Praktiski padomi vidēji naudīgiem ceļotgribētājiem uz Ēģipti

Protams, katrs brauc uz Ēģipti savu motīvu vadīts, tomēr tie galvenie magnēti jau ir un paliek līdzīgi - saule, jūra, koraļļi, tuksnesis, piramīdas, faraoni u.c. Lai kādi arī tie nebūtu, manuprāt, jāņem vērā sekojošas lietas, lai ceļojums būtu patiesi veiksmīgs: 1. Viens no svarīgākajiem jauka ceļojuma priekšnoteikumiem ir viesnīca. Neuzticieties tikai ceļojumu aģentūrā teiktajam par kādas viesnīcas lielajiem plusiem vai ekonomiskajām priekšrocībām. Aģentūrā strādājošajiem ir tik daudz darba, ka pat gribot darbinieki nevarēs rūpīgi iedziļināties Jūsu vēlmēs, bet ieteiks to, ko, piemēram, uz doto brīdi tūristi visvairāk pērk. Varbūt arī tādu viesnīcu, par kuru pašiem tūrisma darboņiem profesionāla brauciena laikā būs radies neslikts iespaids. Bet šādās reizēs katra viesnīca rāda sevi īpaši uzspodrinātā variantā, pie tam dienā ir jāapskata liels skaits viesnīcu. Pirmajā reizē, braucot uz Ēģipti, paļāvos uz tūrisma firmas ieteikumu, un nonācu viesnīcā ar vissliktāko pludmali Hurgadā (pēc tūristu vērtējuma) - Desert Inn. Firmas darbiniece to bija redzējusi, bet līdz pludmalei aizgājusi gan nebija... Atrodiet laiku, pasēdiet pie interneta, palasiet dažādu valstu un tautību braucēju iespaidus par konkrētām viesnīcām (varu palīdzēt ar interneta adrešu atrašanu), tādā veidā gūstot maksimāli daudz informācijas par plusiem un mīnusiem. Ja naudiņa ir jāskaita, tad no kaut kā ir jāatsakās. Nolemiet, no kā Jūs visvieglāk variet atteikties. Mēs nolēmām, ka tās varētu būt luksus ērtības istabā, jo tajā dirnēt netaisījāmies. Pieteicāmies uz 4* viesnīcu Grand Hotel Hurgada, kur numuri ir apmēram 3* līmenī, toties parks, ēdināšana un pludmale - visu 6* vērtas. Jutāmies kā paradīzē nonākuši. Pirmoreiz mūžā ceļojuma beigās mani nemaz nevilka uz mājām! ;)) 2. Ja vēlaties mazliet ietaupīt, silti iesaku braukt ziemā. Saulīte spoži spīd caurām dienām, brīžiem ir karsts, brīžiem prasās jaciņa (patīkama atelpa no svelmes). Bet cenas viennozīmīgi zemākas kā vasarā. Majup atbrauksiet tikpat iedeguši kā vasarā. Ir dienas, kad pūš pavēss vējš un pludmalē omulīgi ir tikai pa pašu dienas vidu, bet tas ir pilnīgi pietiekami. Gribas jau arī aizbraukt pilsētas centru apskatīt, kas lielā karstumā ir apgrūtinoši. Bet jāsaka, ka ir arī stipri karstas dienas no rīta līdz vakaram. Ūdens kā pie mums jūrmalā siltās vasaras dienās. Pludmale - tukšāka nekā sezonas vidū, ir kur kāju nolikt un nav problēmu dabūt brīvu lāviņu netālu no ūdens zem saulessarga un pie tam pie skatienus aizturošas niedru sētiņas. Ideāli! Ja gribi - vari apmesties tuvāk ūdens slīdkalniņiem, ja gribi - zem palmām. 3. Ziema ir ideāls gadalaiks arī tūrisma objektu apskatei, proti ekskursijām. Nav tik karsts (kaut gan pie piramīdām un Luksorā mēdz būt arī apgrūtinoša suta), un var visu laiku veltīt šo lielisko vietu baudīšanai, nevis meklējot kaut niecīgāko ēnu vai pudeli dzeramā, kā tas ar daudziem notiek vasarā. Tā kā tūristu ir mazāk un peļņa sarūk, tūrisma kompānijas ielaižas uz lielām atlaidēm, lai tikai cilvēki izmantotu tieši viņu piedāvātos pakalpojumus. Vietējās kompānijas piedāvā krietni lētākas cenas, nekā mūsu lielie tūroperatori. Sūdzības dzird ļoti reti. 4. Divi mīnusiņi. Ekskursijas uz tuksnesi, kā arī skatīties Sarkanajā jūrā koraļļus varētu būt patīkamākas vasarā - vakaros tuksnesī temperatūra ziemā ir tuvu nullei (vajag siltu apģērbu), bet uz jūras attālāk no krasta pūš vējš, kurš neveicina vēlmi mesties ūdenī. Bet, ja tam ir tikts pāri, tad viss ir kārtībā, un brīnišķīgā zemūdens pasaule liek aizmirst par jebko citu. 5. Pirms došanās uz Ēģipti naudas taupīšanas nolūkā aizejiet uz solāriju. Kā tad tā, Jūs būsiet neizpratnē? Vienkārši. Vietējie iebraucējus dala divās kategorijās - tikko iebraukušajos (bālajos) un jau apsildījušajos (brūnajos). Ar bālajiem tiek izspēlēti visādi triki, piemēram, viens no klasiskākajiem: maršruta busiņā šoferis Jums palūgs, vai Jūs nevariet viņam vienā gabalā samainīt piecdesmit paundus. Kad tas būs noticis, šoferis saņemtos piecdesmit paundus ar veikla trika palīdzību rokā apmainīs pret piecdesmit piastriem (1 paunds=100 piastri), kas Ēģiptē arī ir papīra naudas zīme. Ar ārkārtīga sašutuma pilnu sejas izteiksmi apgalvodams, ka Jūs to viņam esiet iedevis paundu vietā, pieprasīs no Jums vēl vienu piecdesmit paundu naudaszīmi. Jūs, pieklājīgs cilvēks būdams, simtreiz atvainosieties, paņemsiet it kā atpakaļ piastrus un iedosiet šoferim vēl vienu piecdesmit paundu naudaszīmi. Izkāpis no busiņa, kaut arī zināmas šaubas Jūs pametušas nebūs, nonāksiet iespaidu un ārābu pasaules trakā karuseļa varā. Par krāpšanu pārliecināsieties tikai vakarā, pārskaitot naudu. Un velti Jūs ceriet, ka būsiet viltīgāks par vietējiem un ar Jums tā nenotiks! Notiks, un varbūt tā pat nebūs vienīgā reize! Viņiem ir 101 paņēmiens kā apstrādāt pie šādiem gājieniem pilnīgi nepieradušus bālģīmjus. Solārijs izmaksās lētāk. Pret brūnajiem tik nekaunīgi būt viņi neuzdrošinās, jo saprot, ka arī brūnie jau saprot (vai varētu saprast)... 6. Nekad un neko nepērciet vietās, kuras Jums par īstajām iepirkšanās vietām ar dažādiem ieganstiem (Te Jūs tiešām nopirksiet īstu mantu!) iesaka vietējie gidi ekskursiju laikā, īpaši tajās, kuras jau ir iekļautas ekskursiju programmās. Es tās saucu par tūristu slauktuvēm, un tādas tās arī ir. Tas ir fantastisks bizness uz lētticīgo, mutes vaļsirdīgi atpletušo tūristu rēķina! Tieši tādas pašas, pilnīgi identiskas lietas vienkāršos nereklamētos vekalos, par tirgiem nemaz nerunājot, var nopirkt vismaz trīs reizes lētāk ar plašākām izvēles iespējām. 7. Kaulēšanās - tā ir māksla, azarts, bauda, adrenalīns asinīs utt.! Lieliski! Ir veikali ar fiksētām cenām, bet lielākajā daļā tikai gaida, kad Jūs sāksiet kaulēties - tas pieder pie vietējo dzīvesprieka uzturēšanas viediem. Tirdzniecība bez kaulēšanās arābu izpratnē ir kaut kas bezgala garlaicīgs. Ielaidieties šai spēlē un būsiet vinnētāji gan naudas, gan baudas ziņā. Varbūt ne pirmajā reizē, arī otrajā secināsiet, ka esiet mazliet pārmaksājis. Bet tad jau būsiet iegājis azartā arī Jūs un lietas sāks iet arvien labāk! Te jāievēro daži noteikumi - dažas dienas cenas tikai jāpazondē, pirkt jāsāk ap ceļojuma vidu. Tā ir cerības iegūt mantu par salīdzinoši zemu cenu. Bez tam nav jāizrāda liela interese pat par visskaistāko un kārotāko lietu, pēc diņģēšanās vēlams rādīt ne pārāk apmierinātu sejas izteiksmi pat tad, ja cena šķietami labi nosista, kā arī ieteicams paspert kādu solīti uz durvju pusi - tas lieliski nostrādā. 8. Pats galvenais ieteikums - nevis censties pārtaisīt arābu pasauli pēc eiropiešu mērauklas, bet tai piemēroties. Jūs gūsiet neizsakāmu baudu, kad iemācīsieties atšifrēt un paredzēt vietējo viltības un viltībiņas, būsiet kļuvis par kaulēšanās meistaru un sāksiet uztvert šo procesu ar tādu pat prieku, kādu tas sagādā tirgotājam. Un cik liels prieks Jums būs, kad ieraudzīsiet, ka vietējie ne tikai izliekas, bet patiešām ir jauki un sirsnīgi cilvēki, tiesa, ar savu pipariņu! Lai Jūs nepamet humora izjūta, lai kas ar Jums ceļojuma laikā arī nenotiktu!