Berlin Shopping

Nu ko- informatiivs materiaals visiem Berliines shopotaajiem. Un nee, es nevaru ieteikt viesniicas Berliinee, man nav naacies nevienu izmantot :) Nu tad saakam: Ja apģērba gabalam skaista krāsa, tad veikalā tava izmēra nebūs. Ja būs tavs izmērs, nepatiks piegriezums. Ja viss patīk un der, tad par dārgu. Reizēm tā vien šķiet, ka Latvijā par apģērbu veikalu sortimentu rūpējas pats Mērfijs. Var jau, protams, agrā rīta stundā ķemmēt Viļņas vai Varšavas tirgus, bet ko vairāk par tā saucamo „tirgus preci“ tur diez vai atradīsi… Tādēļ uzdrošinos apgalvot, ka visloģiskākā izvēle tām, kuras neapmierina mūsu valstī piekoptā apģērbu politika (vai kurām vienkārši gribas izklaidēties iepērkoties), ir lidot nedēļas nogalē uz Berlīni un iepirkties tur. Tiesa, šajā gadījumā bez rūpīgi izstrādāda plāna neiztikt. Tātad vispirms jāizprasa priekšniekam vismaz viena brīva diena, jo izlidot vajadzētu piektdienas rītā. Svētdienu kā iepirkšanās dienu varat „norakstīt zaudējumos”- tad Vācijā visi veikali ir slēgti. Toties visas tūristu atrakcijas darbojas pilnā sparā. Lielo sezonas atlaižu laiki Vācijā Ziemas apģērbu kolekciju aktīvākā izpārdošana sākas janvāra pirmajās dienās (pirmajā darbdienā pēc jaunā gada) un noris vismaz mēnesi, pusotru. Vasaras apģērbu kolekciju izpārdošana parasti sākas augustā (reizēm jau jūlija pēdējā nedēļā) un turpinās līdz pat septembra sākumam, vidum. P.S. Dažādas nelielas atlaides teju ikvienā Berlīnes veikalā var atrast jebkurā gadalaikā- viss atkarīgs no pārdotuves menedžera, kādiem lielākiem vai mazākiem svētkiem, konkrētā veikala dzimšanas dienas svinībam u.tml. Lielo izpārdošanu pirmajā/-s nedēļās atlaides variē no 20% līdz 40%- 50%. Vācu meitenes tad iegādājas kādu ilgi kārotu, glītu, stilīgu apģērba gabalu, par ko ir skaidrs- ilgi tas veikalu plauktos negulēs. Pēdējās nedēļās jau teju visu veikalu skatlogus rotā „50% - 70% Sale. Saldi. Reduziert. Rabatt” uzraksti un ik pa brīdim notiek, kā es to dēvēju, „pakaļ mešana”: aksesuārus un visdažādākos apģērba gabalus iespējams iegādāties par vienu līdz pieciem eiro. Te nu tiešām jāņem tirgus soma, ko piepirkt pilnu. Tiesa gan, der paturēt prātā aviokompāniju noteikto bagāžas svara limitu- lai nesanāk nepatīkams mirkls pirms atpakaļceļa. Iespēju nokļūt no Rīgas uz Berlīni piedāvā divas aviokompānijas- easyJet un AirBaltic. Lai arī tieši easyJet definēta kā „lētā aviokompānija”, tikai no jūsu personiskās veiksmes atkarīgs, cik samaksāsiet par lidojumu. Var gadīties, ka iecerētajā ceļojuma laikā AirBaltic piedāvā vilinošākas cenas, nekā easyJet. Tādēļ vienkāršākais veids, kā noķert lētāko piedāvājumu aiz astes, ir reģistrēties abu aviokompāniju mājas lapās ar norādi, ka vēlies saņemt svaigāko informāciju uz savu e-pastu. Zelta likums, ko der atcerēties- jo ātrāk (pat gandrīz pusgadu iepriekš!) rezervēsi lidojumu, jo lētāks tas būs. Rezervējot viesnīcu vai hosteli internetā, mājas lapā parasti ir norādes, kā visērtāk no lidostas nokļūt līdz jūsu izvēlētajām naktsmājām. Ja šādu norāžu nav, nekautrējieties sūtīt e-pastu ar lūgumu pēc paskaidrojuma. No visām Berlīnes lidostām līdz pilsētas centram iespējams nokļūt ar sabiedrisko transportu. Jau ierodoties Berlīnē, lidostas informācijas punktā (vai dzeltenajā BVG stendā) palūdziet pilsētas transporta karti, kas ir neatsverams palīgs, parvietojoties pa pilsētu, turklāt par baltu velti. Ja ir noskaņojums „izpildīt mājasdarbu“, varat izpētīt Berlīnes transporta sistēmu un piedāvātās atlaides www.bvg.de. Iepazīstoties ar visiem *S (S-Bahn, virszemes vilciens, simbols zaļā krāsā), *U (U-Bahn, metro, simbols tumšzils), *RE (Regional Express, sarkans starppilsētu vilciens, ātrākais pārvietošanās veids arī pilsētas ietvaros, bet nepietur visur), *busiem un tramvajiem iepriekš, jūs pilnīgi noteikti ietaupīsiet laiku, jau esot Berlīnē un neapjūkot ikvienā pieturā. Berlīnes transporta shēma ir sadalīta 3 zonās- A, B un C. Ja plānojat pārvietoties tikai pa Berlīni (nevis braukt uz Potsdamu un San- Susī pili, piemēram), pietiks ar AB zonas karti, kas maksā 2.10€ un ir derīga divas stundas. Arī visas lidostas atrodas AB zonas robežās. Tomēr es ieteiktu pirkt dienas karti (vāc.- Tageskarte), kas AB zonai maksā 6.10€ un dod jums iespēju izmantot visus publiskos pārvietošanās līdzekļus līdz pat trijiem naktī. Par citiem biļešu variantiem un izdevīgākajām braukšanas kartēm grupām varat izlasīt BVG mājas lapā vai jau ierodoties pilsētā, jautāt stacijas informācijas punktā. Vēl viens svarīgs punkts, pirms sākt iepirkšanās tūri, ir veikalu darba laiki. Tirdzniecības centri parasti durvis ver ap 9 no rīta un strādā līdz 20:00 vakarā nedēļas pirmajā pusē un līdz 22:00 nedēļas otrajā pusē. Mazie un privātie veikali parasti strādā no 10, 11:00 līdz 20:00. Kā jau minēju, svētdienā visas iepirkšanās vietas ir slēgtas. „Visēdājām” jeb labi zināmie, pārbaudītie un viegli sasniedzamie medību lauki Trīs lieli iepirkšanās „punkti“ atrodas uz Berlīnes galvenās publiskā transporta dzīslas, kas iet cauri visam pilsētas centram- S7, S9, S5 līnijas (S pirms līnijas numura apzīmē S-Bahn). Tomēr pirms sākt neprātīgu plauktu ķemmēšanu, der atcerēties vienkāršu principu- jo veikals atrodas tālāk no centra, jo izvēle tur lielāka, vairāk iespēju atrast labas atlaides un reizēm arī cenas nedaudz zemākas. • Publiskā transporta pieturu Charlottenburg (S9, S7, S75, S5) un Wilmersdorfer str. (U7) rajons. Wilmersdorfer straße (iela) atrodas tuvu centram. Vairāki kvartāli paredzēti kājāmgājējiem, un tā ir labākā iepirkšanās vieta. Šeit atradīsiet apģērbu veikalus C&A, H&M, Orsay, jauniešu Pimkie un Sasch, apavu veikalus Leiser, Runners Point un Tack. Pēdējā noteikti ir lētākie apavi Berlīnē- sākot no 5€, tā ka nav žēl nopirkt botiņas teju visās pieejamajās krāsās. Tirdzniecības centros Peek& Cloppenburg un Karstadt atradīsiet pazīstamo „brendu“ drēbes- Hugo Boss, MaxMara, Armani, Miss Sixty, Tom Tailor, Mexx, Esprit, Diesel un daudzus citus. Tiesa gan- no katras firmas tur ir nevis visa kolekcija, bet apģērbu izlase, kas reizēm mēdz būt visai ierobežota... Vairākstāvu grāmatnīcā Hugendubel var iegriesties ne tikai grāmatu mīļi- tur ir mājīga kafejnīca, kur atvilkt elpu pie gardas karstās šokolādes tases un pie viena pašķirstīt kādu grāmatu- ceļvedi pa Berlīni, piemēram. • Pietura Zoologischer Garten (S9, S7, S75, S5, U2, U9) Europa Center universālveikals celts 1965.gadā un tā atvēršana bija liels notikums tā laika Vācijā- visvairāk stikla, visvairāk tērauda, vismasīvākā konstrukcija. Tagad tur var ne tikai iepirkties (Bonita, Esprit, Orsay, Styler, džinsu veikali u.c.), bet arī apskatīt mākslas darbus- strūklakas, pulksteni, obelisku- un labi paēst. Kurfürstendamm iela gan vairāk pazīstama kā dārgo zīmolu iela, tomēr rajonā ap „sagrauto baznīcu“ atradīsiet daudzus veikalus, kas piedāvā cenas arī plānākiem maciņiem- Pimkie, H&M, C&A, Zara, Xanaka, daži tirdzniecības centri. Tikai rēķinieties, ka to pašu preci tirdzniecības centros citviet pilsētā tomēr iespējams nopirkt nedaudz letāk... KarstadtSport ir īsta vieta, kur iegriesties, ja meklējat sporta apavus, apģērbus vai inventāru. Izvēle un īpašās akcijas cenas ir iespaidīgas. Adrese: Joachimstaler Straße 5-6 • Pietura Alexanderplatz (S9, S7, S75, S5, U2, U5, U8) Galeria Kaufhof. Ilgi celta, nesen pabeigta, milzīga iepirkšanās paradīze tieši pie transporta mezgla. Atradīsiet visu populāro firmu apģērbu kungiem, dāmām un bērniem, apavus, sporta preces. Iesaku izpētīt „atlaižu zāli“ otrajā stāvā (vāciešiem tas skaitās 1. stāvs) aiz jauniešu un džinsu apģērbu sekcijas. Iepretī Kaufhof ir liels C&A veikals- filiāle vairākos stāvos ar labām cenām. Laiskajām jeb medniecēm laika trūkumā • Potsdamer Alee. Pietura Potsdamer Platz (S1, S2, S26, U2) Daudzi veikali, sākot no salīdzinoši lēta H&M līdz Diesel Jeans un citiem slaveniem zīmoliem. • Iepirkšanās centrs Das Schloss, kā arī pati SchlossStr. ir pilna ar mazākiem un lielākiem veikaliem, kas piedāvā izvēles dažādību- no jau labi zināmiem zīmoliem līdz mazām bodītēm ar visu, ko vien sirds vēlas. Arī par ēstuvju trūkumu nebūs jasūdzas. Pietura Rathaus Steglitz (S1, U9), kā arī U9 Walther-Schreiber-Platz/Schlossstraße • Gropius-Passagen. Milzīgs iepirkšanās centrs, kur atradīsiet gan zināmos zīmolus, gan, iespējams, atklāsiet jaunus. Pat tad, kad veikali ir slēgti, varat izklaidēties Gropius diskotēkā, kino vai uzkodu bārā. Adrese: Johannisthaler Chaussee 295-327, Berlin-Neukölln, Pietura Johannisthaler Chaussee (U7) Luksus preču un zīmolu medniecēm • Centrs centrā- Kurfürstendamm iela. Visā garumā nosēta ar dizaineru veikaliem, kuriem pa vidu var atrast arī pa jaukai āra kafeinīcai vai šikam restorānam, lai uz mirkli atvilktu elpu (elpa un laba fiziskā forma- vai dienas transporta karte- šeit jums būs nepieciešama). Vairums veikalu atradīsiet starp Uhlandstr.- Wittenbergplatz (U1) un Adenauerplatz. (U7) Bucherer- Kurfürstendamm Nr. 26a, Zenker Berlin- Nr. 45, Yves Saint Laurent- Nr. 52, MaxMara- Nr. 178, Burberry- Nr.183, Jil Sander- Nr. 185, Cartier Joalliers- Nr. 188, Chanel- Nr. 188-189, Bulgari- Nr. 190-192, Roeckl- Nr. 216, Tommy Hilfiger Store Berlin City- Nr. 217, Pelz Lösche- Nr. 220 • KaDeWe. Veikala reklāma lepni ziņo, ka tas ir lielākais dizaineru supermārkets Eiropā. Visos neesmu bijusi, cik tur patiesības, nemāku teikt, bet KaDeWe tiešam piedāvā iespaidīgu izvēli ne tikai apģērbiem, bet arī juvelierizstrādājumiem, kosmētikai, traukiem un mēbelēm. Šeit rodami tādi zīmoli kā Armani, Dior, Burberry, Versache, Z Zenga, Moschino, Valention, Escada, Levis, D&G utt., kopskaitā vairāku simtu pasaulslavenu dizaineru augstākās klases preces. Lēti nebūs, tomēr arī šeit atlaides mēdz patīkami pārsteigt. Sīkāk par piedāvajumu meklē www.kadewe.de Adrese Tauentzienstrasse 21-24, pietura Wittenbergplatz (U1, U2, U3) • Galeries Lafayette. Galerija pazīstama kā franču augstās modes Meka Berlīnē, kaut gan īstenībā tur var atrast teju visus zināmos dizaineru zīmolus- Vivienne Westwood, Shisheido, Diesel, Kenzo, Joop! un visi citi. Delikatešu veikals pagrabstāvā gan ir par visiem simts procentiem francūzisks. Turklāt iepirkšanos var apvienot ar devu kultūras- galerijas ēka ir viens no Berlīnes modernās arhitektūras paraugiem. www.lafayette-berlin.de Adrese Friedrichstr. 76-78, Pietura Französische Straße (U6) Oriģinālu, interesantu un (ne-)praktisku lietu medniecēm • Straße des 17 Juni (17.jūnija iela) Viens no plašākajiem Berlīnes krāmu tirgiem, lielā vairumā gan pardevēju, gan pircēju. Iegādāties šeit var jebko, sākot no interesanta izskata saspraudēm un pogām, līdz pat mēbelem, traukiem, gleznām, platēm un, protams, arī apģērbam. Rosība notiek brīvā dabā ielas malā sestdienās un svētdienās 11:00-17:00 Pietura Tiergarten (S5, S7, S9) • Kreuzberg rajonā ir divas galvenās iepirkšanās ielas. Starp bāriem un līdzņemamā ēdiena lāviņām Oranienstr. var meklēt mīlīgus grāmatu veikalus, vilnas izstrādajumu pārdotuves, etnisko rotu un apģērbu bodes un interneta kafejnīcas- viss viena burvīga nekārtībā. Bergmannstr. gan uzrāda vairāk sakoptības pazīmju, tomēr arī šeit vietējo mākslinieku ūķos- veikalos var atrast visdīvainākās, oriģinālākās un interesantākās lietas. Vērts iegriezties (ja gadās pa ceļam): • Marie Johanna. Kurfürstendamm 11. Visiem smēķētājiem un smēķētāju draugiem. Smēķēšanas piederumi un tabaka, krekli, cepures, somas un CD ar tēmai atbilstošiem zīmējumiem. • Beate Uhse Erotik Shop. Joachimstaler Str.4. Manuprāt, nosaukums paskaidrojumus neprasa. Turpat Erotiskā muzeja pirmajā stāva var iegādāties ļoti īpašas dāvanas sev un savam mīļotajam, vai arī nerātni jautrus suvenīriņus draugiem. Virs veikala- erotikas muzejs, atvērt līdz vēlam vakaram. • Hautnah. Uhlandstr.170. Dāmu paradīze- korsetes, balles kleitas, saldas kokteiļkleitiņas un seksīgi tērpi klubam. ādas un lateksa izstrādajumi. Tīra erotika, kas tik pat labi iet pie sirds ballīšu karalienēm, transvestītiem un modes upuriem. • Titus Zoopreme. Meinekestr.2. 450 kvadrātmetru plašs veikals skeitbordistiem un citiem „ielas stila“ cienītājiem. • Vampyr Design. Goltzstr. 39. Platforma, kur varat atrast gan pasaules modes mākslinieku trakākos veikumus, gan Berlīnes jauno dizaineru darinājumus. Ne katra uzdrošinātos ko tādu vilkt mugurā, bet ja jūsu mērķis ir būt uzmanības centrā- laipni lūdzu! • Tukadu. Kollwitzstr. 72. Pērlītes, krellītes, bumbiņas, ķēdītes- ja tev patīk darināt rotas pašai, rēķinies ar pazaudetām stundām šajā krāsaini ņirbošajā veikaliņā.