HORVĀTIJA - Ceļojuma dienasgrāmata, 3.diena - PULA, ROVINJ

Pirmā apstāšanās vieta Istrijas pussalā, tās lielākā pilsēta PULA. Tā koncentrējas ap pauguru, kurā paceļas aizsargbastions. Taču tas nepiesaista tik daudz pilsētas apmeklētāju uzmanību kā romiešu amfiteātris, kas pēc vietējā gida Lari stāstītā ir vislabāk saglabājies, salīdzinājumā ar Itālijā un Grieķijā esošajiem. Šis amfiteātris tika uzbūvēts jau 1.gs. Tik tiešām šī elipses veida būve savās sienās cieši ieskauj laukumu ar daudzajiem pakāpieniem. Lieliska vieta dažādu koncertu, izrāžu organizēšanai. Pagrabā zem amfiteātra tagad ierīkots muzejs, kur apskatāmas neskaitāmas amforas, kā arī rīki olīveļļas spiešanai. Arheoloģiskais muzejs nosaukts „Vīna un olīvu audzēšanas tradīcijas Istrijā senajos laikos”. Nākamā pilsētiņa ROVINJ izpelnījās manu apbrīnu vēl vairāk, jo klāt senatnīgumam, šauro ieliņu rotaļīgumam klāt nāca krāsainība. Tas acīmredzot izveidojies divu kultūru saplūšanas iespaidā horvātu un itāļu. Ne velti, kad pie kādas ielu tirgotājas iegādājos rūpīgi jūras ūdeņu izveidotu, izaijātu gliemežvāku, sadzirdēju ”Grazie Signora”. Sākotnēji tā bijusi sala, kas laika gaitā pārtapusi par pussalu. Tomēr ROVINJ daļēji saglabājusi savu apļveida formu ar akmeņainajiem krastiem, māju sienām, kas it kā sākas no ūdens virsmas, pauguru, uz kura tā arī atrodas. Pašā augstākajā punktā paceļas Sv. Euphemijas baznīca. Leģenda par šo svēto vēsta, ka viņa bija dzimusi Kalkenodijā netālu no Konstantinopoles. Euphemija bija kristiete, tika romiešu leģionāru vajāta, sagūstīta un iesviesta saplosīšanai lauvām. Viņa mirusi 16.09.304. un viņas mirstīgās atliekas tika ieguldītas akmens sarkofāgā. Tad notika brīnums, šis smagais sarkofāgs pa ūdens virsmu atceļojis uz Istriju un izskalots krastā Rovinjā 13.07.800. Ļaudis to uztvēruši par Dieva zīmi un uzbūvējuši kalna galā baznīcu, kur novietojuši šo sarkofāgu (skat.fotogrāfijā). Euphemija tagad ir Rovinjas aizbildne. Baznīcas apmeklētāji var apskatīt arī sienas gleznojumus, kur attēloti divi galvenie sižeti – meitenes ar gariem blondiem matiem saplosīšana romiešu arēnā un sarkofāga izskalošana no jūras. Pilnu ceļojuma aprakstu un foto skaties, lasi un komentē www.iinuu.lv sadaļā Dzīvespriekam.