Manas jaukākās brīvdienas Itālijā un Šveicē [1]

Pavasaris nāk, bet es beidzot izpildu solījumu aprakstīt savu rudens izbraucienu uz siltajām zemēm:) Lietainā 22. oktobra vakarā jauka dziedošu un dejojošu jauniešu un skolotāju kompānija sēdās autobusā, lai brauktu "dienvidpuisi lūkoties". Galamērķis- Ziemeļitālijas skaistākās pilsētas. Pirmā pieturvieta- dienvidpolijas pērle- Vroclava. Patiešām jauka pilsēta ar lētām viesnīcām tuvu centram. iebraucām laicīgi un paspējām redzēt pat zoodārzu, kas ir lielākais Polijā. Dzīvnieku daudz, bet lielākā daļa dzīvo ļoti saspiestos apstākļos. Lepnums- baltais tīģeris- tiešām skaists eksemplārs! Terārijs ar visdažādākajiem abiniekiem un rāpuļiem , šķiet bija sajaucis gadalaikus- visi intensīvi koķetēja viens ar otru. Mērkaķu daudzveidība arī apskaužama. Vienīgi zilonis izskatījās dikti skumjš. Ļoti plašu informāciju un pat gidus Polijas pilsētās var sarunāt un dabūt Polijas informācijas centrā tepat Rīgā. www.polinfo.lv Vecpilsētas centrs vakarā bija izcils. Tāda jauki pavadīta svētdienas novakare. Gājām laikus gulēt, lai celtos 4.00 un dotos 1000km ceļā uz Venēciju . Jau ap brokastlaiku bijām Čehijā, pēc nedaudz stundām arī Austrijā. Jo tālāk , jo augstāki kalni. Zelta rudens, kas pamazām virzījās uz vasaras pusi. Saulīte staigāja pa zemes virsu. Un tiem , kam šis bija pirmais ceļojums tik augstos kalnos, brīžam bija mutes vaļā. Vīnei cauri izbraucām tikai pa maliņu un ieraudzījām Hundertvasera radīto arhitektūru ar liektajām formām gan atkritumu pārstrādes rūpnīcā, gan ceļmalas tualetē. Jautri. Tuneļi, kalni un vēl gaismā redzam šī ceļa augstākās vietas. Pavēlu vakarā esam pie Venēcijas kempingā Fuzīnā(Fusina). Lētākās mājiņas, ja ņem uz divām naktīm ar brokastīm maksā 26Euro. Pasūtām kuģa biļetes (5 Euro) uz Venēciju no rīta un dodamies pie miera. Rīts atnāk miglains , bet silts. Jaukas brokastis un 20 minūšu brauciens ar kuģiti uz centru- Venēcija sagaida mūs bez steigas. veinojamies, ka staigāsim pa ielām un skatīsim ārpusi , nevis muzejus. Pērkam dienas biļeti kuģiem, lai varētu neierobežoti pārvietoties. Pēc Marka laukuma iepazīšanas, nolemjam apmeklēt stikla pūtēju salu Murano. Ar kuģi ~20 minūtēs nokļūstam pirmajā salas pieturvietā, kur mūs ātri savaldzina darbnīcas iekšārāvējs- skaists italiano, kas mūs zibenīgi sastumj blakus franču un angļu mēlēs runājošajiem interesentiem. Un tāpat abās valodās ar žilbinošu smaidu sejā komentē, kā meistars dažās sekundēs no stikla piles iztaisa zirdziņu, pieskaras tam ar papīra strēmelīti- tā sadeg momentā- 1300 grādu. Ar pirkstu labāk nemēģināt:) Pēc šādas reklāmas nav grūti ievilināt arī veikalā, kur daudz spožu lietiņu. Padoms- ja pērciet līdzīgas, vai pat dažādas lietas, labāk maksāt par vairākām uzreiz, var dabūt atlaides, tāpat, ja prasa, piem., 26 vai 31, sākt dot lielākas banknotes, tad , visticamāk, to vienu atlaidīs:) Maskas,Saldējums, Grande Canale, Marka katedrāle un laukums- tas viss un vēl daudz kas, ko bija lieliskā iespēja baudīt nesteidzoties visos dienas mirkļos no saules pielietas līdz tumsai.... Burvīgi! Ja kādam vēl neesmu teikusi- uzkāpjot bazilikas laukumā pie zirgu statujām saulrieta sārtajā gaismā sajutu tādu laimes sajūtu, ko gribējās paturēt sevī ilgāk un likt izbeudīt arī citiem. Uzsūtīju pārējo kompāniju, bet pati iedzēru dārgāko kafiju savā dzīvē- 12.50 Eur. Toomēr nenožēloju ne mirkli!! Kāpēc atdalījos?- tikai vēlāk uzzināju, ka mugursomas, ar kurām nelaiž iekšā bazilikā un citos objektos, var nodot glabāšanā zvanu tornī. Vairākas reizes izbraucām lielo kanālu. Tie, kam šī bija pirmā reize, sarunāja arī braucienu ar gondolu. Nav lēti, bet ir to vērts. Ja grib ietaupīt, jāņem ne tik grezna un ne tik šikā vietā. Citu reizi brauksim tālāk:)