Auto Stop around China Vol 1 7000km in 9 days...

Šis aprakts nebūs par ceļojumu, kura mērķis iepazīt kultūras pieminekļus, tempļus, svarīgas vēsturiskas vietas. Šis ceļojums nav tūrisma brauciens …Šis ceļojums ir meklējums, piedzīvojums… Meklēt cilvēkus, atklāt to kultūru un iegremdēties piedzīvojumos, kas liek tev izbaudīt jaunas emocijas…

Jo šis nav ceļojums ar autobusiem, vilcieniem, lidmašīnām …Šis nav ceļojums, kur ir sarunātas viesnīcas un naktsmājas… Šis ir ceļojums, ar auto stopu, ar iepazīšanos ar nepazīstamiem cilvēkiem, palikšanu to mājas, žogu apiešanu vietās, ko gribi redzēt… Ceru, ka patiks Ceļojuma laikā Apceļotas šīs pilsētas: Dongying > Jinan > Luoyang >Xian > Dali > Lijiang > Shangri-La > Chengdu > Xian > Shaolin > Dongying.

Tika izbraukts caur 5 provincēm – Shandong, Henan, Shaanxi, Sichuan, Yunnan un atpakaļ. Apskatīts tik daudz vietu, cik parasts ķīnietis redz savas dzīves laika. Viens no ceļojuma mērķiem bija ceļot gandrīz bez naudas …Jau vairākos ceļojumos, ko esmu veicis, esmu sapratis, ka tādējādi tu vari izjust daudz vairāk nekā tad, kad pilna kabata ar naudu …Jo tad, kad tās nav tu redzi citas lietas, tu vairāk saskaries ar cilvēkiem, pārkāp kaut kādām sociālām un savām barjerām un protams tas ir lielāks piedzīvojums… Maršruts tika neplānots vispār, jo biju pārliecināts, ka braukšu apskatīt Pekinu savās Ķīnas jaunā gada brīvdienās, bet pēdējā brīdi nolēmu, ka ziemā man gribas nokļūt vasarā, tad nu tika izvēlēts virziens Dienvidi …Un vienas no skaistākām vietām Ķīnas dienvidos ir Yunnan province, kur arī tikai izvēlēts stopēt, braukt, ceļot…

Tad nu nolēmu, ka jābrauc uz Dienvidiem, bet līdz galam tā arī nezināju, kur tikšuizdomāju, ka lai ir traki jautri, un kur braukšu tur braukšu, kur nokļūšu tur nokļūšu...

Un kā parasti tas notiek, kad mazāk plāno un nezini, ko sagaidīt no ceļojuma, tu saņem daudz vairāk.

Tad nu par pašu ceļojumu, par vairāk kā 7000 nobrauktiem km, ar dažādām mašīnām, vilcienu, motociklu, kraviniekiem un gliemežiem… 9 dienas, 9 piedzīvojumi, fantastiski cilvēki, vietas, kas like apstāties un sastingt…

Ceļojuma laiks bija izvēlēts Ķīnas Jaunais gads, kas likās ir visliktākais ceļojumam ar stopu, jo mašīnu uz ceļiem ir maz… Bet gala rezultāts stopējienam bija tieši otrāds, izrādījās, ka tieši šis laiks ir ideāls. Mašīnu ir maz, bet man radās tāda sajūta, ka uz Jauno gadu paņemts ārzemnieks savā mašīnā ir tāds kā laba vēlējums Ķīnietim uz nākamo gadu. Viss sākas agri no rīta izbraucot no savas mājas pilsētiņas, ar vārdu Dongying.Devos uz vietējo expresway.

Priekš stopētājiem info: (šāds info būs katrā stāstā, tādējādi izveidojot nelielu Auto-Stopa ceļvedi Ķīnā)

Ķīnā izšķir 3 ceļu veidus:

1)expressways2)highways3)Other.

EXPRESSWAYS perfekti ceļi tādi paši kā Eiropā. Šie ceļi nebrauc caur pilsētām, bet izveidoti ap tām. Pa šiem ceļiem ir ļoti ātri pārvietoties, ja noķerat labu jaunu mašīnu tad jūsu ātrums būs ne mazāks kā 120 – 130km/h.

Kā jau visur arīĶīna uz šiem ceļiem ir aizliegts stopēt, bet ļaunākais, kas ar jums var notikt, ir, ka Jūs vienkārši aizvedīs līdz checpointam (vieta, kur tiek maksāts par šo ceļu izmantošanu), kur Jūs ātri vien spēsiet sev noķert jaunu mašīnu. Starp citu šie kontrolpunkti, kur mašīnas maksā par Expressway izmantošanu ir ļoti labs veids kā stopēt naktī, jo noķert mašīnu vienkārši uz ceļa naktī ir gandrīz neiespējami, bet uz checpointa ir ļoti viegli.

Dienas laikā, ja vajag izkļūt uz Expressway, to var darīt arī caur Checpoint, mani gandrīz vienmēr ignorēja, tikai lielākās pilsētās skrien pakaļ un saka, ka nedrīkst, citreiz vienkārši izlikos, ka nesapratu, citreiz paliku ar viņiem un darbinieki palīdzēja man dabūt mašīnu. Ķīnas rakstība (ja stopējiet izprintējiet sev uz -lapiņas) (izruna: gao-su-gong-lu)

HIGHWAYS(HW). Pēc informācijas internetā to ir 70, katram no tiem ir savs numurs: 101-112, 201-228, 301-330. Šie ceļi var būt ļoti dažādi var būt ļoti labi ar 6 joslām, bet var būt tādi, kur knapi var izbraukt divas mašīnas viena otrai pretī. Šie ceļi iet caur pilsētām tātad pārvietošanas ātrums ļoti sarūk. Uz šiem ceļiem stopēt traucēs motocikli, takši un citi nevajadzīgi braucamie.Ķīnas rakstība(izruna: gong-lu)

OTHER. Mazi un nesvarīgi. Labāk nekad uz tāda ceļa nenokļūstiet, jo tad jūs esat iebraucis riktīgās auzās no kurām būs grūti tikt ārā. Bet tie ir vajadzīgi, ja gribat izbaudīt lauku un tiešam ļoti rural areas.

Ceļojuma turpinājums:

Kā jau vienmēr sākums ir pats grūtākais, grūtākais, ir saņemties un iziet uz ceļa un sākt stopēt, bet tā kā šo sajutu es jau pazinu, kā nekā 2 lielie stopējieni jau aiz pleciem, es saņēmos un izslēju roku ar paceltu īkšķi pirmo reizi Ķīnā... Mašīna tika noķerta ļoti ātri, jau pēc 3min. Braucām, runājāmies ar vadītāju par smukām ķīniešu vietām, par meitenēm un ēdieniem (protams, ka runājām ķīniski, jo angliski te reti kurš runā). Ātri aizvizinājos 200km uz priekšu, beigās vēl arī man tika uzdāvināta pēc izskata ļoti dārga tēja, pēc garšas vēl nemēģināju. Te nolēmu nofočēt savu pirmo Mašīnu ar tās vadītāju, tā sakot pirmo, kas mani paņēma vest Ķīnā, un te konstatēju, ka esmu aizmirsis sava jaunā fočuka bateriju mājās... tas bija riktīgs pi....Tad nu es sāku mazliet sadrūmt, jo paņemt līdzi kameru bet nepaņemt bateriju un vel bateriju, ko uz katra stūra nenopirksi...Bet nu ilgi ne drūmu, un atkal stopoju tālāk. Noķēru mašīnu līdz Shandong provinces centram pilsētai Jinan. Vieta, kur jums nu galīgi nav obligāti jāiegriežas, jo principā te īpaši redzēt nav ko.Šeit izdomāju atrast bateriju fočukam, kas izrādījās neveiksmīgi, jo visas bodes uz jauno gadu ir ciet un būs ciet visu nedēļu, bet lielveikalos šīs baterijas nav...tad nu sadrūmu vēl vairāk, jo braukšu tik milzīgu ceļa gabalu, bet bilžu nebūs...bet nu nolēmu, tad fočēšu ar acīm, un galvenais, ka būs foršas atmiņas...

Izkļuvu atkal uz lielceļa un devos stopēt tālāk...Noķēru foršu mašīnu ar vīrieti, kas devās mājas uz jauno gadu (going home for Chinese New Year, varētu tādu dziesmu arī uzrakstīt Christmas vietā). Izrādījās, ka viņam bija ļoti forša mašīna ar sirēnu, kā policijai un vēlāk pat uzlika migalku, kaut kāds baigi lielais cilvēks. :D:D Tad nu ātruma ap 160 – 180 ātri aizvizinājos vēl ap 300km tālāk no Jinan. Pie nobrauciena vienā no mazajām ķīniešu pilsētām, kāpu āra, un te Policists vēl man palīdzēja noķert jaunu mašīnu.... Palīgā nāca migalka, kas tika uzlikta mirgojot, ja ķīnieši redz migalku un cilvēku ar ārzemnieku, kas viņus stādina, tad tas ir gandrīz kā MUST stop...

Tad nu uzreiz apstājās vel viena mašīna, šo ģimenes pāri es nosaucu par Armijniekiem, jo vīrs pie stūres bija ģērbts ASV armijas formastērpā, pilnīgi identiskā un viņam bija viss sākot ar zābakiem, kreklu, džemperi līdz pat somai. Nu viņi brauca tieši man pa ceļam, beigās izrādījās, ka aizbrauca pat tālāk kā plānots vēl 400km uz priekšu līdz pilsētai, kas saucasLuoyang, bet izruna viņu gandrīz kā Latviski Loja. Tad nu šeit viņi teica, ka palīdzēs man atrast naktsmājas, un beigās par mani pat samaksāja...Atrodot naktsmājas devāmies Ķīnas ielās, un es pirmo reizi Ķīnāēdu XiaoChi (mazais ēdiens) tā ir vietā, kas atrodas uz ielas, stāv kas līdzīgs nojumei, kur gatavo ēdienu, blakus turpat ārā stāv mazi galdiņi ar maziem krēsliņiem (kā bērnudārza). Temperatūrai ārā var būt kaut - 20, bet ķīnieši vienalga ēdīs... :D:Djo šis ir ļoti lēts variants – par 2ls var paēst cilvēki 4-5 un paēst ļoti labi.

Tad nu kā vienmēr Ķīnieši maksā par mani, tā ir tāda super Ķīnas tradīcija, nav svarīgi vai tu esi viesis mašīnā, mājas, viņu valstī, bet viņiem tev ir jāizmaksāēdiens. Pēc foršas maltītes devāmies atpakaļ uz viesnīcu, šeit arī pamanīju, ka armijniekam ir arī Canon camera, te radās mazs cerības stariņš, ka varbūt dabūšu bateriju, piedāvājos nopirkt, bet nekā. Bet viņš piekrita palīdzēt rīt atrast pilsētā, kā arī rīt tikšu aizvizināts līdz lielceļam. Tā nu pateicām viens otram arlabunakti un gājām gulēt, aizmigu skatoties ķīniešu koncertu pa TV...Šeit man rādījās foršākie sapņi un jautrākie, kas man bijuši, man likās ka es sapņoju, ka esmu zemestrīcē, pēc kādām 10min sapratu, ka es nesapņoju, bet reāli ir zemestrīceviss kratījās, logi rībēja, celtne arī svārstījās, bet es vienkārši gulēju gultā un sapratu, kas notiek tikai pēc kāda laika.

Bet patiesībā tā nebija zemestrīce, tā bija Ķiniešu Jaunā gada zemestrīce, kad uz Ķīnas ielām sprāgst normālas Eiropas valsts vai pat vairāku pirotehnikas gada krājumi.Sprāgst super skaļi, super trīcoši un vēl vis kaut kā savādāk...Bet es biju pārāk noguris tā, ka turpināju tālāk sapņot par savu zemestrīci...

Arlabunakti...Turpinājums sekos...

Terakotas armija, Xian pilsētas mūris, ķīniešu aplenkums... un daudz, kas cits