Katalonijas pavasaris (Barselona, Montserrata, Costa Brava)

Spānija un Barselona mani vilināja jau sen. Ja nebūtu iestājusies tā saucamā dižķibele, tad, visticamāk, uz Spāniju būtu devusies organizētā ekskursijā ar grupu. Līdz šim pati uz savu roku biju braukusi īsās ekskursijās uz 1-3 dienām. Un lidojumi bija tiešie, bez pārsēšanās. Bet tā kā Barselonu ļoti gribējās redzēt, tad nolēmu visu organizēt pati. Šajā aprakstā Barselonas apskates objektus neraksturošu, jo šeit ir pietiekoši daudz ceļojumu aprakstu, kur tas lieliski izdarīts. Vairāk uzrakstīšu par savu pieredzi, kļūdām un misēkļiem, lai palīdzētu citiem no tiem izvairīties. 1. Aviobiļešu pirkšana. Vispirms cītīgi studēju Ryanair mājas lapu, pētot, ko un kā sakombinēt, lai sanāktu lētāk un ērtāk. Biļetes pirku ilgā laika periodā. Meklēju tādus savienojumus, lai nebūtu jānakšņo lidostā. Man likās, ka svarīgākais ir nopirkt lidojumus no un uz Rīgu, pārējos jau būs elementāri piepirkt. Bet izrādījās, ka tā nebūt nebija. Pirmās biļetes nopirku oktobra sākumā, tad decembra beigās un pēdējās biļetes nopirku februārī. Visgrūtāk gāja ar lidojumu no Diseldorfas uz Barselonu (Gironu). Kā par spīti no decembra šajā virzienā vairs nebija nekādu akciju. Beigu beigās februārī man izdevās nopirkt arī šīs biļetes, gan ne tik lēti, kā biju cerējusi, bet bija jau labi diezgan. Mans lidojums bija šāds: 15.marts. Rīga – Diseldorfa (Weeze) 10:20-11:30 (3.75 Ls) Diseldorfa – Barselona (Girona) 15:50-18:00 (11.53 Ls) 23.marts. Barselona – Milāna (Bergamo) 11:10-12:35 (3.50 Ls) Milāna – Rīga 17:15-20:55 (7 Ls) kopā: 25.78 Ls 2. Viesnīcas izvēle. Par naktsmītni Barselonā izvēlējos pansiju „Alamar” (http://www.pensioalamar.com/presentacion_i.htm). 2-vietīgs numuriņš maksāja 36 eiro par nakti. Pansijā ir 12 istabiņas, ir pieejama aprīkota virtuve ar traukiem, gāzes plīti, mikroviļņu krāsniņu, ledusskapi. Gatavot brokastis un vakariņas pašiem noteikti sanāk lētāk. Istabiņa, kaut arī neliela, bet bija tīra, istabā bija arī izlietne. Pavadījām tur 8 naktis, pa šo laiku vienreiz tika nomainīta gultasveļa un dvieļi. Mums bija pašiem savs maziņš balkoniņš, uz kura iziet un pavērot vecpilsētas dzīvi. Vislielākais pansijas „pluss” bija tās atrašanās vieta – Gotiskajā kvartālā uz divu gājēju ieliņu stūra. Gandrīz visur mēs varējām aiziet ar kājām, metro izmantojām tikai atsevišķos gadījumos. Līdz Ramblai varējām aiziet mazāk kā 5 minūtēs. Lai pansiju norezervētu, vajadzēja rakstīt vēstuli e-pastā uz pansijas adresi. Nekādus kredītkartes datus neprasīja, tikai 10 dienas pirms ierašanās vēlreiz bija jāapstiprina sava ierašanās. Kad ieradāmies pansijā, tur mūs sagaidīja tantuks, kas angliski nerunāja ne vārda. Bet tas netraucēja mums saprasties, jo viņai bija mūsu rezervācijas lapiņa, uz papīra tika uzrakstīta naudas summa, kas mums jāmaksā, uz pirkstiem parādīts nakšu skaits, cik mēs paliksim. Mums izsniedza 3 atslēgu komplektu – pirmā ārdurvīm, otrā pansijas durvīm, bet trešā istabiņai. 2 tualetes un 2 vannasistabas bija kopīgas visiem viesiem. Tā kā mēs parasti cēlāmies paši pirmie, tad mums ne reizi nebija jāgaida rindā uz šiem iestādījumiem. Bija nelieli ierobežojumi virtuves izmantošanā – no 14:00-16:00 virtuvē pusdienoja paši saimnieki, tad viesi nevarēja to izmantot. Arī pēc 22:00 vakarā virtuvi nevarēja izmantot. Bet visumā biju ļoti apmierināta ar šo pansiju. Blakus pie pansijas atradās lētais pārtikas veikaliņš „Dia” – apmēram kā mūsu Superneto. Izvēle veikaliņā nebija pārāk liela, bet cenas gan bija patīkamas. Tā kā preču nosaukumi bija tikai spāņu valodā un arī pārdevēji nerunāja angliski, tad nereti, tikai atverot mājās iepakojumu, uzzinājām, ko īsti esam nopirkuši. 3. Viss par un ap transportu. Metro. Metro stacijās orientēties nav grūti, jāzina vien metro numurs un kurš virziens vajadzīgs. Ieteicams jau iepriekš papētīt metro karti, to var atrast gan internetā, gan arī Zvaigznes ceļvedī. Pašā metro durvis atveras pēc pogas nospiešanas (jaunākos metro) vai roktura pagriešanas (vecākos metro). Vagonos uz tablo redzamas visas pieturas, mirgo tā pietura, kura būs nākamā. Tās, kuras jau bijušas, ir atšķirīgā krāsā (vienas bija zaļas, otras sarkanas). Ierodoties vakarā Barselonā, nonācām metro stacijā, kur biļetes varēja nopirkt tikai automātā. Liels bija mans šoks, kad izrādījās, ka šis automāts nepieņem skaidru naudu un jāmaksā bija ar bankas karti. Labi, ka bija metro darbinieki, kuri paskaidroja (spāniski), kas un kā jādara. Pēc citu ceļotāju ieteikumiem nopirkām 10 reižu braucienu biļetes Barselonas metro (7.85 eiro). Biju lasījusi, ka pēc katra brauciena tiek uz biļetes uzdrukāta strīpiņa un šīs strīpiņas saskaitot, var redzēt, cik braucienu vēl atlicis. Bet dzīvē viss ir savādāk – ne vienmēr šī strīpiņa uzdrukājās, varbūt aparātā izbeigusies tinte vai kas cits. Beigās tomēr bija grūti saprast, cik īsti braucienu vēl atlicis. Parasti metro aparātā biļeti ievietojām labajā pusē un vārtiņi vai barjera atvērās kreisajā pusē. Likās, ka tā būs visur, taču reiz kādā stacijā par brīnumu barjera neatvērās pēc biļešu ievietošanas. Domājām – varbūt ir izbeigušies 10 braucieni. Kad arī ar no jauna nopirkto biļeti netikām, sākām domāt, kas par lietu. Izrādījās, ka šeit viss bija jādara otrādi, jāiet pa kreiso pusi! Tā mēs nevajadzīgi iztērējām vairākus braucienus. Vienu metro biļeti 10 braucieniem var izmantot arī vairāki cilvēki, pēc iziešanas aiz barjeras var padot biļeti nākamajam. Vilcieni. Uz Montserratu biļeti pirkām informācijas centrā, kas atrodas Katalonijas laukumā (pazemē). Nopirkām komplekso biļeti (23.10 eiro), kas ietvēra 2 metro braucienus, braucienu turp un atpakaļ ar vilcienu līdz Montserratai, 2 braucienus ar gaisa vagoniņu vai vilcieniņu kalnā (jāizvēlas viens), neierobežots skaits braucienu ar funikulieriem pašā Montserratā. Biļeti pirkām dienu iepriekš, tā bija derīga diezgan ilgi pēc pirkšanas. Kad devāmies uz Costa Bravu, arī izmantojām vilcienu. Lai ietaupītu laiku, gribējām biļeti arī nopirkt iepriekšējā dienā, tikai pirms tam vēlējāmies noskaidrot, vai šī biļete būs derīga nākamajā dienā. Diemžēl stacijā neatradās neviens, kas runātu un saprastu angliski, pat informācijas centrā esošie jaunie puiši kratīja galvas, ka angliski nerunā.... tad nu riskējām un biļetes nopirkām, jo arī iepriekš pirktās biļetes uz Montserratu derēja. Nākamajā rītā bijām nepatīkami pārsteigti, kad barjera neatvērās pēc biļetes ievietošanas. No rīta atradās arī angliski runājošs darbinieks, kas paskaidroja, ka biļete ir derīga tikai tajā dienā, kad nopirkta. Apmainīt mūsu biļetes neesot iespējams. Neko darīt, pirkām jaunas biļetes, dusmodamies, ka vakar neviens nevarēja mums neko paskaidrot. Pirmajā dienā Barselonā iesaku izbraukt visus maršrutus ar ekskursiju autobusu. Tad rodas priekšstats par to, kas kur atrodas un arī austiņās var noklausīties info par apskates objektiem (iespējams izvēlēties arī krievu valodu). Autobusa šoferis izsniedz veselu grāmatiņu ar atlaižu kuponiem, no kuriem daļu mēs arī izmantojām, tādējādi daudzās vietās ietaupot naudiņas. Es ekskursiju autobusus rezervēju internetā, jo tas izmaksāja 10% lētāk (19.80 eiro, bet uz vietas būtu maksājis 22 eiro) (http://bcnshop.barcelonaturisme.com/Barcelona-Bus-Turistic/_vf-SMlY1yIuKQTV1aq49kKCgwDafpeejnRwsm88Z7sdfv8OFeC-vZseglE9NFUcw2oLSn8iVUMc). 4. Maršruta plānošana. Līdz prombraukšanai lasīju gan Zvaigznes ABC biezo ceļvedi pa Spāniju, gan forumus, ceļojumu aprakstus, gan pētīju interneta lapas. Saku lielu paldies tiem, kas Draugos ievietojuši savus ceļojuma aprakstus! Ceļvedī izlasīju, ka martā zied saldais apelsīns, kura maigā smarža neesot ne ar ko salīdzināma. Tas mani tik ļoti ieintriģēja, es nespēju pat iedomāties, kādi izskatās apelsīna ziedi. Kad Citadeles parkā tos ieraudzīju, uzreiz nešaubīgi zināju – tie ir īstie. Kādi tie izskatās – variet apskatīt manā albūmā par Barselonas dārziem un parkiem. Bet smarža tiešām bija maiga un neatkārtojama... Biju saplānojusi pa dienām, ko apskatīt un darīt. Tā kā manam līdzbraucējam ļoti patīk fotografēt, tad katrā vietā pakavējāmies diezgan ilgi. Te būs mans aptuvenais maršruts: 1.diena. Lidojums Rīga – Diseldorfa (Weeze) – Girona. 2.diena. Barselonas apskate ar ekskursiju autobusu, Guelja parks. 3.diena. Eixample – Casa Batllo, Casa Mila – abās ir vērts ieiet iekšā un uzkāpt uz jumta. Sagrada Familia (tikai no ārpuses), de la Santa Creu de Sant Pau hospitālis (diemžēl iekšā netikām, jo bija remontā). Citadeles parks. 4.diena. Montserrata. Noteikti vajag noklausīties zēnu kora dziedāšanu, tas bija baudījums sirdij un dvēselei. Izstaigājām vairākas kalnu takas – aizgājām uz Santa Cova un arī uzbraucām ar funikulieri augšā un pastaigājām tur, skati bija fantastiski skaisti! 5.diena. Montžuika ar neskaitāmiem dārziem, parkiem, Nacionālo pili, Montžuikas pili (cietoksni) un Spānijas ciemu. Vakarā baudījām Muzikālo strūklaku šovu. Pa ceļam uz Montžuiku aplūkojām Kolumba statuju. Pēc šova aizbraucām līdz Casa Batllo, Casa Mila un Sagrada Familia, lai papriecātos par to, kā tās izgaismotas naktī. 6.diena. Vecpilsēta ar Katedrāli, Rātsnamu, Karaļa pili, vēstures muzeju, kurā pazemē aplūkojamas pasaulē lielākās romiešu laika drupas. Noteikti jāapskata fantastiskā Mūzikas pils! Vēlreiz bijām Citadeles parkā, jo šajā dienā tur notika ikgadējā retro auto skate, autiņi bija izlikti publiskai aplūkošanai. Nākamajā dienā tie devās rallijā uz Sitges pilsētiņu. Pastaiga pa Ramblu: interesanti ir pastaigāt tur dažādos diennakts laikos, katrā tā ir citāda. No rītiem barselonieši steidzas uz darbu, mīmi gatavojas savai darba dienai. Dienas vidū tā ir tik pilna, ka kāju nav kur paspert, vakarā skaisti izgaismota, bet arī ļaužu pilna. Noteikti jāiegriežas tirgū La Boqueria un jāpagaršo augļi, kas ir jau sagriezti trauciņos un pat karotīte klāt pielikta. Tik garšīgu mango ēdu pirmo reizi mūžā! Jāpagaršo svaigi spiestās sulas, kas pa dienu maksā 1 eiro glāze, bet vakarā par šo pašu eiro var dabūt 2 glāzes. 7.diena. Barseloneta, pludmale, akvārijs, neliels šopings, vēlreiz Montžuika un Citadeles parks vakara krēslā. Šajā dienā laiks bija apmācies, tāpēc neizdarījām visu, ko ieplānojām – neuzbraucām ar liftu Kolumba statujā un ar gaisa tramvajiņu uz Montžuiku, jo viss bija pelēks, miglains. 8.diena. Costa Brava. Turp braucām ar elektrisko vilcienu līdz Blanesai. No Blanesas dzelzceļa stacijas līdz centram braucām ar autobusu. Iegriezāmies informācijas centrā, kur tikām pie kartēm. Tālāk ar kājām devāmies uz Marimurtras botānisko dārzu, kurā bija augi no Vidusjūras, Āfrikas, Austrālijas, Meksikas. Dārzs bija pasakaini skaists, viss ziedēja, smaržoja. Burvīga bija terase, kas izgāja uz jūras klinšaino piekrasti. Bijām iecerējuši apskatīt arī Pinya de Rosa kaktusu dārzu, bet nepietika laika. Tā vietā aizgājām līdz vienam burvīgam līcītim pie jūras starp klintīm un izbaudījām tā skaistumu. 9.diena. Lidojums mājup: Girona – Milāna (Bergamo) - Rīga. Bijām ieplānojuši apskatīt Bergamo pilsētu, jo starp lidojumiem bija 5,5 stundas. Diemžēl mūsu lidmašīna no Gironas uz Bergamo kavējās, sākumā tablo vēstīja 2 stundu kavēšanos, beigās nokavējās tikai 40 minūtes. Bet ar to pietika, lai nepaspētu uz Bergamo pilsētu, jo lidostā, lai nodotu somas glabātuvē, vēl bija jāstāv pagarā rindā uz somu kontroli. Bergamo vietā devos šopingā uz tuvējo Orio centru, kurā ir milzīgs lielveikals 2 stāvos, kur 1.stāvā pārtika, bet 2.stāvā visādas lietas (kā mūsu hipermārketos, tikai vēl lielāks). Vēl tur bija bezgala daudz visādu citu veikalu – apģērbi, apavi, utt. Secinājumi: Ø lai bez pārāk lielas steigas un skriešanas apskatītu un izbaudītu Barselonu, vajag vismaz 4-5 dienas; Ø individuāli ceļojot, nav jāskatās pulkstenī, cik vēl brīvā laika atlicis, var mierīgi pakavēties vietās, kur iepaticies. Bet pats galvenais, ka tā sanāk daudz, daudz lētāk! Ø spāņi ļoti slikti zina angļu valodu. Pat lidostā darbinieks nemācēja angliski paskaidrot, kāds ir iemesls tam, ka lidmašīna kavējās. Toties viņi ir ļoti atsaucīgi un pretimnākoši un centīsies palīdzēt; Ø lai izbaudītu Barselonas gaisotni, ieteicu pastaigāt pa šaurajām vecpilsētas ieliņām; Ø ļoti dīvaini likās, ka veikali dienas vidū vērās ciet, jo bija taču siesta. Savukārt vakarā tie bija atvērti diezgan ilgi; Ø ūdens krānā ir negaršīgs. Tāds pats tas ir strūklakās, arī slavenajā Kanaletesa strūklakā uz Ramblas. Toties veikalos tas ir lēts un labs; Ø Barselonā reizēm mēdz arī līt. Lietussargus nav vērts līdzi ņemt, jo par 2 eiro var nopirkt uz ielas; Ø ir vērts iebāzt degunu kādā no vecpilsētas ķīniešu veikaliņiem. Tur par lētām naudiņām var atrast interesantas lietiņas; Ø nogaršojiet viņu bagetes! Siltas un kraukšķīgas tās ir vienkārši dievīgas! Ø Barselona ir pilsēta, kas nekad neguļ. Naktī vecpilsētā kņada valdīja līdz 2-3 naktī, bet ap 4-5 no rīta jau pirmie barselonieši devās uz darbu; Ø Barselonā ļoti mīl sunīšus, bet ... ne suņu atstātos labumus. It īpaši vakarpusē ir jāskatās zem kājām, lai tajos neiekāptu. Toties no rīta viss atkal ir tīrs, ielas nomazgātas; Ø bijām sabaidīti, ka Barselonā zog. Uz Ramblas redzējām, kā garāmbraucošs motociklists norauj vīrietim no pleca somiņu un prom bija. Pašiem nenācās sastapties ar šo problēmu, kaut arī daudz staigājām gan pa Ramblu, gan braucām metro, gan arī klīdām pa vecpilsētu. Somas turējām aizvērtas, viens otru pieskatījām, vārdu sakot, nedevām iemeslu garnadžiem par mums izrādīt interesi; Ø no visām lielajām pilsētām, kurās esmu bijusi, Barselona man patika vislabāk. Varu teikt, ka esmu tajā iemīlējusies no pirmā acu skatiena, jo tur bija viss, ko sirds vēlās. Varu droši apgalvot, ka tā ir mana pilsēta ar savu dienvidniecisko šarmu. Jāpiebilst, ka neesmu bijusi Romā, Parīzē, Londonā, bet viss jau vēl ir priekšā. Priecāšos, ja ielūkosieties arī manās Barselonas galerijās. Atvainojos, ka to ir daudz, bet mazāk nesanāca, jo viss likās tik skaists, ievērojams, svarīgs. Te būs mana ceļojuma izmaksas vienam cilvēkam: Lidojums 25.78 Autobuss no Gironas lidostas uz Barselonu (turp atpakaļ) 21.00 Viesnīca 8 naktis 144.00 Montserata 23.10 Casa Batllo 16.00 Casa Mila 8.00 Vēstures muzejs 5.60 Transports: 10 braucieni+5 braucieni 11.78 Tūristu autobuss 1 diena 19.80 Vilciens uz Blanesu turp atpakaļ 9.30 Poble Espanyol (Spānijas ciemats) 6.40 Akvārijs 16.00 Transports Blanesā(2 braucieni) 2.40 Mari Murtras botāniskais dārzs 6.00 Ēšana: vidēji dienā 3.00 9 dienās 27.00 Kopā eiro ≈ 342.00 Kopā Ls ≈ 243.00