Auto Stop China Vol 2 - Hitchhikers guide for China :)

Otra diena pēc sapņiem par zemestrīci iesākās 8.00. Tad nu kā man bija apsolīts devāmies baterijas meklējumos, cerība gaisa arvien vairāk, jo visi veikali gandrīz bija slēgti, atradās viens, kas veras plkst.: 10.00 un kur viens no sargiem teica, ka tādas baterijas tirgojot.

Gaidām un dodamies iekost, kā jau ierasts man atkal izmaksā ēdienu :) :), nopērk garšīgu plāceni ar gaļu un vēl ieēdam mašīnā vārītas olas, ar karstu ūdeni...:D :D Gaidot 10.00 kad atvērsies cerību vēstošais veikals vēl joprojām jūtos kā zemestrīce, jo visur viss sprāgst. :D :D Tā ir, starp citu, Ķīniešu tradīcija, šaujot un spridzinot viņi atbaida visu ļauno tādējādi tas viņiem nesīs labumus nākamajā gadā. Beidzot 10.00 sagaidīts, dodamies iekšā un Yeeei, sasodīts otrais stāvs nestrādā šodien...nu viss bildes man neredzēt dodamies vienkārši apskatīt pilsētu un iemaldamies lielveikalā, ieraugu Canon stendu skrienu tur...un..... nav:D :D, bet tad armijnieks paskatās uz otru pusi kur tirgo neoriģinālas baterijas...Yei man ir bača...es esmu laimīgs. Tad nu mani aizvizina uz lielceļu, kur atkal parādās Ķīniešu izpalīdzība, man palīdz noķert nākamo mašīnu. :) :) Un mašīna ir super brauc tieši uz man vajadzīgo vietu Xian pilsētu, kur tālāk plānots stopēt vēl aptuveni 2000km tālāk līdz Yunnan provincei, kur šobrīd ir vasara, kad šeit vēl tāda vārga ziema. Šo mašīnu varētu nodēvēt par Ģimenes mašīnu brauc pāris ar savu mazo meitenīti, kurai ir ap 5 gadi. Un, protams, manī atkal iemīlas :D :D (es nezinu kāpēc tā ar mani vienmēr notiek, nu patīku es tiem Ķīniešiem un īpaši ķīniešu meitenēm). Visu ceļu meitene man uzdot jautājumus, runā par visādām lietām, daļu saprotu daļu izprotu, daļu vispār nesaprotu, bet ir jautri un laiks iet ātrāk. Pēc brīža noskaidroju, ka viņi dodas uz Terakotas armiju lūkoties. Un es padomāju, tā kā man nekāda noteikta plāna, kur doties nav kāpēc, lai neaplūkoto pasaules brīnumu. Piesakos braukt ar viņiem, visi ir priecīgi.

Ierodamies tur, protams, man atkal izmaksā, nopērk biļeti uz armiju. Saruna par maksāšanu pat nevar būt, tu esi mūsu viesis.(biļete maksā 60RMB – 4ls).

Terakotas armija ir tiešām ļoti interesanta, katrs karavīrs ir savādāks, katrs zirgs izskatās savādāk. Zaldātu frizūras, apģērbs viss ir individuāls. Šajā brīdi mazliet aizdomājies par to cik daudz cilvēku te strādājis un cik pēc tam miris, jo visus, kas pie ši dižā pirmāĶīnas imperatora kapenēm ir strādājis tika nogalināts, lai neatklātu šo kapavietu. Šeit iesaku doties, ja jums ir liela interese par vēsturi, vai jūs esat liels vēsturisku pieminekļu fans. Tā kā es vairāk esmu asu izjūtu un piedzīvojumu cienītais, terakotas armija neatstāja uz mani lielu iespaidu, bet nu redzēt to reizi dzīvē ir interesanti, lai vecumdienās bērniem stāstītu. Pēc ekskursijas man vēl nopērk dāvanu/suvenīru :) - Terakotas armiju un mazā meitenīti visu ceļu mani baro :D ar visādām garšīgām Ķīniešu lietām - saldiem kartupeļiem, kaut kādiem interesantiem pelmeņiem un tad vēl arī paēdam vakariņas Ķiniešu McDonalda - Dicos saucas tas nav McDonalds tas ir ķīniešu fast food Pēc tam tiek uzdots jautājums, kur es dodos tālāk, uz ko es viltīgi atbildu (kā nekā Auto-Stopa pieredze ir liela) "Es īsti nezinu, stopēt tālāk jau vēls, laikam jādodas kur atpūsties". Uz ko viņi saka, nu labi aizvizināsim tevi līdz Xian pilsētai, kas man tieši arī ir vajadzīgs. Iebraucam pilsētā, bet viņi brauc uz Vilciena staciju, tētis ieiet paskatīties biļetes - un iznāk turēdams rokā biļeti līdz pašai Yunnan galvaspilsētai Kunnming tieši tur, kur es arī gribēju doties. Pasaka tā dāvana man (maksā 219 RMB - 15Ls), varēšu vilcienā gan atpūsties, gan kustēt uz priekšu. Tad nu mani aizvizina līdz stacijai, kur no manis atvadās. Šie bija tiešām superīgi cilvēki, kas satikti otrajā stopējiena dienā. Viņi mani loloja, kā paši savu ģimenes locekli, un vēl atvadoties dot man 50RMB (aptuveni 3Ls) saka, re, aiziesi vēl paēst, jo mēs tagad braucam prom mājas...Es tāds nu nevajag man nauda ir, bet viņi nē no mašīnas nekāpsi, kamēr nepaņemsi...Nu tā nu nācās ņemt, nofotografēju viņus ar, lai visi zina kā izskatās labi cilvēki, apmaināmies ar kontaktiem un dodos uz staciju sēsties savā vilcienā. : ) Kā stopētājs neīsti atzīstu vilcienus vai autobusus. Bet ticis uz vilciena un to izbaudījis, iesaku kaut reizi dzīvē izbraukt ar Ķīniešu - HuoChe (uguns vāģis - tiešais tulkojums- nozīmē vilciens) un jābrauc nevis gulētāju vagonā, bet gan soft seats (hard seats būs pārāk grūti garam ceļojumam).

Tad nu iekāpju vilcienā un uzdotu jautājumu cilvēkiem, kad iebraucam Yunnan, uz ko jau tā kā ceru saņemt atbildi rīt, bet dzirdu atbildi, ka tikai pēc divām dienām...Nu tā man iestājas neliels šoks. Tagad ir 22.19 un mēs iebraucam Yunnan tikai pēc vēl vienas dienas no rīta. Sanāk divas naktis vilcienā. Bet es noskaņojos uz to, ka būs super piedzīvojums. Braucot vilcienā ir jautri uz tevīm visi skatās, apkārt klaigā cilvēki, tiek gatavotas nūdeles, braukā pārdevēji, kas pārdot visu vajadzīgo un nevajadzīgo, bet viss apklust ap plkst.: 00.00. Es arī dodos pie miega. No rīta pie manis piesēž 12 gadīgs puika un mēs sākam sarunu par ceļojumiem un tāpat par neko. Samaināmies atkal ar kontaktiem, un mazais puika uzdāvina savu super pildspalvu man ar tinti un tādu apsudrabotu, izskatās jau ļoti labi...Man šķiet, ka viņa viņam bija ļoti dārga, bet viņš to iedeva man ar neviltot prieku kā dāvanu un vēl palūdza, lai es atstāju viņam savu autogrāfu, ko nevarēju atteikt. Pēc viņa izkāpšanas vilcienā palieku vientulība ar apbrīnojamiem skatiem aiz loga - kalni, upes, tilti, ganības...skati aizrauj elpu un nav aprakstāmi ne ar vārdiem ne ar fotogrāfijām, tas ir vienkārši jāredz... Piestājam vēl vienā stacijā, iekāpj atkal daudz cilvēku un es esmu noskaņojies šo dienas otru pusi pavadīt iepazīstoties ar daudziem cilvēkiem vilcienā, negulēt nakti un darīt trakas lietas par ko Ķīniešiem būs šoks bet tas viss nākamajās sērijas Turpinājumā: Es ķīniešu aplenkumā, vilcienu dejas, apmaldījies pilsētiņā un apbrīnojamie skati Yunnan provincē

Sadaļa auto stopētajiem: Padoms stopētājiem:

Ķīna pēc mana pirmā stopa izskatās kā ideāla valsts stopēšanai, ja vien nevajadzētu, katru reizi paskaidrot, ko tu dari, jo Ķīniešiem pat viņu pašu valodā nav tāda vārda kā stops.

Paši ķīnieši ir ļoti labsirdīgi un izpalīdzīgi cilvēki it ipasi pret ārzemniekiem, te laikam parādās gan austrumu labsirdība, gan arī patriotisms pret savu valsti, gan valdības prasības (vismaz man tāds iespaids rodas), ka pret ārzemniekiem jāizturas labi un kārtīgi. Vienīgā grūtība ir tāda, ka stopējiena apstākļos viņi neīsti saprot kā to darīt. Bieži vien cenšas iestūķēt vilcienā vai autobusā, un nesaprot, kad tu saki, ka es negribu braukt ar autobusu vai vilcienu :D:D. Bet kopumā tas ļoti ātri mainās, ja jūs varēsiet labi paskaidrot, ko tad jūs no viņiem gribat. Vienmēr prasiet sākumā uz kurieni brauc mašīna, tad prasiet parādīt, kur tas ir kartē un ja pa ceļam tad vienkārši sakiet, ka es braucu tajā virzienā vai var ar jums. Ja sāksiet no tā, ka teiksiet, kur vajag jums var izrādīties mazliet grūtāk skaidrot tālāk, ko, kāpēc, priekš kam? Baltais cilvēks uz expressway (ķīnieši visi domā, ka baltais Misters vienmēr ir ar lielu kabatu naudas, un var braukt tikai foršos autobusos un lidmašīnās, viņiem liekas jocīgi sastapt balto cilvēku uz ceļa ar lielu somu).

Vēl ja pārvietosieties pa Ķīnu esat gatavi sastapties ar grūtībām saprast vietējos, ar grūtībām saprast, kur jums ir jābrauc un pa kādu ceļu, visbiežāk tas notiek, kur krustojas daudzi expressways arī ar to, ka Ķīnā gandrīz nav kravas pārvadājumu tādu, kā ir Eiropā ar ļoti lielām mašīnām, kas ātri brauc. Šeit visbiežāk šādas mašīnas var nosaukt par gliemežiem un viņas parasti ir pilnas ar cilvēkiem, tā kā lielākas cerības ir vienmēr braukt ar vieglo mašīnu, ko arī iesaku.

Vidējais pārvietošanās ātrums Ķīnā mainās ļoti krasi. Jūs varat braukt ar 160 – 180 km/h , ja noķerat kādu svarīgu cilvēku ar dārgu mašīnu un tik pat labi varat pārvietoties ar noteiktiem 100 vai lēnāk. Ja runājam par Yunnan provinci un Sichuan provinci, tad šeit Jums ļoti traucēs tas, ka expressway tikai izbūvē, tad nu ātrums ļoti samazinās, tad nu no pilsētas Panzihua līdz Chengdu es braucu 10 stundas, attālums ir 700km to starpā. Ja parasti būtu to izbraucis pa kādām 5 stundām max, tad šeit bija kalnu un ceļu problēma.

Nebrauciet uz Ķīnu tāpat paskatīties, izdomājiet jau iepriekš kaut aptuveni, kur gribat braukt un ko redzēt. Ķīnā visas smukākas vietas ir paslēptas un parasti mazliet ārpus pilsētas, un ja jūs nezināsiet, kur tas ir jūs to arī neatradīsiet. Jo valsts ir pārāk liela un jūs vienkārši varat tā arī nenokļūt tiešām skaistā un burvīgā vietā.

Tas, kas Ķīnā ir ļoti pozitīvi, ka šeit ir ļoti lēts ēdiens un dzīvošana. Principā, ja Jūs stopējiet un ja Jūs pa dzīvi esat veiksmīgs cilvēks, tad reāli jūs varat izbraukt pus valsti neiztērējot vairāk kā 7 – 10 Ls. Es iztērēju tieši 150 RMB, kas sastāda aptuveni 10 Ls.

Par Auto-Stopu:

Budistiem bija ļoti grūti ienākt Ķīnā nejaut dēl kādas ideoloģijas vai politiskām grūtībām, bet galvenokārt tādēļ, ka bija grūtības iztulkot sūtras uz ķīniešuvalodu. Jo budistu mantras vai sūtras (nezinu kā tur pareizi) ir ļoti abstraktas, un kā iztulkot no sanskrita šo visu uz konkrēto, ļoti kodolīgo ķīniešu valodu.

Ķīniešu valoda nu galīgi nav piemērota, lai izteiktu, ko abstraktu, te visam jābut tiešam un konkrētam. Un tieši tādēļ ir grūtības pateikt, kas tad tas tāds Auto-Stops par zvēru.

Bet tomēr ir izeja. Var pateikt ķīniski, ka jūs gribat pārvietoties ar tajā pašā virzienā ejošām mašīnām. Un tas izskatās šādi: wo xiang da bian che lyu xing (izprinētjiet un ņemiet visur līdzi)

, kas nozīmē, ka gribu pārvietoties ar transportu, kas dodas tajā pašā virzienā. Lyu Xing – nozīmē ceļojums un šis ceļojuma apzīmējums ir vistiešākais tam, ko dara stopējot.