Dažādā Tunisija...

pavadīju patiešām skaistas 7 dienas Tunisijā. Arī vēl papildus 7 dienas būtu par maz, lai izbaudītu šīs valsts dažādību un kontrastus.Pretēji solītajam laika ziņās, mums paveicās ar saulīti un siltumu, īsti peldēt jūriņā gan nevarēja, bet atzīmēties, saslapinoties līdz nabai un varonīgākajiem arī līdz kaklam - jā, to nu mēs paveicām. Tā kā ceļoju organizētajā grupā (maršrutu var izlasīt Impro lapā), tad praktiskus padomus daudz nevarēšu sniegt, bet- emocijas - tās gan...Vispirms zili baltā bohēmiskā pilsētiņa Sidi Bou Said. Vajag atrast laiku, lai pasēdētu bez steigas kādā kafejnīcā. Dodoties uz dienvidiem, redzi, kā mainās daba un krāsas, bet tuksnesis un jūra, un palmas, un oāzes - tas veido to īsto Tunisiju (man tā likās vismaz). Esot Susē, medinā vajag atrast pakalnā fantastisku kafejnīcu Aladins, kur no augšas paveras skats uz pilsētu un jūru, un interjers arī ir ko vērts - ļoti vienkāršs (kā viss šajā valstī), bet savdabīgs. Fantastiskas ir tuksneša rozes - kvarca veidojumi - ko tik daba nedabū gatavu... Daži ieteikumi...pirkšanās drudzis tur pārņem visus, un ir ko izvēlēties, neskaitot tradicionālos nieciņus, ādas izstrādājumu pārpilnība - somas, koferi...sudraba izstrādājumus var pirkt droši, ar zeltu gan vajag uzmanīties. Brīnišķīga ir keramika - trauki, podi,flīzes, krāsaini svečturi, metāla lukturi, ļoti smalkas stikla pudelītes eļļām un smaržiņām. Ēdiens ir garšīgs, nav ass,ar lielu dārzeņu, pārsvarā grillētu, izvēli.Jā, ar alkoholu gan tā pagrūti, tikai viesnīcās alus ( ap 1 Ls 0.3 l pudele) un vīns, mūs gan aizveda uz vīna degustāciju un tur varējām nopirkt vīnu. Maksāja sākot no 6 viņu naudiņām līdz 15 (= Ls 2.40 - 6.00). Ļoti garšīgas ir viņu kūciņas, saldie, halva, dateles, krēmi vai kaut kas līdzīgs pudiņiem - liela izvēle. Tā kā mūs baroja riktīgi labi, tad uz ielas paēst nesanāca, kaut gan izskatījās tā neko - pankūkas cep, taisa ko līdzīgu čeburekiem. Vēl dažas fanīgas lietas - tirgū jāpierod, ka vispirms uzrunā šādi - Nataša raša...poļska...un kaulēšanās - jā, tā tur sit augstu vilni, man gan likās, ka salīdzinot ar Ēģipti, šeit vietējie ir tādi...klusāki, nav tik uzbāzīgi, arī tādi tīrīgāki. Ieguvēji būs tie, kas mācēs kontaktēties franču valodā ar vietējiem. Izbaudīju viesnīcā SPA kompleksu - hammam (turku pirts) + džakuzi + masāža visam ķermenim = viņu 30 naudas = Ls 12, bija to vērts. Visur jārēķinās ar dzeramnaudām - 1 USD vai 1 vietējā nauda ir minimums. Jāsagatojas uz lielu bildēšanu, it īpaši staigājot pa vecpilsētām, katrs stūrītis piedāvā tādus skatus un iespaidus, un tik kolorīti cilvēki. Šī zeme ir tā vērta, lai tur atgrieztos....