Barselona uz 6 stundām

Maija beigās devos uz starptautisku konferenci Spānijas ziemeļos – Santjago de Kompostellā. Tā kā AirBaltic, no Rīgas 10.20 izlidodams, Barselonā nosēdās jau 13.05, tad līdz nākamajam reisam uz Santjago plkst. 20.45 man laika bija kā jūras. Iepriekš biju noskaidrojusi, ka no Barselonas lidostas līdz pilsētas centram var tikt ātri un vienkārši. Tāpēc nolēmu, ka nav ko žāvēt, - jābrauc uz centru. Mantas speciāli biju salikusi tikai rokas bagāžā, lai nebūtu laiks jākavē, gaidot somas. Pirms lidostas atstāšanas „Iberia” tranzīta centrā (maza būdiņa turpat lidostā pie veikaliem) uzreiz nokārtoju iekāpšanas biļeti. Kad informācijas centrā vaicāju, kur atrodas šis tranzīta centrs, nevarēju dzirdēt atbildi, jo visā lidostā bija negants troksnis. Skanēja cilvēku izsaucieni, pūļa radīts troksnis, vuvuzelu kaucieni. Sākumā domāju, ka futbola līdzjutēji sagaida vai pavada kādu komandu. Bet, ieraugot uz lidostas grīdas kaudzēm driskās saplēstu avīžu, sapratu, ka te notiek kas cits. Tālāk ieraudzīju piketētājus, kas ar transparentiem, lozungiem un jauniem mēslu maisiņiem staigāja šurpu turpu pa lidostu. Nebija laika lasīt transparentu uzrakstus, tomēr spriežu, ka tas varētu būt pašu lidostas darbinieku pikets. Policisti viņus sargāja, bet projām nedzina. No papīra kaudzēm visi eskalatori bija sabojāti un apstājušies.

Es devos uz lidostas 1. stāvu, kur atradu zilas krāsas autobusu „Aerobuss”, kas ved tieši uz pilsētas centru. Biļetes cena turp un atpakaļ ir EUR 9.75. Biļeti var nopirkt no šofera. Autobusi kursē viens pēc otra, tā ka autobusu saraksts te ir lieks. Pilsētas centrā – Katalonijas laukumā – nokļuvu ~30 minūšu laikā. Laiks brīnišķīgs – saule, vējš, pār galvu lido gan zvirbuļi, gan zaļi papagaiļi (hm, nez vai no zooveikala pasprukuši).

Barselonā esmu bijusi vairākkārtīgi, tāpēc mans mērķis nebija skriet uz visiem slavenajiem objektiem, bet vienkārši baudīt laiku, atpūsties un vērot brīnišķīgo Spāniju.

No Katalonijas laukuma tieši sākas slavenā La Rambla iela – gājēju iela, pa kuru turpu šurpu var staigāt kaut visu dienu. Te pulcējas tirgotāji, mākslinieki, klauni, dēkaiņi, tūristi, arī pa krāpniekam.La Ramblas otrā galā ir Barselonas pludmale un osta. Ielas vidū ir redzama ieeja uz Barselonas tirgu – tikpat jauku un kolorītu kā Rīgā, bet ar dienvidniecisku eksotiku.

Ap plkst. 19.00 esmu kārtīgi atpūtusies no ceļa, nobaudījusi vietējos labumus (paelju, baltvīnu, zemenes – man tas labi iet kopā). :) Turpat Katalonijas laukumā Aerobusa šoferim uzrādu savu lidostā nopirkto autobusa biļeti un laižu atpakaļ uz lidostu. Tāpat 30 minūšu laikā esmu galā un varu vēl mierīgi pavadīt laiku, pētot lidostas veikaliņus.