Japāna

Gan jau kādam noderēs, vai ne.. Japānā viss ir samērā vienkārši. Pārvietošanās organizēta labi un ērti, katrā pilsētā ir viena liela stacija, no kurienes attiet gan vilcieni, gan autobusi. No lidostām līdz galvenajām stacijām var nokļūt ar ātrvilcieniem vai autobusiem. No Naritas lidostas līdz Tokijas stacijai (ap 70 km) autobusa vai vilciena biļete maksā ap 15 LVL. Angļu valodu daudzmaz saprot, te problēmām nevajadzētu būt. Par Japan Rail Pass - noderīga lieta, ja jūsu ceļojums pārsniedz vairāk kā 3-4 dienas. Nopērkama valstīs ārpus Japānas, ļauj ietaupīt naudiņu, jo transports šeit ir dārgs. Mums tuvākās zemes, kur var to iegādāties, ir Krievija un Somija. Aptuvenā cenas abos gadījumos bija vienāda - septiņu dienu karte maksā ap 263 eiro (ap 216 eiro pati karte, 17 eiro kantora komisija, 30 eiro DHL). Somijā viens no oficiālajajiem biļešu tirgoņiem ir SUOMEN MATKATOIMISTO - FINLAND TRAVEL BUREAU - FINLANDS RESEBYRÅ, phonesales@smt.fi ; tel +358-10-826 2759. PIrmajā lidostā, kur ielidojat, atradīsiet kantori, kur apmainīt savu iegādāto papīrīti, kas vēl nav pats Rail Pass, pret īsto karti, kas tiek aktivizēta šīs apmaiņas brīdī un tad no šī momenta varēsiet braukt 7 dienas ar Japan Rail ātrvilcieniem (gan ne visiem). Taču jāņem vērā, ka karte izmantojama starppilsētu vilcienos, jo braukāt apkārt pa pilsētām to administratīvajās robežās varēs laikam tikai Tokijas ietvaros (loks ap centru). Laba alternatīva ir autobusi (arī nakts autobusi) vai lētākie/vietējie vilcieni, braukšana ar ko gan aizņem 2-3 reizes ilgāku laiku nekā ar ātrvilcienu. Dažas noderīgas weblapas šai sakarā: http://www.japan-guide.com/forum/quedisplay.html http://www.japan-guide.com/e/e2366.html http://www.seat61.com/Japan.htm Cenas transportam, kā jau minēju, ir augstas. Piemēram, biļete Tokija-Kioto (ap 372 km) ar ātrvilcienu maksās ap 70 latu (2,5 h), ar daargaako naktsautobusu (ap 7 h) ap 40-45 latu. Dienas autobusi ir nedaudz lētāki par nakts. Ir dažādas naktsvilcienu kategorijas, biļetes uz lētākajiem parasti japāņi izpērk paši jau laikus, tā ka pēdējā dienā var arī nebūt biļešu. Vēl: biļete Kioto-Fukuoka (516 km) ar ātrvilcienu (ap 3 h) maksās ap 80 LVL, bet ar daargaakajiem un teoreetiski eertaakajiem nakts autobusiem (8-9 h) 50-55 LVL. Par viesnīcām - cenu diapazons ir ļoti liels, kā jau visur, tikai uzņēmīgajiem studentiem jārēķinās, ka lētais gals var būt nedaudz augstāks nekā citās valstīs. Taču atrast pieņemamu viesnīcu par 50-100 USD nebūs problēmu. Vienīgi var gadīties, ka nav brīvu numuru, it sevišķi, ja gadāties Kioto kādā 6dienas vakarā. Par pilsētu kartēm - labas kvalitātes kartes brīvi saņemamas lidostās, pilsētu stacijās, viss ļoti ērti, patīkami. Der savākt ekskursiju bukletu, kur tiek piedāvātas pilsētu un starppilsētu vienas vai vairāku dienu ekskursijas; tad varēsiet doties samērā padārgos (1 diena aptuveni 60 un vairāk LVL), tomēr visā visumā jaukos izbraucienos uz objektiem ar kultūrvēsturisku vērtību. Un ja vēl gids gadīsies humora pilns, angliski saprotami runājošs pavecs japānis, varat uzskatīt, ka jums paveicies. Par valodu, kā jau teicu, lielu problēmu nevajadzētu būt, liela daļa japāņu diezgan ciešami zina "nedaudz angļu valodas". Un gandrīz vienmēr, kad būsiet atvēris karti un izskatīsieties kaut nedaudz samulsis, tūlīt jau būs klāt kāds izpalīdzīgais un līdzēs jums rast ceļu, izskaidros taktiskos un tehniskos jūsu izvēlētā mērķa saniegšanas paņēmienus. Vispār japāņi lielākoties ir ļoti jauki. Laipni, izpalīdzīgi, ļoti pieklājīgi, atturīgi, smalki. Pat neticas, ka šo cilvēciņu ne tik senie senči šajā reģionā ne tik senā pagātnē sastrādājuši tik daudz nejēdzību. Taču šodienas iespaids ir patīkams. Tokijā retais puisītis nav uzvalciņā. Ciešas attiecības kolēģu, skolasbiedru u.tml starpā, visur dodas draudzīgos bariņos, kopā; tādi jauki, šķietami naivi cilvēciņi. Lai gan patīkami tas viss varot būt tikai uz āru, kādam tūristam, uz iekšpusi varot būt arī ne tik smuki, arī nepatīkami, kā stāsta daži zinātāji, jo esot jau tā sabiedrība nedaudz rigida un tās iekšējie noteikumi diezgan strikti. Taču ārzemniekiem tiekot piedots, jo tie jau muļķi un nezina, ko tie dara. Tokijā iesaku pastaigāt pa Ginzu pēc tumsas iestāšanās. Kioto un Narā var apskatīt tempļus. Vēl viena noderīga saite visā šai sakarā: http://home.nyc.rr.com/ramyersip/getting%20around%20tokyo.htm Uz Dienvidkoreju (Pusanu), kur, tāpat kā Japānā, vīzu nevajag, var aizbraukt ar nelielu kuģīti no Fukuokas (Hakatas) par latiem 60 (ap 3 h). Pēdējā brīdī braucot, var gadīties, ka trūkst brīvu vietu. Kursē vismaz divas kompānijas: Beetle (www.beetle.jrkyushu.co.jp) un Mirejet (atiešanas laiki varētu būt līdzīgi). Manas izmaksas bija ap 100 latiem dienā, lai gan pieņemu, ka var iztikt arī nedaudz lētāk. Fuji kalns labi vērojams pavasarī un rudenī, kad nav tik nomācies kā vasarā.