manas jaukākās brīvdienas Itālijā un Šveicē [2]

Rīts Fuzīnā ataust miglains un drēgns. Kā jau pie jūras. Pēc gardām brokastīm krāmējamies busā un dodamies iekšzemē- uz visu mīlētāju pilsētu Veronu. Speciāli braucam pa mazākiem ceļiem , lai labāk redzētu ziemeļitālijas mazpilsētu un lauku dzīvi. Pēc dažām stundām jau esam klāt. Šekspīra radīto tēlu Romeo un Džuljetas klātbūtne jūtama visapkārt- pat sabiedriskās tualetes interjerā.:)Verona prot izmantot to savā labā. Sākam ar pasaulē trešā lielākā amfiteātra , šeit saukta par Arēnu, apskati. Labi saglabājies/atjaunots kopš sava celšanas ,kas beigusies mūsu ēras 30. gadā. Milzīgi mērogi, bailīgākajiem tiek adrenalīna deva. Izbaudām akustiku dažādās vietās, fotografējamies uz nebēdu. Vasarās šeit notiek operas festivāli- par tiem vairāk informācijas www.arena.it. varbūt sataisām grupu, kas apmeklē kādu izrādi? Nopērku datorpeles paliktni ar festivāla simboliku , lai atgādinātu sev par šo iespēju. Cerams, ka kādreiz tas arī izdosies. Veronas uzplaukums sācies ar Skalidžeri dzimtas nākšanu pie varas 13. gs. beigās un ilga 127 gadus. Ievērojams ir Skalidžeri tilts pār Adidžes upi, ko veronieši uzskata par pilsētas simbolu un pēc bombardēšanas 2.Pasaules kara laikā tas atjaunots pilnībā. Varens kājāmgājēju tilts, kura sākotnējā funkcija bija aizsardzība pret iebrucējiem. Īsts tilts- cietoksnis. Kas gan Verona bez slevenājiem mīlniekiem- visi ceļi ved uz Džuljetas pagalmu, kurš gan iekārtots 13.gs viesnīcas vietā. bet galvenais taču ir ticībā....un biznesā. Džuljetas skulptūras kailā krūts spoža jo spoža- vai nu pasaulē ir daudz nelaimīgo, kas cer uz palīdzību mīlas lietās, vai viņas nopelni visās laimīgajās attiecībās:))) Blakus veikaliņā dažādi suvenīri visiem gribētājiem no tīņiem līdz omītēm. Sirsniņas, sirsniņas,sirsniņas... Valentīna diena cauru gadu!!! Arī mūsu maciņi patukšojas šī piedāvājuma priekšā. Pēc vecpilsētas centrālā Erbes laukuma apskates sadalāmies pirkumu un skaisto skatu mīlētājos- viens pulciņš dodamies uz Džusti dārziem (Giardino GIusti). Oāze diezgan akmenīgās pilsētas vidū- 15. gs renesanses dārzs, kas dažādos avotos tiek dēvēts par skaistāko Itālijā. Itālim neparasti gara auguma puisis laipni visiem iedod skolnieku biļetes un varam atveldzēt sirdi, acis un dvēseli brīnišķīgi smaržojošā dārzā. Galvenais- ap 30 m augstas cipreses un dzīvžogu labirinti ar slavenu cilvēku skulptūrām. Takas ved kalnā augšup un katrā pagriezienā var no jauna ieraudzīt pilsētu un parku. Jauka atslodze pēc pilsētas burzmas. Steigšus atpakaļ uz autobusu, jo vēl gaismā gribam redzēt Gardas ezera pērli- Sirmiones pussalu. Daži desmiti kilometru un pa šauru zemes strēli iebraucam ezerā- Tā pati Skalidžeri dzimta būvējusi līdz mūsu dienām saglabājušos cietoksni, kas majestātiski sagaida ienācējus. Stāvvietā mūs piesaista mīlīga un ļoti runātīga motorlaivas īpašnieka Kapitano Umberto piedāvājums - 30 minūšu izbrauciens ap saliņu. Pateicoties nesezonai un varbūt arī prasmei kaut cik parunāt viņa dzimtajā valodā, piedāvātā cena nav liela un vajadzīgas veselas divas laivas, lai tiktu visi gribētāji. Ezeru neredzam, jo viegla dūmaka sedz ūdeni, tomēr izbrauciena mērķis redzēt salas piedāvājumu izdodas par visiem 100%. Iekāpjot laivā, magnetofonā skan Marijas Kallasas balss. Apskatījies uz vedamajiem , Umberto saka, ka laikam nebūs īstais fons un uzliek BOčelli izlasi. Bauda ne tikai acīm! Ekskluzīvi hoteļi ar ārstnieciska SPA piedāvājumies, slavenību, arī Marijas Kallasas, villas, seno romiešu būvju drupas, karsto avotu burbuļojošās straumītes no ūdens dzīlēm- tas viss šajā braucienā. Bez tam Umberto šarmanti stāsta par visu un apstājas skaistāko skatu vietās priekš tiem, kas vēlas fotografēt. KO pēc šāda izbrauciena vēl var vēlēties romantiska latvieša sirds?:))) Saldējumu, kas te tiek piedāvāts milzīgā izvēlē un ir pasakaini garšīgs. Gellato- Džellato- šo vārdu iegaumējiet! Nosūtām sveicienus tuviniekiem no tuvējās pasta nodaļas un vairs nesteidzamies drupas raudzīt uz sauszemes. Labāk izmantojam laiku , paālējoties pa bērnu rotaļu laukumu:)))) Autobusā vēl dažas stundas un vakarā jau esam MIlānas hostelī Piero Rotta. Ļoti tipisks jauniešu iestādījums, bet bariņā dzīvojot nav nekādas vainas. Turpinājums sekos....