Uz Itāliju pretī pavasarim:)

Ir sens teiciens, ka visi ceļi ved uz Romu. Man paveicās, dzīve mani aizveda līdz Romai un tālāk.

01.02.2011. -06.02.2011. mans ceļojums uz mākslas un kultūras zemi – Itāliju.

Lai arī Latvijā laiks bija apmācies un drēgns, tomēr noskaņojums bija ļoti pozitīvs.

Mans ceļojums varēja sākties...maršruts Rīga-Roma-Ankona-Jesi-Fabriano-Roma-Rīga.

Ceļojuma galamērķis bija Itālijas pilsēta Ankona. Līdz šim par šo pilsētu neko daudz nebiju dzirdējusi, varbūt likumsakarīgi, jo šī pilsēta nav tipiska tūristu pilsēta, bet tā ir īpaša vieta, kuru iesaku apmeklēt ikvienam.

Īsumā informācija par pilsētu:

Ankona ir viena no nozīmīgākajām ostas pilsētām Itālijā.Pilsēta atrodas Itālijas centrālajā daļā, Marches reģionā pie Adrijas jūras.

Ankona atrodas 200km attālumā no Boloņas, 280km no Romas. No Ankonas ostas tiek organizēti regulāri reisi uz Split, Rijeka, Zadar, Hvar, Korcula, Dubrovnik, Patras, Igoumenitsa, Dugi Otok.

Ja vēlaties atrast vietu, kur jūs vienlaicīgi varat baudīt mākslu, kultūru, izsmalcinātu ēdienu, atpūsties pie jūras, izbaudīt dabu, kalnus, tad Ankona ir īstā vieta.

Līdz Ankonai visērtāk ir nokļūt ar lidmašīnu, lidoju no Rīgas līdz Romai un tad no Romas līdz Ankonai.

Ankonā apmetos City hotel ***, visiem iesaku šo viesnīcu, pieņemama cena, labs serviss, izdevīga atrašanās vieta.

Ja izvēlaties no Ankonas lidostas braukt uz pilsētas centru ar taxi, tad jārēķinās vismaz ar 40 Euro, jo lidosta atrodas ~20 km attālumā no pilsētas.

Pilsētā ikviens var atrast kaut ko sev, ja interesē māksla, tad iesaku apmeklēt Pinakotēku, kur atrodami daudzu slavenu itāļu mākslinieku darbi, piem. Ticiāna.

Ja vēlaties laiku pavadīt aktīvi pie dabas, tad iesaku apmeklēt dabas parku, kas atrodas pilsētas ostas daļā vai aizbraukt līdz pludmalei Portonova, kur paveras pasakains skats uz Adrijas jūru, klintis, kalni, lavandu lauki, vieta, kur dvēselei likt atpūsties.

Portonova ir tiešām fantastiska vieta, lai arī tur biju februārī, tomēr laiks bija tik silts, ka vietējie tur sauļojās peldkostīmos, kaut gan gaisa temperatūra bija kaut kur ap +14 grādiem.

Tā kā Ankonā pavadīju vairākas dienas, tas deva iespēju apskatīt arī citas tuvākās pilsētas. Piem. Jesi un Fabriano.

Jesi ir maza pilsēta, kura apbur ar savu arhitektūru. Savukārt Fabriano pievelk ar savu atrašanās vietu, tā atrodas pie Apenīnu kalniem. Dabas skati vārdiem neizsakāmi.

Mana ceļojuma viena no veiksmes atslēgām bija – Lory Cinti, itāliete, kura uzņēma mani Ankonā. Viņas sprēgājošais dzīvesprieks, viesmīlība, sirsnība, draudzīgums , aicināja izbaudīt visu iespējamo. Itālieši ir lepni par savu valsti un ar patiesu prieku un aizrautību ir gatavi palīdzēt to iepazīt ikvienam.

Esmu priecīga, ka tieši šajā laikā apmeklēju Itāliju. Šī bija fantastiska iespēja paskriet pretī pavasarim, jo tur jau ir zaļa zāle, zied ziedi, saule spīd spoži :)

Man izdevās kādu daļu no Itālijas saules paņemt sev līdzi :)

Lai mums visiem izdodas iepazīt un atklāt arvien vairāk jaunas un brīnišķīgas vietas :)