No Patagonijas ledajiem,lidz Iguazu.

Vairaki draugi ir lugusi kaut ko uzrakstit par Argentinas iespaidiem. Tad nu meginu to darit. Tomer jau viss ir jaredz pasa acim. Sen turp jau esmu gribejis doties, tapec pamatigi petiju celvezus,brosuras un filmas par to zemi. Izvelejos lidot ar Argentinas avio,kas tad ari nodrosina ieksejos reisus. Jasaka, ka ta nav precizaka kompanija, bet nokluvu kur vajadzeja noklut. Lidoju uzreiz uz Ushuaia,pirms aukstums atnakot Aprili. Dienvidu puslodes vistalaka pilseta dienvidos. Skaistu kalnu un dabas apskauta. Verts turp doties,lai sajustu to talumu no visurienes. Tas ir 3,5 st. lidojums no Buenosairesas. No turienes var talak ar kugi doties uz Antarktidu, ja laiks atlauj. Es nodevos nacionalo parku izpetei un pingvinu redzesanai. Talak lidoju uz El Calafate, kas ir Patagonijas vienreizejo ledaju centrs. Katrs turists, kas apcelo Argentinu turp dodas. Jasaka, ka Ledaju nac. parks ir kas patiesam vienreizejs. Perito Moreno ledajs ir lielakais ledajs pasaule pec Antraktidas un Grenlandes. Tas stiepjas 4 km garuma ,60 m augstuma un parsteidz ar savu majastatiskumu un vienreizejo dabas brinumu. Tur iesaku pavadit vismaz veselu dienu. Ir daudzi veidi ka tur noklut no El Calafate pilsetinas. Tad nakamais celojums ir jaizbauda Argentinas ezera, kas ir lielakais tur un kur kadi 6 citi ledaji ieplust. Kugisa brauciens strap peldosiem aizbergiem ir neaizmirstams. Tas piestaj pie katra no ledajiem,dodot laiku pilnigai to izbaudisanai. Viens no skaistakiem ladajiem Argentinas ezera ir Upsalas ledajs. Tad vel ja laiks atlauj no El Calafates var doties uz Ciles Patagoniju, Torres del Pain nac. parks,kas ari ir satriecosi skaista vieta. Talak verts ir noklut El Chalten, lai bauditu Ledaju nac. parku ar Fitz Roy iespaidigo kalnu. Visur tur var noklut ar autobusiem, jeb iret masinu, kas nav nepieciesama,ja nevelas izdot lielas summas. Parsteidzosa ir Patagonijas stepe, kur nekas neaug no liela sausuma, bet kalnos ir vienreizeja flora un fauna. Ipasa koku skirne kas aug tur un Jaun Zelandes kalnos(beech treas) Ieejas biletes nec. parkos arzemniekiem maksa 3reiz dargak, ka vietejiem, bet tada ir to valstu attieksme pret turistiem. Pec smagas ekonomiskas krizes,Argentina ir palikusi leta rietumu turistiem. Videja alga tur ap 120 latu, kas ir ka LV,tatad vietejiem celot ir dargs prieks. Pec El Calafate lidoju uz Bariloche, kas ir Argentinas ezeru zemes apgabals. Turistu iecienits,skaists. Katra turistu ture,si vieta ari tiek ieklauta. Man gan milaka bija Uguns zeme un Patagonija. Argentinas avio biezi maina reisus, nakas tos parrezervet katru reizi,pat mainit izlidosanas dienas. Vietejie dzen jokus par to aviokompaniju,tomer lido, jo nav citas alternativas. Talak lidoju uz Buenosairesu, jo uz Iguazu nav taisno lidojumu. Bue ir haosa un troksna pilna, noteikti ne mana milaka pilseta. Lai gan loti Eiropeiska, vacas arhitekturas zina. Ielidojot Iguazu sagaida tveice un sutona, bet tas vel eso vesi, jo vasaras menesos tur iesilstot lidz 45C. Ja visur paliku vidusmera viesnicas, tad nolemu, ka Iguazu ir verts palikt pie pasa udenskrituma vienigaja Sheraton viesnica kas tur ir, lai pilniba varetu izbaudit parka atmosferu,pasatigat tur agra rita, vai velu vakara. Letaka iespeja ir palikt letas viesnicinas Iguazu pilsetina kas ir 21 km prom no udenskrituma un iet daudzi autobusi uz parku. Jasaka,ka daudzi liel;i udenskritumi ir redzeti, bet Iguazu parspej sava lieluma un krasnuma. No Argentinas puses tam ir daudz skaistu pastaigu vietu kur baudit to tuvplana. No Brazilijas ir varenais kopskats tam visam. Savulaik Niagaras udenskritums likas gana iespaidigs,bet Iguazu parspej ar savu vienreizejo izvietojumu dzunglos,kur nav apkartejo maju un celtnu. Skaistu putnu un taurenu paradize. Noteikti iesaku to apmeklet kada no celojumu planiem. Vardu sakot uz Argentinu dotos dazadas dabas del, kas ir tik cilveku neskarta un pilna vienreizeju skatu ik uz sola, lidzigi ka Dienvidu sala Jaun Zelande. No Buenosairesas iesaku 1 dienas celojumu kugi uz Urugvajas pilsetinu Colonia,kas pilna veca sarma pec Dienvid Amerikas standartiem. Kopuma iesaku doties uz Argentinu vienreizejas Patagonijas del. Celojums ir labi jasaplano, jo attalumi ir milzigi,ipasi ja laiks ir ierobezots tas apskatei. Ta ir zeme, kur vel var atrast labu viesnicu pa 8 latiem 2 personam un paest vakarinas restorana pa 3 latiem un no Bue lidlauka atbraukt ar vietejo autobusu par 30 sant. (1.5st) Zeme kur naudas automata vienlaicigi var iznemt peso, gan ASV_. Te ir zeme, kas ir no visam Dienvid Amerikas zemem viss eiropeiskaka, bet tomer gan eksotiska sava dabas krasnuma. Tur varat maksat gan eiro, gan ASV_, gan peso,zeme, kura pilna parsteigumu un briniskigu dabas skatu. Esmu ievietojis sava albuma vairakas Argentinas bildes,ja ir velesanas tas redzet.