Mans šīs vasaras lētākais ceļojums – Zviedrija, Femore dabas parks

Kamēr gatavojos savam aprakstam, daži čaklāki ceļotāji jau paspēja ievietot savus ceļojuma aprakstus par šo tēmu. It īpaši man patika Lindas Balodes apraksts – tik ļoti līdzīgs bija gan redzētais, gan arī izjūtas... Tāpēc centīšos neatkārtoties, bet uzrakstīšu par savu atšķirīgo pieredzi. Nokļūšana. Ja galamērķis ir Femore dabas parks, tad Skavstas lidostā visizdevīgāk ir pirkt biļeti uzreiz līdz Oxelosund pilsētiņai, tā izmaksā 36 SEK. Pērkot atsevišķi līdz Nykoping būs 22 SEK, bet no Nykoping līdz Oxelosund vēl 31 SEK. Ja lidostā „trāpās” 715.autobuss, tad ar to var vizināties līdz pašai Oxelosundai, bet ja ir 515.autobuss, tad Nykopingā ir jāpārsēžas uz 715.autobusu, kur derēs tā pati biļete. Pārsēsties var vairākās pieturās – gan Dzelzceļa stacijā, gan arī autoostā. Interesanti, ka eksistē arī jauniešu (Youth) biļete, kas ir uz pusi lētāka un der līdz jaunieša pilniem 19 gadiem. Brauciens ilgst apm. 45-55 min). Info par autobusiem ir šajā lapā: (http://www.lanstrafiken.se/template/StartPageBus____3661.aspx). Oxelosundā visizdevīgāk būtu izkāpt pieturā „Mastvagen”, no tās līdz Femore parkam ir vistuvāk. Mēs gan braucām līdz Oxelosund centram, kur ICA lielveikalā iepirkām ūdens pudeli, jo diena bija karsta un saulaina. Interesanti, ka pie kases par ūdeni bija jāpiemaksā apmēram 2 SEK, kā sapratu, tā bija ķīla par pudeli, ko varēja pēc tam atgūt, nododot pudeli speciālā automātā. No centra arī sākām savu ceļu uz Femore dabas parku. Lai vieglāk orientētos, šeit var noderēt kāda no neta izdrukājama karte. Netā biju sameklējusi arī Femore dabas parka karti ar iezīmētām tūristu takām un veloceliņu. Te būs Oxelosundas mājas lapa ar noderīgu info un iespēju ielādēt bukletus (http://www.visitoxelosund.se/orderbrochuresandmaps___274.aspx) Dabas parkā bija diezgan daudz apmeklētāju, jo bija sestdiena un arī diena bija padevusies varen silta un saulaina. Interesanti bija pavērot, kā zviedri uz akmeņiem sauļojas – cits uz dvielīša, citam matracītis, bet vēl kāds uz saliekamā krēsla... Iespējams, ka viņi apskauž mūs, par mūsu smilšainajām pludmalēm, bet mēs viņus – par milzīgajiem akmeņiem... Akmeņi tiešām tur ir iespaidīgi, mūsu dižakmeņi to priekšā nobāl... Laikam jau akmeņi ir mana stihija, jo man tie patikuši vienmēr. Ir tik patīkami apsēsties uz ūdens un vēju nogludināta un saulē sasiluša akmens un uzņemt tā enerģiju. Ar prieku izstaigāju visas iespējamās takas. Daudz kur arī novirzījos no takas, tādā veidā pēc iespējas vairāk izbaudot akmens un jūras skaistumu. Pašā salas galā klintis pat ir samērā augstas un mežonīgas. Peldēšanās gan šeit ir diezgan ekstrēms pasākums, jo lielie akmeņi ūdenī ir ārkārtīgi slideni, bet tas mani atturēt tomēr nespēja. Vislabāk ūdenī doties tur, kur aug zaļas ūdenszāles, tās ir mīkstas, kā paklājs un kājas uz tām neslīd. Bija redzamas arī dažas mazas akmens saliņas, uz kurām var nokļūt tikai peldus. Vairākās vietās ir ierīkotas piknika vietas ar soliņiem, galdiem. Tualeti gan manīju tikai vienu – ejot no Femore cietokšņa uz ostu. Un vēl – dabas parks bija pilns ar gatavām, gardām mellenēm. Brīnījāmies, kāpēc zviedri neēd mellenes... laikam jau pieraduši, ka viss pērkams veikalā... Ja ir vēlēšanās kārtīgi izstaigāties un izkāpelēties pa akmeņiem, būtu vēlami apavi ar gumijotu zoli, kura neslīd, jo tad var droši „iekarot” pat samērā stāvus akmeņus un klintis. Atpakaļ devāmies atkal līdz Oxelosundas centram, kur ICA lielveikalā iepirkām garšīgās zviedru Marabou šokolādes mājiniekiem. Uz mājām lidoju ļoti pacilātā noskaņojumā, kārtīgi izstaigājusies, izkustējusies un pozitīvi uzlādēta. Atpakaļceļa pozitīvās emocijas vēl vairoja jaukais saulriets aiz lidmašīnas loga. Mani priecē doma, ka , par spīti finansiālajai situācijai, šādu ceļojumu noteikti varēšu atļauties arī nākamgad. Iespējams, ka tad apmeklēšu Stendoren dabas parku, kas arī atrodas samērā netālu no Skavstas lidostas. Lai šāds ceļojums izdotos, viens no priekšnosacījumiem laikam ir labi laika apstākļi. Nezinu, ko var iesākt Femore dabas parkā lietainā laikā... Un tagad par izmaksām: 1) Avio biļetes – 1 Ls katrā virzienā, kopā 2 Ls. 2) Autobusa biļetes kopā 72 SEK (apm. 4,75 Ls). 3) Ūdens pudele (1,5 l) lielveikalā 8 SEK (apm. 0,50 Ls). Kopā 7,25 Ls.