Parsteidzosa Japana

Katram mums ir savas milakas zemes, kur velamies noklut un kadreiz tas piedzivot, izbaudit un atkal un atkal tur atgriezties. Japana man noteikti ir viena no eksotiskakajam vietam, ko esmu redzejis un piedzivojis. Ipasi to cilveku attieksme, kultura un parazas pret apkartejiem un pasiem sevi. Celots ir daudz lidz tam, bet Japana parsteidza nesagatavotu ik uz sola, par spiti lasitajam gramatam, neskaitamajiem celveziem,filmam,draugu stastita. Viss bija ka pirmo reiz tur ierodoties. Sakoties jau Osakas lidlauka, kur japanu draudzene sagaidija un cels vilciena uz Kyoto. Dalu celojuma bija iespeja dzivot pie japanu draugiem pasa Kyoto centra vinu 150 gadus vecaja maja ar visam tas tradicijam ik uz sola. Pirmais solis uz slieksna, kur jaatstaj kurpes ieejot nama, cikstosas gridas un slidosi ramji visur. Tualete ar high tec. podu, kuram ir silta temperatura uz ta apsezoties un spele muzika un darbojas automatiska slirce, kas izslac struklaku, kas izdara savu darbu. Tad ieejot nama tualete ir jauzvelk specialas cibas, ta esot tradicija. Tapat mazgajoties ir vispirms janoskalojas dusa, uzvelkot gumijas zabakus, pec ta var iet kopeja vanna merceties, kur udens netiek izlaists ilgu laiku. Tad gulam uz gridas uz matraciem un edam tupus pie zema galda. Ta dzivo vecie, tradicionalie japani. Jaunie izvelas rietumu stilu savos dzivoklos, kur tad ir galdi, kresli,gultas. Kyoto ir laba baze, lai apskatitu neskaitamus tas templus un darzus. Esmu pamatigi planojis so celojuymu,tatad zinu ko gribu redzet un kurp doties. Kyoto ir Japanas veca galvaspilseta,kas patiesi ir viena no Japanas skaistakam pilsetam. 10 d. paiet atri izbaudot Kyoto pavasari un vienreizejo kirsu ziedesanas laiku. Japana ir jaredz vai nu kirsu ziedesana vai kosajas rudens krasas. Esmu nopicis Japan rail pass 2 ned., kas atlauj man celot pa visu valsti ar gandriz jebkuru vilcienu, atrvilcienu. Tas ir noperkamas tikai pirms izbrauksanas arzemes, ne Japana. Japani apskauz mus turistus par tam, jo viniem tadu cenu nav. Atrvilcieni starp Tokyo un Osaku,vai Hiroshimu ir loti dargi, bet ar so specialo bileti tie paliek jau noperkami mums turistiem. Katram ir jaizplano ko velaties redzet Japana ar so rail pass, jo doties varat pat uz Saporo, ja ir velesanas. Es devos uz pasam vesturiskakajam un slavenakam vietam visa valsti. Ta varetu turpinat un turpinat par so zemi, kas parsteidz ik uz sola. Zeme kur autobusa sefrim,vilciena vaditajam un taksitam ir balti cimdi, zeme, kur vilciena konduktors un saldumu pardeveja, ienakot vilciena, vienmer paklanas mums celotajiem. Patikami, but sanemtam ar tadam tradicijam,izejot no vagona konduktors dara to pasu, atsveicinasanas ar paklanisanos. Vieta pasaule kur slavenie sinkansen vilcieni attiet minuti minute un pienak uz laika, kur uz platformas ir iezimata vagona piestasanas vieta un tur gaidat savu iekapsanu centimetrs, centimetra. Atceros, ka ieperkoties kada Daimaru universalveikla,partikas nodala, kur 80% edienu mums nezinamu, aizravos, ka ar savu draugu palikam pedejie pirceji. Noprirkam dazas edamas lietinas, tikam izvaditi pa eskalatoru ar visa apkalpojosa personala svitu un paklanisanos. Jutos ka Holivuda uz sarkana paklaja, tik daudz uzmanibas,pat noperkot tikai dazu latu vertiba partiku. Nenopirkam pie Gucci somas par paris tukstosiem, lai uz mums pasmaiditu. Ta soka un izbrina un patikama parsteiguma tikam izvaditi no universalveikal pagraba stava lidz ielas limenim. Majas japaniem prasijam,kas notika, kapec tads gods. Mums tika teikts, ka katrs pirmais un pedejais veikala pircejs ta tiek sagaiditds. Te sapratam, cik kulturas limeni ir dazadi un tradiciju speks ir stiprs. Uz Japnu dodieties to piedzivot un izbaudit. Ta nav tik darga, ka par to ir izdevets. Visur varat atrast bento kastes ar garsigu edienu, ja negribat tereties dargos restoranos. Tatad turp jadodas drizi.