Krepliņi un Virpulis Bavārijā

Bija pienācis ilgi gaidītais 11.augusta rīts.Šajā dienā Vandzenes deju kolektīvs Krepliņi un Laidzes deju kolektīvs Virpulis ar vadītājām Ilzi Rudzīti un Sarmīti Rozenbergu devās koncertceļojumā uz Austrumbavāriju, lai piedalītos festivālā Vasaras serenādes. 11.augusts.Šajā rītā Vandzenes centrā mūs sagaidīja Liepājas firmas Liedu autobuss ar šoferīšiem Jāni un Valdi.Ceļojums notika no 11.-18.augustam, tajā mūs pavadīja gids Armands. Ar pagasta prieksšēdētājas Ivetas Jansones un mūsu mammas Anitas Lasenbergas, bibliotekāres Birutas Kores laba ceļa vēlējumiem plkst.9.00 izbraucām no Vandzenes.Atvadījāmies no mājiniekiem un devāmies ceļā.Laidzē mums pievienojās vidējās paaudzes deju kolektīvs Virpulis.Sākas kopīgais ceļojums uz Austrumbavāriju. Laiks pagāja nemanot un šajā dienā šķērsojām Latvijas-Lietuvas un Lietuvas-Polijas robežas.Plkst.17.10 iebraucām Polijā.Polijas robežkontroles punktā mūs pārsteidza pamatīgas lietus gāzes.Polijas ceļos pavadījām 13 stundas. 12.augusts.Plkst.6.15 veiksmīgi šķērsojam Polijas-Čehijas robežu.Čehija sagaidīja ar vēsu, bet saulainu laiku.Dzīvojām 2 zvaigžņu viesnīcā "Twin Opatov" 11.12.un 13.stāvā.Viesnīcā tikāmies ar Latvijas vēstniecības tulku Valdi Strautmani, kurš mūs iepazīstināja ar Prāgas vecpilsētu. Prāgā apskatījāmvecpilsētu un Sv.Vitas katedrāli.Šī katedrāle sākta celt 1344.gadā imperatora Kārļa IV valdīšanas laikā, pabeigta tiaki 1929.gadā.Redzējām Rātsnama astronomiskopulksteni ar 12 kustīgām apustuļu figūrām.Katru stundu pie pulksteņa sapulcējas simtiem cilvēku un noskatās pulksteņa darbībā.Pastaigājāmies pa Kārļa tiltu, uz kura arī varējām redzēt un dzirdēt gados vecos ielu muzikantus. Vakarā noskatījāmies muzikālo strūklaku pavadījumā baletu Gulbju ezers. Prieku mums sagādāja brauciens ar tramvaju un īpaši metro. 13.augusts.Šis rīts mūs sagaidīja ar mazliet vēsu un lietainu laiku, bet tas jau mums netraucēja.(Rītos modāmies jau plkst.7.00, jo 8.00 brokastojām)Pēc pāris stundām mūs sveica brīnišķīgā Čehijas saule.Plkst.9.00 izbraucām no viesnīcas un bijām ceļā uz Vācijas pilsētiņu Ambergu, kur vakarā bija paredzēts mūsu pirmais koncerts. Plkst.11.40 šķērsojām Čehijas-Vācijas robežu.Laiks bija brīnišīgs. Ambergā izstaigājām vecpilsētu.Pēc vecpilsētas apskates devāmies atpūsties uz ūdens atrakciju parku. Klāt bija vakars un mūsu pirmais koncerts.Ar lielām bažām centāmies pareģot laiku, jo ik pa brīdim lija lietus, tāpēc nevarējām dejot Veltenburgas klostera dārzā, bet koncertu sniedzām krodziņā-bijušajā Veltenburgas klosterī.Krodziņš bija pārpildīts un visiem pat nepietika vietas.Vācieši mūs uzņēma ar lielām ovācijā un sajūsmu. Plkst.23 ieradāmies naktsmājās- viesu namā Johanestālē;tur mūs sagaidīja māsa Noēmija,kura ierādīja guļasvietas. 14.augusts.Plkst.7.00 no rīta brokastojām, tad devāmies ekskursijāuz Regensburgu.Neaizmirstama bija tikšanās ar bavārieti Akselu.Kopā ar viņu apskatījām Regensburgu, kas tiek dēvēta par vislabāk saglabājušos viduslaiku pilsētu Vācijā.Tā ievērojama a rdaudziem kultūras pieminekļiem:Sv.Pētera Domu, Rātsnamu, Akmens tiltu.Pilsētā vien ir 60 baznīcu. Kafejnīcā, kas atrodas Donavas krastā nogaršjām Bavārijas desiņas ar skābētiem kāpostiem.(Mums škiet, ka Latvijā tos sautē garšīgāk.) Tālāk devāmies uz Kelhaimu, kur notika mūsu pirmais ielu koncerts.Pēc koncerta mums sekoja brauciens pa Donavu uz Veltenburgas klosteri.Veltenburgas klosteris ievērojams ar to, ka šeit vēl joprojām dzīvo mūki.Dažām dāmāmpat izdevās tos ieraudzīt.(Dzīvē viņi būtu skaisti vīrieši.)Šeit redzējāmarī vecāko alus darītavu Vācijā. Vakarā devāmies atpakaļ pie mūķenēm.Koncerta ieies vēsturē ar to, ka šis bija vēlākais koncerts, kuru jebkad esam snieguši-plkst.23.00 naktī.Publika bija ļoti sirsnīga un ieinteresēta, ar lielu sajūsmu un prieku mūs uzņēma viesu nama iemītnieki. 15.augusts.Šajā dienā koncertējām pilsētiņas Vaidenes Rātslaukumā, kur mūs filmēja vācu televīzija un rakstīja par mums presē.Šī diena bija brīva,un tāpēc atgriezāmies viesu namā un apskatījām viesu nama apkārtni. 16.augusts.Pēc brokastīm no mums nāca atvadīties mūķenes un šī nama viesi.Atvadīšanās bija sirsnīga un aizkustinoša.Šajās dienās māsas mūs bija iemīļojušas un solījās gaidīt atkal ciemos. Devāmies uz Noištati a.d.W.,kur atrodas Bavārijas stiklu fabrika.Redzējām,cik ātri un viegli rodas dažādi stikla izstrādājumi.Mājiniekiem nopirkām dažadus stikla suvenīriņus. Vēlāk braucām uz Noikirhenu a.d.T.,kur pacēlāmies kalnos(Hohen Bogen 1073m)un braucām lejā ar rodeļiem. Pēc brauciena no kalna beidzās mūsu ceļojums pa Bavāriju un bija laiks doties uz atpakaļ uz mājām. Šajā dienā šķērsojām Vācijas,Čehijas robežas un naktī plkst.3.00 bijām hotelī Vroclovā-Polijā. 17.augusts.Polijā mazliet apskatījma pilsētu Vroclovu.Naktī šķērsojām Polijas- Lietuvas robežu. 18.augusts.Agri no rīta plkst.6.00 šķērsojām Latvijas robežu.Kad iebraucām Talsu rajonā, uzgavilējām no prieka, jo sajutām māju tuvumu. Plkst.8.30 iebraucām mīļajā Vandzenē.Pie Vandzenes bērnudārza alejas mūs sagaidīja 4 mūķenes ar lāpām.Pie kultūras nama vēl bija bariņš ar mūķēnēm.Visi bijā priecīgi un laimīgi ieraugot un satiekot sev tuvos cilvēkus.Atvadījāmies no mūsu mīļajiem šoferīšiem Jāni un Valdi, un mūsu bezgala jauko gidu Armandu, kuriem vēl bija priekšā ceļš uz Liepāju. Pie kultūras nama bija uzstādīta telts ar ziedu paklāju, baloniem un mūķenēm.Teltī mums bija jāizsūdz grēki.Pēc tam drīkstējām iedzert šmapanieti un kafiju-uz laimīgu atgriešanos. Deju kolektīvi Krepliņiun Virpulis vadītājas Ilze Rudzīte un Sarmīte Rozenberga kā arī visi dejotāji un līdzbraucēji saka milzīgu paldies visiem,kas palīdzēja mums doties šajā brīnišķīgajā ceļojumā uz Bavāriju.Paldies sakām Talsu rajona padomes Projektu fondam, a/s Ingrid , a/s Talsu piensaimnieks, Vandzenes pagasta padomei un priekšsēdētājai Ivetai Jansonei, Laidzes pagasta padomei un priekššēdētājam Ģirtam Kalnbirzem, dakterim Jānim Ķīsim, Sia Andri SG, Aivaram prūsim, Sia Talsu nami un Kasparam Ķiršakmenim.