Peru

Viizu nevajag. Probleemaam ar robezhas shkjeersoshanu nevajadzeetu buut. Pote pret dzelteno drudzi nav obligaata (pashlaik laikam tikai Braziilijaa). Var panjemt liidz tabletiites pret malaariju. Klimats diezgan dazhaads, biju pavasarii, kad zemienees ir karsts un sauss, bet kalnos auksts un liist. +25-30 apakshaa, +10-20 augshaa. Siltaaku, smuki uzaustu jacinju varees nopirkt kalnos uz vietas par leetaam naudinjaam. No lidostas Limaa uz centru var nokljuut ar mikrinju, katram mikrinjam ir viens shoferis un viens konduktors-bljaaveejs, kura uzdevums, iekaarushamies atveertaas durviis, ir sakliegt peec iespeejas vairaak liidzbrauceeju. Naudinjas leetas, leetaak kaa pie mums. Lima ir liela, attiistiita, trokshnjaina, nedaudz netiira, mazliet haotiska. Autostraades ar ljoti dziivu satiksmi, 4-6 joslas vienaa virzienaa, visi stumjaas, kaa maak, signalizee utt. Bet nu, nav ari paaraak traki. Vislabaak braukt uz t.s. Jauno centru, kur ir vairaak veestnieciibu, viesniicu u.tml., kas skaitaas tuuristiem visdroshaakais, arii sameeraa tuvu okeaanam (var aiziet kaajinjaam). Tas ir, sheit ir daudzmaz droshi iziet aaraa peec tumsas iestaashanaas. Vecpilseetaa un citos rajonos uztureeties peec tumsas iestaashanaas neiesaka ne visaadi tuurisma celjvezhi, ne satiktie citi tuuristi, ne vieteejie. Savukaart, gaishaa dienas laikaa veelams uzmaniities no zagshanas un lapiishanaam klusaakaas ielinjaas. Ja nu tomeer juutiet, ka kaadaa laupiishanaa tomeer iekljuusiet, pie kaada vieteejaa notaara varat notariaali apliecinaat savu pasiiti un neesaat liidzi kopiju, lai, ja paliksiet dziivs, iisto pasiiti vareetu sanjemt no viesniicas safety box un nebuutu probleemu ar atgrieshanos maajup. Ieteica to man viens Brazilijas veestnieciibaa satikts amerikaanis, kuram bija kaut kaadu pazinju nobliezushi.. Pasiiti vai not.apliec.kopiju liidz tomeer neesaat vajag, jo policists uz ielas var paprasiit pers.apliec.dok-u, un, ja nebuus, aizvest uz choku, kas var nebuut patiikami un buut riskanti. Var kaut kaadas izpriecas arii atrast, pastaigaaties, pabraukaaties apkaart - takshu ir vaajpraatiigi daudz un tie ir ljoti leeti, iesaku; vispaar transports ir leets un droshaaks nekaa kaajaam pastaigaaties. Dazhviet interesanta arhitektuura. Uz vecpilseetu jau laikam tomeer vajag aiziet, jaa. Uzmaniiba baltajiem cilveecinjiem tiek liela, sheit uz jums raadiis ar pirkstiem, smaidiis, svilps utt. Taa kaa Lima atrodas aptuveni valstij pa vidu, tad var labi izveeleeties, kurp doties. Panamerica ir sameeraa labas kvalitaates, autobusu satiksme ir sameeraa labi organizeeta, kaa arii peedeejaa laikaa autobusus ne iipashi laupot. Tikai attaalumi gan lieli (tuukstoshos km). Var aizbraukt uz Ekvadoru, Kolumbiju, Boliiviju, Chiili, nekur nevajag viizas, iznjemot Braziiliju. Var lidot. Pashaa Peru ir vairaakas izklaizhu iespeejas. Parastais apskates objekts ir Machu Pikchu, inku pilseetas drupas Andos netaalu no Kuzko, uz DA no Limas. No Limas var lidot (ap 50 USD) vai braukt ar busu (ap 20-25 USD vai kaut kas tamliidziigs). Iesaku lidot, lai gan tuuristi parasti ir norezerveejushi visas biljetes dienas 4-5 uz priekshu. Brauciens paar kalniem var kaadam izraadiities ljauns murgs, peedeejaa pusgada laikaa esmu dzirdeejis arii par kaadiem 3-4 aizaas nosliideejushiem autobusiem. Shoferi tik tieshaam dragaa, cik jaudas, celjam ir tikai divas joslas un nekaadu aizsargvalnju, nekaa. Paari celjam lietus sezonas laikaa gaazhas kalnu upiites, reizeem izskalojot kaadu celja dalju, pa celju vazaajas visaadi dziivnieki u.tml. Kuzko ir maza, jauka, paveesa kalnu pilseetele. Uz Machu Pikchu jaabrauc ar autobusu (liidz veel kaut kaadam miestam) un tad veel ar vilcienu, un tad veel ar kaajeleem. Viss, protams, ir uztaisiits taa, lai tur nokljuut buutu peec iespeejas sarezhgjiitaak un daargaak. Vienam cilveekam tuurisma operatori to izdariit piedaavaa par aptuveni 100 USD, kur ir viss iekljauts (transports, ieeja u.c.). Diemzheel es tur augshaa taa arii netiku, jo, kaa man laipni paskaidroja, esot noticis zemes nogruvums, paarrautas dzelzcelja liinijas, kaut kaads ieveerojams tuuristu skaits pat iesprostots tajaas drupaas, un es tikt augshaa aatraak kaa tur peec kaut kaadaam 3-4 dienaam nevareeshu. Bija vien jaatmet ar roku un jaakuljaas paari kalniem atpakalj uz piekrasti. Daudzaas mazpilseetaas un vienkaarshi lauku regjionos ir visaadas drupas, ko noteikti var apskatiit. Ja ir laiks, var aizbraukt uz Puno, pa celjam uz Boliiviju, runaa, ka esot jauka vietinja, kaut kaadi jokupeeteri dziivojot uz pashtaisiitaam salaam ezeraa, romantiski, vai ne. Nazka nosleepumainas liinijas vislabaak veerot no lidaparaatiem, lai gan dazhas varot nekvalitatiivi apskatiit arii no zemes. Ir dzirdets par dazhiem letinju celjotaajiem, kas esot bijushi sajuusmaa no taam.. Nu jau gan vieteejie laikam pieziimeejushi buus jaunas, tas ir, atklaatas esot jaunas liinijas kaut kur; tur, kur agraak netika mekleets. Pa TV vislaik raada kaut kaadas vieteejaas demonstraacijas, aizrautiigi dedzina riepas un kaujas ar kokiem vai metaala stangaam. Runaa, ka galvenie vaininieki esot indiaanji. Atrast patiikamu pludmali var buut sarezhgjiiti. Vieteejai sabiedriibai patiik atpuusties kaut kaadaas zvejnieku mazpilseetaas, ar vieteejo smakojosho zivju tirgu un paplukushiem pelikaaniem, peldeeties elljainaa uudenii starp zvejas laivaam. Ir jau arii romantika - zivju eedieni, saulriets, ekskursija ar motorlaivu, kaapeleeshana pa vieteejiem klinshainiem pauguriem. Pat internetu var atrast. Pludmales ap Limu ir netiiras. Principaa - jo taalaak, no Limas, jo labaak, tikai pludmale biezhi vien ir neiekopta, neattistiita, klinshaina, nepiekljuustama. Vilniitis - labs, Limaa redzeju dazhus aktiivistus uz deeljiem. Ja neizdodas saprasties ar vieteejiem angliski, var pameegjinaat kjiiniski, labums no komunikaacijas vareetu buut liidziigs. Leeti un labi visaadu lamas un alpaka vilnas izstraadajumi - shallites, jacinjas, cepuriites, apmetniishi, tas vareetu patikt. Kuzko buutu laba iepirkshanaas vieta. Kokas teeju (mate de coca) no lapinjaam var dabuut viesniicaa vai krogaa. Dzert var, esot kaut kaads energjeetisks efekts. Dazhi arii kozhljaajot. Efekts laikam liidziigs. Izvest no valsts teeju gan var tikai teejas maisinjos (sagrieztu, sausu), vienkaarshi lapas nedriikst. Bet LR jau ar taadu var veikalaa nopirkt, ko tad vairs vest, ja nu vieniigi pacinja savaadaaka.