Uz Itālijas „zaļo sirdi” – Umbriju

Un atkal laiks komandējumam...šoreiz uz Itāliju, tās „zaļo sirdi” Umbriju.

Ir 28.septembris, Latvijā sācies īsts rudens, laiks ir drēgns, lieliski, ka varu doties uz zemi, kur cilvēki vēl bauda vasaras siltumu un sauli.Nu ko kravājam čemodānus un piedzīvojums var sākties.

Visa grupa 8 cilvēku sastāvā ierodamies Rīgas lidostā, noskaņojums ir pozitīvs. Lidojam ar Air Baltic tiešo reisu uz Romu. Ērti un ātri. Izkāpjot no lidmašīnas gūstam apstiprinājumu, ka Romā vēl tiešām ir vasara, laiks ir skaidrs un tveicīgs. Gaisa temperatūra ap + 30 grādiem.

Tā kā lidostā mums jāsagaida vēl grupa no Islandes, ejam ķert Itālijas sauliJTaču pirms tam jānoauj rudens zābaki un jāsāk pielāgoties Itālijas klimatamJ

Vakarpusē mūsu ceļš ved uz mūsu mītnes pilsētu - Gubbio – viduslaiku mazpilsētu Umbrijas provincē, kas izveidota krietni pirms Romas impērijas laikiem. Par Umbrijas provinci līdz šim biju mazāk dzirdējusi, taču tā droši var konkurēt ar citām Itālijas provincēm. Priecājos, ka Itālijas iepazīšana sākas nevis no valsts galvaspilsētas, bet gan no Itālijas „sirds”.

Province ir mežonīgāka par savu kaimiņieni Toskānu, ar gleznainiem pakalniem, papelēm upju krastos un cipresēm ceļu malās, sudrabzaļiem olīvkokiem, vaļņu ieskautām viduslaiku mazpilsētām, senām baznīcām.

Vēlu vakarā ierodamies Gubbio pilsētiņā. Gubbio dzīvosim Hotel Sporting http://hotelsporting-gubbio.umbriatravel.com/.

29.09.2012.

Pirmā dienā sākas ar Gubbio vecpilsētas iepazīšanu itālietes Antonellas vadībā. Pilsēta pārsteidza ar savu gotisko arhitektūru un daudzajiem kultūrvēsturiskajiem pieminekļiem. Pilsēta ir ļoti sena, autentiska. Gubbio tiešām ir viena no skaistākajām viduslaiku pilsētām Eiropā.

Apskatam Romiešu amfiteātri, San Francesco baznīcu, galveno pilsētas laukumu Piazza Grande un pilsētas galveno ēku Domu. Vietējā vēsturnieka Ettore Sannipoli vadībā apmeklējam Porta Romana torni, kur ir izvietots Majolikas muzejs. Gūstam pirmo ieskatu Majolikas tehnikas rašanās vēsturē Itālijā, kā arī apskatam Umbrijas reģiona mākslinieku Majolikas keramikas darbus, vecākais Majolikas darbs saglabājies no 15.gs.

Pēc pusdienu pārtraukuma galvenajā pilsētas laukumā vērojam izcilu priekšnesumu no Flagwavers, krāšņs karogu šovs.

Dienas otrajā daļā Ettore Sannipoli vadībā visi kopīgi dodamies uz tuvākajiem Apenīnu kalniem – konkrēti kalnu grēdu Bottaccione.

30.09.2012.

Agri dodamies ar īrētu autobusu uz Urbīno pilsētu, tā atrodas citā Itālijas provincē Markē. Lai arī Urbīno pilsēta atrodas tikai 70km attālumā no Gubbio, tā nešķiet tik tuvu. Burvīgas ainavas paveras visapkārt – kalni, ielejas, meži, ne par velti Umbriju dēvē par Itālijas zaļo sirdi.

Ierodamies Urbīno, pilsētā, kur dzimis slavenais gleznotājs Rafaēls. Galvenais pilsētas apskates objekts ir Federico hercoga pils, kurā atrodas Markes Nacionālā mākslas galerija. Pēc interesantas ekskursijas lēnām izstaigājam pilsētas centru, apmeklējam mākslinieka Rafaelā dzimto māju.

Urbīno – unikāla renesanses laika pilsēta, kura nav apaugusi ar jaunceltnēm.

01.10.2012.

Laiks darbam. Diena iesākas ar Istituto d’Istruzione superiore “G. Mazzatinti” mākslas skolas apmeklējumu. Skola Umbrijā pazīstama ar savu slaveno keramikas nodaļu. Arī mums tiek dota iespēja iemēģināt savu roku.

Keramikas mākslinieku Gabriele Mengoni, Annarita Radicchi, Clarissa Sirci vadībā, iepazīstam keramikas tehniku Abborchiato, veidojot māla bļodas. Dienas otrajā daļā burvīgās projektu vadītājas Antonellas Sannipoli vadībā dodamies apskatīt Gubbio pilsētu atkārtoti.

Pilsētas vēsturiskais centrs nemaz nav tik mazs, kā sākumā varbūt šķita, pilsētā ir ļoti daudz senas baznīcas un citi apskates objekti. Ik brīdi paveras cits skatupunkts, mazās, šaurās pilsētas ieliņas vilinot vilina.

02.10.2012.

Darbs pie otrā uzdevuma: keramikas šķīvja apgleznošanas. Majolikas tehnika tiešām aizrauj, jūtams liels azarts.

Dienas noslēgumā braucam ar funikuli Ingino kalnā, kura virsotnē atrodas svētā Ubaldo bazilika. Brauciens ar funikulu bija ļoti aizraujošs, funikuls ir no metāla un izskatās kā putnu būris, īsts piedzīvojums. Noteikti iesaku ikvienam, esot Gubbio, pacelties ar šo funikulu, skats fantastisks, kalnu ieleja paveras visā tās burvībā.

Uzbraucot Ingino kalnā vēl jāmēro vairāki metri kājām, lai sasniegtu Svētā Ubaldo baziliku.

Mūsu pavadone - Antonellas Sannipoli ar lielu cieņu un aizrautību stāsta par šo svēto vietu un svēto Ubaldo, kas ir Gubbio pilsētas patrons.

Šeit arī vairāk uzzinām par Gubbio pilsētas nacionālajiem svētkiem – skrējienu Corsa dei Ceri, kas notiek Gubbio katru gadu 15.maijā. Šo svētku laikā trīs komandas, no kurām katra parstāv vieno no trim svētajiem sacenšas, kura ātrāk uznesīs kalnā koka skulptūru.

Katra no skulptūrām ir aptuveni 4 metrus gara un sver aptuveni 280 kilogramus. Skrējiens notiek no Palazzo dei Consoli līdz Svētā Ubaldo bazilikai kalna virsotnē.

Koka skulptūras arī apskatam bazilikā, kur tās glabājas līdz nākamajiem svētkiem, kā arī svētā Ubaldo mūmiju.

Pārsteidzoša, elpu aizraujoša, svēta vieta. Noteikti vēlētos te atgriezties atkal.

03.10.2012.

Ilgi gaidītā dienā, brauciens uz Umbrijas galvaspilsētu – Perudžu, ievērojamā gleznotāja

Pjetro Perudžino dzimto pilsētu.

Perudžā apmeklējam vairākus Etrusku kultūras pieminekļus. Kā arī apskatam Perudžas Mākslas muzeju, Umbrijas provinces ievērojamāko mākslinieku darbus. Nobaudām arī Itālijas šokolādi Perugina, kas tiek ražota tieši Perudžā.

Diena paskrien ātri un patiesībā liels prieks, jo atkal varēsim atgriezties mūsu mīļajā mazpilsētā Gubbio.

04.10.2012.

Diena, kad jaunie mākslinieki no Latvijas, Itālijas un Islandes pabeidz visus iesāktos keramikas darbus. Ir gandarījums par iznākumu. Darbi ir oriģināli un ļoti krāsaini.

Dienas pēcpusdienā apmeklējam Gubbio pilsētas parku, kur mūs sagaida itāļu studenti ar dažādiem muzikāliem priekšnesumiem.

05.10.2012.

Ilgi gaidītā ekskursija uz Asīzes pilsētu, pilsētu, kur dzimis Svētais Francis, viena no kristiānisma galvenajām figūrām. Pilsētas apskati sākam ar San Francesco baziliku un slavenajām Džotto freskām, kuras atspoguļo svēto dzīvi 28 zīmējumos, Pinacoteca Civica un Katedrāles muzeju. Dienas noslēgumā dodamies uz Rocca Maggiore pils drupām.

Asīze tiešām ir pilsēta, kur dvēselei atpūsties.

06.10.2012.

Pēdējā diena Gubbio pilsētā. Pieķeram sevi pie domas, ka ir sajūta, ka esam mājās. Cilvēki ir ļoti sirsnīgi, viesmīlīgi un laipni. Laiks ir ļoti karsts, piemērots vakara pastaigai.

Ne tikai mēs baudām šo vasarīgi silto laiku, bet arī visi Gubbio pilsētas iedzīvotāji. Omulīgi kungi ar savām dāmām sēž āra kafejnīcās un jauki tērzē.

07.10.2012.

Ceļu uzsākam ļoti agri ar mērķi ātrāk nokļūt Itālijas galvaspilsētā – Romā. Ierodamies Romā, pārņem patīkama sajūta. Ātri steidzamies uz mūsu hosteli Bavaria Hostel http://www.bavariahostel.com/ netālu no dzelzceļa stacijas, iekārtojamies un steigšus dodamies meklēt speciālos pilsētas apskates autobusus. Izvēlamies sākt pilsētas apskati ar stundas garu izbraucienu ar Green line tour autobusu, lai iegūtu kopīgo iespaidu par pilsētu. Laiks ir silts, bet apmācies. Roma ir iespaidīga un leģendāra, brīžam pārņem nereāla sajūta. Braucam garām visiem ievērojamākajiem apskates objektiem: Kolizejs, Forums, Navona laukums, Spāņu kāpnes, Vatikāns. Pēc viena apļa izlemjam izkāpt pie Kolizeja. Par laimi, mēs tiekam Kolizejā un Forumā bez maksas.

Kolizejs tiešām ir iespaidīgs. Pastaigājam arī pa Romiešu forumu – tempļi, senas ēkas, vieta, kur satikties, kur apskatīt Romas seno centru. Vakarpusē mūsu ceļš ved uz Trevī strūklaku. Iejūkam pūlī.

08.10.2012.

Otrā diena Romā. Ārā jau no paša rīta ļoti karsts un saulains. Šodien grupa sadalās pa interešu grupām. Es ar Sandru un Laimu braucam uz Vatikānu. Tā kā pie Vatikāna ļoti daudz cilvēku izlemjam to apskatīt tikai no ārpuses. Pēc tam dodamies uz Spāņu kāpnēm – vienu no populārākajām romiešu satikšanās vietām, Panteonu - visu dievu templi, Navona laukumu, Korso ielu. Izbaudām pilsētu no sirds, lēnām, nesteidzīgi. Dienas noslēgumā kā viens secinām, ka Roma ir tā pilsēta, uz kuru noteikti vajadzētu atgriezties.

09.10.2012.

Ar daudz pozitīvām emocijām un iespaidiem atgriežamies Rīgā, Latvijā.

Noteikti ikvienam iesaku plānojot savu ceļojuma maršrutu pa Itāliju tajā iekļaut arī Umbrijas provinces apskati, saprotu, ka tieši apskatot tuvāk Itālijas mazpilsētas, iepazinu īsto Itāliju, tās garšu, smaržu, skaņu.