Praktiski padomi tiem, kad dodas uz Pekinu

Neaprakstīšu apskates objektus Pekinā ( jeb Beijing) , bet gan sniegšu praktiskas dabas padomus, Un tā: 1) Ja jūsu pases bilde atšķiras no šī brīža izskata (cita matukrāsa vai būtiski cits griezums, jūsu svars atšķiras par +/- 10kg), paņemiet līdzi arī citu dokumentu ar vairāk līdzīgu foto, piemēram, autovadītāja apliecību. Lieta tāda, ka mēs ķīniešiem izskatāmies pilnīgi vienādi, tāpēc pie pirmās dokumentu pārbaudes fotokamera salīdzina jūsu seju ar pases bildi. Var iznākt nervoza skaidrošanās 2) Pekinā joprojām ir viesnīcas ārzemniekiem un viesnīcas vietējiem iedzīvotājiem. Bet tas nenozīmē, ka viesnīcā vai tās restorānā darbiniekiem ir pietiekamas angļu valodas zināšanas. Ņemiet vērā, ka jums nāksies reģistratūrā atstāt 50$ drošības naudu. 3)Naudu var samainīt tikai valsts bankās. Uzmanību- eiro viņi samainīs, bet kurss būs tāds pats kā dolāram. 4) Maksājuma kartes neņem pretī pat lielveikalos. Tikai skaidru naudu- juaņas vai arī dolārus (privāttirgotāji) 5) Retajā veikalā, kur redzēsiet, ka apkalpo kartes, pārdevēji vispirrns teiks, ka kartes neapkalpo, kad jūs norādīsiet uz atbilstošu Visa uzlīmi, viņi centīsies fleitēt, ka apkalpo tikai Ķīnas Visu:) Iebilstiet, ka Visa ir visā pasaulē Visa! Negribīgi piekritīs, bet prasīs par preci krietni lielāku summu. Padoms: atstumjiet preci, pasakiet, ka nepiekrītat pārmaksāt un ejiet prom. Naudas kāre uzvarēs- viņi pārdos preci par pirmo cenu 6) Kad gids jūs aizved uz Tējas namu, kur jums skaidro un māca tējas dzeršanas nianses, viņu veikalā tējas nepērciet, pat ja jums saka, ka citur tādas nopirkt nevar. Meli- var! Un par 3-4 reizes lētākām cenām. 7)Jūs noteikti vedīs uz Zīda fabriku un veikalu. Ja vēlaties nopirkt zīda segu, tad dariet to, jo ir izdevīgi un citur var iesmērēt segu, kurai zīds ir tikai daļēji.. Bet gultas veļu gan citur varēsiet nopirkt lētāk. Zīda apģērbi ar gigantisku uzcenojumu. 8) ja vedīs uz pērļu fabriku, tad par 10-12 LVL dāmas varēs iegādāties arī labu kosmētiku, kurā izmantotas pērles. Rotas skaistas, bet padārgas. 9) ja grupas maršrutā ir Pērļu tirgus (tas ir tikai tirdzniecības centra nosaukums), tad ievelciet elpu, jo katrs pārdevējs jums skries ceļā, vilks aiz rokas, rādīs savas preces. Un bārstīs frāzes krieviski :)) Bet šeit var nopirkt arī labas mantas, tikai jābūt vērīgam un ar ļooooti stipru nervu sistēmu. 10) Ja ir brīvasi laiks, uz izvēlēto objektu var aizbraukt arī ar autobusiem vai trolejbusiem. Satiksme ir ļoti dzīva, biļetes cena- 1 juaņa jeb10 santīmi. reģistartūrā lai uzraksta jums transporta Nr. un atzīmē iekāpšanas pieturu. 11) Uz ielas esiet ļoti uzmanīgi, jo pat pirms "zebras" neviens pat nedomā apstāties. Taurēs jums virsū, ka traucējat braukt. Ja pāriesiet ielu pie zaļās luksofora gaismas, esiet uzmanīgi no tiem, kas taisa kreiso pagriezienu. Tie arī nedomā jūs palaist :) . 12) Pats grūtākais mūsu prātiem- visur jākaulējas. Viņu uzrakstīto cenu droši daliet ar 3 un pat ar 4. Viņi vaimanās, lauzīs rokas, teiks, ka aplaupat, bet jūs neatkāpjaties, vai paejiet tikai ļoooti mazu solīti pretī. Labākie varianti: a) izņemiet naudu un turat rokās,vai noliekat viņiem acu priekšā. b) pats labākais risinājums- makā turat pamaz naudiņas. Kad kaulēsities, varat pat nodemonstrēt, ka makā vairāk nav. Nostrādās 99%. Ja ierosina maksāt ar karti, sakiet, ka nē, ka mums neizdevīgi, ka būs ļoooti liela komisijas nauda. 13) Ja kaut kur plānojiet braukt ar taksi, vispirms reģistratūrā noskaidrojiet, cik brauciens var maksāt. Taksisti no baltajiem cenšas noplēst 5 ādas. Mums rekomendēja izmantot tikai dzeltenos takšus, bet bija situācija, ka valsts taksists bija ar mieru braukt tikai par 4 lielāku cenu, nekā reāli būtu jābūt, savukārt, melnā takša vadītājs uzreiz piekrita par mūsu piedāvāto cenu. Lai visur būtu ēŗtāk vienoties par cenu, visur nēsājiet līdzi kalkulatoru. Pat tiem retajiem, kas runā angliski, izruna ir vienkāŗši neizprotama. Kalkulators ļoti atvieglo sarunas :) 14) vēl- mūs aizveda uz ļoooti smalku medicīnas centu, jo tur mums piedāvāja 45min garu pēdu masāžu par 2LVL. ienāca pie mūsu grupas ārsts, nolasīja lekciju, ar ko austrumu medicīna atšķiras no rietumu, tad piedāvāja par brīvu katram ārstu veikto veselības stāvokļa ekpresdiagnostiku. Noteica jau viņi to visai precīzi, bet galvenais šova elements nāca beigās: mums piesolīja pusgada laikā atbrīvoties no mūsu kaitēm, ja tikai iegādāsimies pie viņiem austrumu medicīnas tieši mums pagatavotās zālēs. It kā jau vilinoši, bet rēķinieties, ka katra mēneša devai jums nāksies izdot 60-100 LVL. Ja iebildīsiet, ka uzreiz visus devu nevarat nopirkt, jums uzreiz piedāvās nopirkt zāles 2-3 mēnešiem, bet pārējo devu viņi var pārsūtīt ar piegādi:) Izvēle paliek jūsu ziņā :)) Ja nu tomēr vēlaties ko iegādāties, skatieties 12. punktu. 15) Restorānā, ja pārāk nešiko, vakariņas vienam cilv'ēkam izmaksās 50- 60 juaņas, jeb 5-6 lati. Parastā ēstūzī: ~ 30-35juaņas, jeb 3,5lati vienam cilvēkam. 16)Ķīnas šņabis lētāks par kolu, bet 52 grādu stiprs. Importētais alkohols ļoooti dārgs. 17) Cenas vieglāk aprēķināt šādi: 200juaņas= 20lati + 2 lati= 22lati. Tātad, no viņu cenas pēdējo nulli nost, plus lats par katru simtu summā. 160juaņas=16 +1 lati. 18) Noteikti iesaku aizbraukt uz to okeanāriju ( Pekinā ir 3), kurā ir garākie stikla tuneļi Āzijā. ( cena ziemas sezonā vienam cilvēkam 9LVL). Un arī uz Pekinas Disnejlendu ( cena vienam- ~ 18lati ziemas sezonā). Tur ir arī 3 "amerikāņu kalniņi" un 4D kino. Vasarā regulāri notiekot koncerti un visādi šovi. 19)Kad būsiet lidostā, jūs sagaida tāda pati pārbaude kā Izraēlā. Tas nozīmē, ka noņems dāmām pat pūderkrēma tūbiņas, par šķiltavām nerunājot. Ķīnas aviokompānijas lidmašīnās neļauj smēķēt arī elektroniskās cigaretes. Serviss lidmašīnās izcils. Lai jums jauks ceļojums!