Viena diena Kanāriju paradīzē.

Ļoti skaistu un apskates ziņā bagātīgu ekskursiju piedāvā vietējais latvietis.

Burvīga salas apskates ekskursija, kuru iesaku izbaudīt visiem! No rīta izbraucam no Las Americas ar nelielu busiņu uz Teides rezervātu, lai tuvumā skatītu slaveno vulkānu, kura sniegotā smaile paceļas virs salas un ir augstākā Kanāriju salu, kā arī visas Spānijas virsotne. Braucot augšākalnos, vērojam, kā izmainās augu valsts no palmu birzīm un kaktusu laukiem līdz Kanārijas priežu mežiem un visbeidzot -īstai “Mēness ainavai” ar neparastiem bazalta veidojumiem (apm 2200m) , šeit ir vērts pafotografēt vai safilmēt neaprakstāmos skatus. Pati Teide šķiet panākusi mazliet tuvāk, bet tomēr vēl tālu augstumā majestātiski rāda savu sniegoto virsotni. Neaizmirstami iespaidi, kā fantastikas filmā, citur iespējams, neko tamlīdzīgu neredzēt!

Gribu piebilst, ka Tenerife ir īstu kontrastu sala, ziemeļu piekrastē ir subtropu zona, dienvidos un rietumos – tuksnesis, augstāk mērenās joslas klimats, un teju mūžīgā sasaluma elpa no vulkāna virsotnes.

Tālāk braucot lejā iegriezāmies pilsētiņā Port Santjago, kur atrodas viena no divām salas melno smilšu pludmalēm Playa Arena. Unikāla iespēja izbaudīt neparasto! Laiks bija brīnišķiīgs devāmies uz pludmali izbaudīt okeāna viļņus.

Pēc neaizmirstamās peldes devāmies uz ziemeļu piekrasti, kur atrodas pilsētiņa Garačiko. No skatu laikuma pavērās iespaidīgs skats no putna lidojuma augstuma uz kādreiz vulkāna izvirdumā nopostīto, bet vēlāk atjaunoto pilsētu. Nelielā restorānā ieturējām ļoti jauku pusdienu maltīti no zivīm un citiemvietējiem gardumiem. Piemēram, tradicionālā kanāriešu zupa un kartupeļi kanāriešu gaumē. Ļoti garšīgi un sātīgi!

Nākamais apskates objekts bija miestiņš Icod de los Vinos, kurš izsenis skaitās kā Tenerifes vīna galvaspilsēta. Bez neiztrūkstošās kanāriešu slaveno Malvāzijas vīnu un palmu liķiera degustācijas bija pietiekoši laika apskatīt vienu no vecākajiem kokiem uz planētas (vairāk kā 2000 gadu).

Burvīga maza pilsētiņa ar šaurām, slīpām kalnu ieliņām, ļoti zaļa, neparasti daudz interesantu augu - kaktusu, koku kuriem šķiet, saknes aug gaisā, vai zari ieauguši zemē, veido interesantus koku džungļus. Senākais koks, kas patiesībā ir dracēna tiek saukts par Pūķa koku jeb Drago Milenario.

Atceļā izbraucām caur salas galvaspilsētu Santa Cruz de Tenerife. Santa Krusa ir liela ostas pilsēta, tranzīta ceļš uz daudzām pasaules ostām. Kā jau galvaspilsētai raksturīgas augstceltnes un lielveikali, kur tūristi labprāt dodas iepirkties. Pilsētā atrodas ļoti skaists dienvidniecisks parks ar palmu birzi un bambusu aleju, kā arī zemās grīdas tramvajs, kurš aizved visus gribētājus uz seno galvaspilsētu La Laguna, kurā ir saglabājusies senā, kanāriešiem raksturīgā arhitektūra, ar savdabīgiem koka balkoniņiem.

Diena bija ļoti piesātināta, brīnišķīgi iespaidi, taču atgriežoties atpakaļ kūrortā Las Americas,nemaz nejuta nogurumu, toties garastāvoklis bija fantastisks! Tā, ka nebija vēls, varējām paspēt vēl noķert pēdējos saules starus un apmierināti doties vakariņās.

Ši bija fantastiskākā ekskursija no visām, kurās baudījām Tenerifē, jo aptvēra gandrīz visu salu, nebija tūristu grupām raksturīgās burzmas un nevajadzīgas gaidīšanas pie autobusa.