karstākās Spānijas bildes ...

17 dienu ceļojums ar autobusu kopā ar Relakstūres gidu Edvīnu no 21.sept.-7.okt. uz Spāniju. Apskatījām ļoti daudz vietas, interesantākās bija: Andalūziešu netīrais Flamenko Kolumba dzimtenē Seviļjā, vēršu cīņas (Korida) Madridē, 2 dienu atpūta luksusviesnīcā pie Vidusjūras, skaisto gliemežvāku makšķerēšana Setas pludmalē, Papagaiļu dārzs Almunekārā, cilvēku mitekļi alās, Barselonas akvārijs un olimpiskais stadions, pateicības dienu svētki Barselonā, arābu mošeja un ebreju kvartāliņi Kordovā, Pireneju kalnu pilsētiņa Andora ar lētajiem lielveikaliem, miljonāru paradīze Monako, sakoptā itāļu Šveices pilsētiņa Lugano, Bavārijas pērle - Minhene ar savu gigantisko alus krogu. Šķērsojām 12 valstis: Lietuvu, Poliju, Vāciju, Franciju, Spāniju, Lielbritāniju, Andoru, Monako, Itāliju, Šveici, Austriju, Luksemburgu. Nobraucām 9500 km. Ceļojuma cena 430 Ls, plus 200 Ls suvenīri,apskates vietas. Maršruts bija sekojošs: Nirnberga - Strasbūra - Liona - Aviņjona - Barselona - Gvadiksa - Granāda - atpūta Andalūzijas kūrortā Almunekārā - Seūta (Āfrika) - Gibraltārs (Lielbritānija) - Seviļja - Kordova - Toledo - Madride - Andora - Kannas - Nica - Monako - Itālijas Ligūrijas apgabals - Lugano - Minhene. Par spāņu vēršu cīņām ----------------------------- Ir divu veidu vēršu cīņas: noviljada un korida. Noviljadā tiek apstrādāti gadu veci bullēni un to izdara jaunie matadori. Koridā laukumā tiek laisti piecus gadus veci buļļi. Buļļu cīņa sastāv no trijiem cēlieniem (tercio) Visus šos piecus gadus bullis nav uzskatījis cilvēku par ienaidnieku, mierīgi ir ganījies ganībās. Trīs dienas pirms izziešanas uz laukuma, bullis tiek ieslodzīts telpā, kur nav gaismas, viņam netiek dots ēst un dzert. Pirms iziešanas uz laukuma bullim tiek dots ūdens. Bullis slāpju dēļ pārdzeras un nevar ātri kustēties. Iznākot laukumā, bullis apžilbst un reāģē tikai uz sarkano. Pirmajā cēlienā bulli notrenkā matadors ar saviem palīgiem vicinot sarkanu lupatu, tad atskan tauru skaņas un arēnā parādās pikadori uz zirgiem — viņu uzdevums ir ar pīķiem trāpīt bullim skausta muskulī, tādējādi to atslābinot un liekot viņam noliekt galvu. Reizēm tuvumā var redzēt, ka izšaujās no muguras asiņu fontāns. Bulis triecas ar ragiem zirga sānos mēģinot to piestumt vai pacelt gaisā. Zirgu pasargā bruņas. Pirmās asinis bulli satracina. Atskan tauru skaņas un sākas 2 cēliens. Iznāk 3 bandaljerasi, kuri paši skrien virsū bullim un iedur mugurā kopumā 6 pīķus ar āķiem. Visbeidzot 3 cēlienā laukumā iznāk matadors ar palīgiem. Matadors aizkulisēs bija pētījis buļļa dabu un pats izlemj, cik ļaut tuvu nākt bullim klāt. Matadors vicina savu sarkano lupatu tikmēr, kamēr bullis ļauj sev pieskarties un buļļa sāni ir sarkani no asins straumes. Tad matadors skrien bullim no priekšas un ietriec savu spīdīgo, garo zobenu bullim starp lāpstiņām līdz spalam. Ja netrāpa, tad mēģina vēlreiz,kamēr trāpa. Drīz vien bullis saļimst. Tad matadors ar īsu duncīti iedur bullim pakausī aiz ragiem, tieši smadzenēs. Tad ar zirgiem atnāk jautrie miesnieki, piekabina trosi pie buļļa ragiem un to aizvelk prom pāri visai arēnai. Reizēm bullis lauž kāju vai negrib cīnīties, tad, lai bulli aizvāktu no laikuma tiek pielietota viltība. Arēnā tiek izlaists govju bariņš un bullis tām pievienojās un aiziet no arēnas, protams bullis tūlīt pat tiek nogalināts, jo kam tāds kroplis ir vajadzīgs. Ir dzirdēts, ka varonīgiem buļļiem tiek dāvināta dzīvība, bet tās ir tukšas baumas. Katrs bullis arēnā dzīvo 20 minūtes. Pavisam koridā tiek nogalināti 6 buļļi, tas aizņem 2 stundas. Kad viss tas beidzas, tad ir atvieglojuma sajūta, ka visa psiholoģiskā spriedze ir aiz muguras. Visgrutāk ir redzēt tuvumā pirmās asinis, bet ar laiku pierod. Buļļu cīņas notiek tikai Madridē un Seviļjā. Katru sestdienu, svētdienu ir korida un noviljada. Vēršu cīņas pārsvarā apmeklē ziņkārīgie tūristi, arī spāņi gados. Lētākā biļete 8 EUR, dārgākā virs 100 EUR. Mūsdienās spāņu jaunieši veido kustību, kas grib panākt, lai vēršu cīņas tiktu aizliegtas ar likumu. Ir rezultāts, buļļu cīņu skaits ar katru gadu samazinās. Tagad zinot, kā korida izskatās un ka cīņa nav godīga, vairs nav interese to skatīt otreiz.