Gran Canaria

Epilogs

„Tēti, vai drīz būs vasariņa? Kad beigsies šī ziema un sniegs?”. Kad to jautāja kārtējo reizi garās ziemas laikā ar saaukstēšanos saslimusī meitiņa, mērs bija pilns. Sākām meklēt vietu, kur ir „vasariņa”. Pēc meteo izpētes, „vasaru” marta sākumā piedāvā divi potenciālie galamērķi – Ēģipte un Kanāriju salas.

Izvēle

Variants Nr.1: Izvērtējot vietējo tūroperatoru piedāvājumu, secinājām, ka Ēģipte četriem cilvēkiem (2 pieaugušie + 2 bērni (virs 2 gadi)) izmaksā vismaz 1200LVL (3-4*, HB), Tenerife (lielākā Kanāriju sala) – no 1700LVL. Uz citām Kanāriju salām LV tūroperatori marta sākumā lidojumus nepiedāvāja.

Sākām pētīt alternatīvas, un izstrādājās divi varianti – „zīle rokā” un „mednis kokā”.

Variants Nr. 2: „Zīle rokā” – ar Ryanair lidojam uz Frankfurti/Londonu, un no turienes ar Ryanair tiešo reisu uz Gran Canaria. Ryanair piedāvājums marta pirmajai nedēļai rezervējot februārī: 2 pieaugušie + 2 bērni (virs 2 gadi) Rīga-Frankfurte-Gran Canaria-Fankfurte-Rīga = ap 500LVL. Booking.com izvēlētajam periodam (1 nedēļai) piedāvāja bungalows/apartamentus no 200LVL/nedēļa. 3* ar „half board” svārstījās ap 400-500LVL/nedēļa. Tas nozīmē, ka izvēloties „zīle rokā” variantu, ietaupījums četriem būtu ap 700LVL jeb 40% salīdzinot ar lokālo tūroperatoru piedāvājumu.

Mēs riskējām un izvēlējāmies Variantu Nr.3 - „mednis kokā”.

Reisemarkt

Paziņas mums stāstīja par Reisemarkt jeb aptuveni 30 tūroperatoru „last minute” piedāvājumiem Frankfurtes International lidostā. Ar Ryanair ielidojot Frankfurtes Hahn un ar tiešo shuttle busu pēc aptuveni 1h30min nokļūstot International lidostā, sākās spēle – „mēs esam 4, 2 bērni, vēlamies lidot uz Ēģipti vai Kanārijām šodien vai rīt, ko variet piedāvāt?”. Uz Ēģipti tajā pašā dienā diemžēl netikām, jo vakara lidmašīnā bija palikušas tikai 3 vietas (5* „all inclusive” Hurgadas viesnīcā, 7 dienas, četrām pers, izmaksātu ap 1100EUR), bet ar tūroperatoru L’Tur nākamajā dienā 4am izlidojām uz Gran Canaria. Sanāca dārgāk kā Ēģipte, bet tik un tā būtiski lētāk nekā uz Kanāriju salām lidot no Rīgas.

Gran Canaria

Lai būtu konspektīvāk, gūtās atziņas fiksēju tēžu veidā:

- Marta pirmajā nedēļā gaisa temperatūra svārstās ap +20- +25. Nav pārāk karsts, bet pietiekoši, lai jau otrajā dienā viss ķermenis iekrāsotos brūnā krāsā.- Pavasara saudzīgais klimats vilina uz šo salu vācu u.c. (Rietumeiropas) valstu pensionāru pūļus, kuri masveidā apdzīvo pludmales un pilsētu ielas. Izteiktāks pensionāru īpatsvars ir salas dienvidos, ziemeļos (e.g. galvaspilsētā Las Palmas) pludmalē dominē jaunieši.- Krievu valodu nedēļas laikā nedzirdējām. Salā pamatā atpūšas „veco” ES dalībvalstu pilsoņi, iespējams, „jaunajām” ES dalībvalstīm un NVS bloka valstīm atstājot Tenerifi. - No lidostas 1/2h laikā var nokļūt gan dienvidu, gan ziemeļu pludmalēs. Salu no dienvidiem uz ziemeļiem ar auto var izbraukt 1h laikā.- Lai gan sabiedriskais transports ir ērts un regulārs, var droši izmantot auto īri (mazlitrāžas auto- no 20 līdz 40EUR dienā). Ceļi lieliski (autostrādes 3 joslas, atļautais ātrums 100-120km/h), zīmes saprotamas.- Alkoholu līdzi neņemiet, jo uz vietas viss ir nopērkams par labām cenām. Kā bonuss – lieliskie spāņu brendiji (pamēģini Carlos I – pārspēj Henessy XO!) un vīni (ap 30-40% lētāk kā LV veikalos)- Ja brauciet ar bērniem vai vienkārši fanojiet par augiem un putniem – rekomendēju Palmitos dabas parku! Parks atrodas salas dienvidos, netālu no Maspalomas, starp kalniem ieskautā gleznainā vietā. Piedāvājumā eksotisku putnu un augu šķirnes no visas pasaules, aquarium, putnu un delfīnu šovi u.c. izklaides kā lieliem, tā maziem. Pieaugušajiem ieeja 23EUR, bērniem – 17EUR.- Gran Canaria ir sala, uz kuru ieteiktu aizbraukt draugiem. Ja ceļojuma budžets ir ierobežots, bet ir vēlme nokļūt Kanārijās – neņem pirmo (Tenerifi), ko piedāvā mūsu tūroperatori. Papēti Internetā iespējas, vai arī izmanto „medni kokā” kā mēs – un ietaupīto naudu iztērē vietējos vīnos, ēdienos un citās lietās, kas sagādā prieku.

Prologs

Atskatu rakstu pēdējā brīvdienu dienā, kamēr sajūtas vēl ir „svaigas” un „nenostāvējušās”. Jau rītdien lidmašīna vedīs uz Frankfurti, un no turienes – uz Rīgu. Šī ir pirmā reize, kad no ceļojuma negribu atgriezties Rīgā. Tas nozīmē, ka šeit ir labi*.

p.s. Ja man jautā, kuru ceļojuma variantu izvēlētos nākamreiz – ja ceļojam divatā un vēlamies lidot kaut kur tālāk par Turciju, tad, ļoti iespējams, tas būtu „Reisemarkt”. Ja plānosim ceļojumu kā ģimene, tad, visdrīzākais, meklēsim „last minute” no Rīgas vai skatīsim Ryanair opcijas caur Frankfurti/Londonu. „Reisemarkt” ir kā kaķis maisā, un ceļojot ar bērniem var rasties dažādas neērtības, e.g. check-in vai ierašanās naktī. Bet tas joprojām dod būtisku ietaupījumu ģimenes budžetā.

* - „ir labi” šajā teikumā nozīmē: spīd saule un ir silti, un nav ne miņas no sniega un aukstuma, kas joprojām neatlaiž Rīgu.