Medussmeenesis – paradiizee!!

Medussmeenesii uz Seishelu salaam bijaam saa gada juulijaa. Un muusu celojums bija vienreizeejs!!!! Cels uz turieni bija gars, bet tas bija taa veerts. Pa celam uz Seishelu salaam nolaidaamies Kataraa, Doha. Domaaju, ka lidoosta tur bus apmeeram taada kaa Dubai, bet nee diemzeel nee, taa bija sliktaakaa lidoosta ko kaadreiz esmu redzeejusi. Doha ir viens vieniigs tuksnesis, aaraa bija loti karts, naktii bija kaadi +35 graadi, bet ieksaa lidoostaa auksts pat ar jacinu salu. Mees nebiijam domaajusi palikt Doha, bet muusu lidmasiina taalaak bija nokaveejusies taa kaa mums iedaliija hoteli kuraa vareejaam paarnaksnot.Un vienreiz bija arii prieks, ka lidmasiina bija nokaveejusies, jo vareejaam vairaak apskatiit so pilseetu. Lai iebrauktu valstii tur bija stingri noteikumi, kas taa taada Latvija vini nezinaaja, suutija mani no vienas vietas uz otru, bet nu beigaas ielaida gan. Visu alkoholu mums atneema,bet to vareejam dabuut atpakal, kad braucaam prom. Uz Seishelu salaam lidojaam ar Qatar airways. Jaasaka, ka taa bija loti laba avio kompaanija. Loti labs serviss un pat loti, loti labs eediens. Kad nolaidaamies Mahe, Seishelu salas galvaspilseetaa mums bija taalaak jaadodas uz citu salu-Praslin, ar mazu vieteejo lidmasiinu, man jau galiigi nav bailes lidot, to gan nevareetu teikt par manu viiru, vins bija loti skeptisks, ka vinam jaakaap lidmasiinaa kur vietas tikai 20 cilveekiem, bet nu mums bija jaalido tikai 15 minuutes, un taa kaa es te seezu un rakstu tad saprotat, ka mees izdziivojaam:) Muus tur loti jauki sagaidiija ar orkidejas krelleem. Nedabuujaam gan bagaazu, bet mums iedeva naudinu lidostaa taam pasaam nepieciesamaakajaam lietaa, taa kaa taa nebija probleema. Pat labaak,jo tad mums nebija jaanes bagaaza uz hoteli, bet mums to peec 2 dienaam atveda uz turieni. Kad bijaam nonaakusi Praslin devaamies veel taalaak uz citu salu – La Digue. Mees bijaam ieradusies pa veelu un peedeejaa laiva uz turieni jau bija aizgaajusi tad muus uz turieni aizveda ar privaato laivu, pirmo reizi braucaam ar laivu kurai ir divi motori ar ZS 250 motoru jaudu. Vilni bija lieli un tad varat iedomaaties kaa mums tur gaaja, bet bija loti jautri:) Uz La Digue muus arii jauki sagaidiija, ar aukstiem dvieliisiem un kokosa riekstu. La Digue ir briiniskiiga maza sala tikai 5 km gara un 3 km plata. Uz salas ir lieliskas graniita skulptuuras ko izveidojis vejs un okeaans daudzu, daudzu gadu garumaa. Daba Seishelu salaas ir vienreizeeja. La Digue ir perfekta vieta tropu miera un harmonijas baudīšanai. Uz salas ir loti maz masiinu un labākā pārvietošanās metode ir velosipēds. Izzireejaam velosipedu ar iepirksanaas kurviiti aimuguree kur vareejaam salikt visas mantas un apbraukaajaam gandriiz visas pludmales uz salinas. Loti interesanti tas, ka visas pludmales ir savaadaakas taa ka ir daudz ko redzeet. Un ne tikai virs zemes viss bija skaists, bet arii zemuudens pasaule bija vienreizeeja. Zivis visaas formaas un kraasaas, pat brunurupuci redzeejaam! Seishelu salaas nav pleesiigu zveeru vai indiigi kukaini, bet lieli zirnekli gan ir. Tie tur karaajaas savos gigantiskajos tiiklos cela malaa, un vispaar viss tur bija lielaaks nekur citur, lieli gliemezi, krabji, kirzakas, sikspaarni, bet nu neviens no tiem nav biistams. Biistamaakais kas tur ir taas ir chuuskas, bet tikai dazas un mees par laimi nevienu neredzeejaam. Seishelu salas ir viena no drosaakajaam valstiim pasaulee, uz turieni braucot nav jaapoteejas, jo tur nav malaarijas un kriminalitaate arii ir loti zema. Nomaajot ritenus mums pat nebija tie jaasleedz, un pludmalees drosi vareeja mantas atstaat. Tuuristu arii tur ir maz taa kaa vareeja atrast vientulas pludmales. Cilveekiem kuriem patiik tusini tur gan nav ko dariit. Tumsa tur iestaajas aatri, ap 6-7 jau aaraa ir nakts. Veel man jaapaslavee hotelis kuraa mees uz La Digue dziivojaam - Le Domaine De l`Orangeraie. Loti jauks hotelis, mums tur bija divstaaviiga maajina, kur mums uz terases katru riitu atnesa brokastis. Vispaar eediens ir daargs Seishelu salaas, jo viniem tur pasiem nav nekas daudz, gandriiz viss jaaimportee un taa kaa salas atrodas kaut kur taalu Indijas okeaana plasumos tad sis pasaakums ir diezgan daargs. Brokastis mums bija taas pasas katru dienu un ar laiku jau saaka apnikt, bet nu garsiigi jau bija tas ko eedaam. Protams loti daudz tur bija zivis. Un mums abiem zivis loti garsoja taa kaa mums nebija probleemu, bet ja kaadam negarso zivis nu nemaz tad ir gruutaak atrast ko eest, bet protams vistas gala arii tur ir pietiekosi. Veikalos tur gandriiz neko nevar nopirkt, apmeeram kaa komunistu laikos mums Latvijaa. Vieniigais ko mees veikalaa pirkaam bija uudens un cepumi. Braucot uz turieni ir labaak nemt visu nepieciesamo liidzi. Kaa teicu muusu bagaaza bija nokliidusi un mums bija jaapeerk saules kreems tur un kaut mees abi daudz smeereejaamies tomeer apdegaam. Pienaaca arii diena, kad mums bija jaabrauc prom no La Digue, (ja kaads brauc kaadreiz uz Seishelu salaam tad La Digue ir must!!!! Taa bija muusu favoriitu salina:))mees tikaam savaakti ar taksi, bet nu ne jau parastu, muusu taksis bija veersis:) Tas bija tik jauki bez stresa leenaam braukt uz ostu. Par laimi mees nebraucaam prom pavisam no Seishelu salaam, bet gan tik uz citu salinu- Praslinu. Praslina ir otra lielākā valsts sala. Bet nu par lielu arii to nevar nosaukt. Praslinaa arii bija loti bagaata augu un dziivnieku valsts un taa ir vieniigaa vieta uz zemes, kur aug koko-de-mer, dubults kokosrieksts,kas ir Seishelu salas simbols. Kad ģenerālis Gordons pirms vairāk nekā simts gadiem ieradās salā, viņš domāja, ka ir atradis īsto Ēdenes dārzu. Viņš ieraudzīja dubulto kokosriekstu, kas atgādināja sievietes iegurni un asociējās ar Ievu, un pats zieds izskataas kaa viiriesa ”loceklis”. Praslina ir labs atspēriena punkts ceļojumiem uz citām salām. Mees bijaam vairaakos celojumos uz citaam salaam. Pirmais bija uz vienas privaatas salas, kur dziivoja tikai viens cilveeks. Sala saucaas Little Sister. Loti, loti skaista maza salina ar vienreizeeju zemuudens pasauli, tur redzeejaam ne tikai zivis un brunurupucus, bet arii haizivi. Taa gan nebija taa vislielaakaa, tikai taada 3 m gara rief shark, kas neesot biistama, es gan aatri, aatri izpeldeeju malaa:) Pats interesantaakais bija, ka dazas zivis peldeeja pie pasa krasta un mees staaveejaam krasta malaa un barojaam zivis no rokas. To mees dariijaam arii zem uudens, paneemaam liidzi maisinaa cepumus un zem uudens barojaam zivis, bija pat jaauzmanaas ka neiekoz pirkstaa:) Otrais celojums bija uz vienu putnu salu, kas bija putnu rezervaats, uz taas salas neviens cilveeks nedziivoja, tikai tie peetnieki kuri loti miil putnus. Saakumaa es domaaju, ka es negribu uz turieni braukt, jo kas gan var buut tik interesants ar putniem, bet beigaas aizbraucu un nenozeeloju. Pats saakums pat bija interesants kaa mees uz turieni aizbraucaam, visiem bija jaaieseezas mazaa laivinaa un ciesi jaatruras un tad laiva lielaa aatrumaa tiesaa noziimee uzbrauca uz salas. Tur bija nedaudz spiegsana no meitenu puse, bet nekas briesmiigs tas nebija. Uz salas bija daudz, daudz, daudz putnu, un ligzdas bija visapkaart gandriiz visos kokos un dazos pat man liekas kaadas 100. Interesanti bija paklausiities un paveerot vinu dziivi, bija tik jaauzmanas, ka kaads neuzkakaa:) Vel tur bija daudz kirzakas un lieli brunurupuci, kas dziivo 100, 200 gadus. Issti neatceros. Pedeejais izbrauciens uz kuru bijaam bija Big Game Fishing. Mans viirs ir kaisliigs makskernieks un tad mees braucaam vienaa iistaa makskereesanas braucienaa. Ceelaamies 6 no riita, un ar laivu un veel diviem vieteejiem makskerniekiem braucaam taalu juuraa kert lielo zivi. Un nokeeraam ar:) Taa bija viena laba diena, tas bija tik interesanti braukt un gaidiit kameer kaut kas piekersies,kaadas vairaakas stundas nekas nenotikaas un peeksni tik redz un dzird ka makskere ritiigi nokrataas un aukla saakt vilkties taalaak, tur protams neviens nestaaveeja ar makskeriati un netureeja to, jo savaadaak jau ierautu visu cilveeku juuraa. Tad tie vieteejie uzlika manam viiram taadu speciaalu jostu, lai vinam buutu vieglaak notureet makskeri un sis ar abaam kaajaam atspeeries pret laivas malu vilka zivi laivaa. Peec tam lika man stuureet laivi, un vini visi triis centaas to zivi dabuut laivaa ieksaa, kas namz nebia tik viegli. Es tur nabadziite staaveeju un centos stuureet laivu, bet nekad neesmu to dariijusi un man bija dubults uztraukums, gan par laivu, gan par to, lai mans miilais dabuu to zivi laivaa, jo zinu, ka vinam tas daudz ko noziimee, bet nu viss beidzaas labi. Laivu nenogremdeeju un zivi nokeeraam. Peec tam veel dazas zivis piekeeraas, bet taas gan nedabuujaam, bet nu mums jau ar vienu pietika:) Peec tam vakaraa tajaa hotelii, kur mees dziivojaam to zivi vakarinaas uztaisiija. Muus arii ar zivi nofotograafeeja un pielika pie sienas bildi, lai visi redz kas taa pa zivi un kur dabuuta. Buutu jau veel ko rakstiit, bet jau tagad tik garu aprakstu esmu uzrakstijusi, ka neviens nespees to izlasiit, un zinu, ka neesmu seviski laba rakstiitaaja, rakstniece no manis nekas neiznaaktu, bet, ja nu kaadam intereseeja tad man prieks. Un piedodiet pa kluudaam:)