Ķeceru kalni un cietokšņi

Izrādās, ka ķeceri dzīvoja Francijas dienvidaustrumos Pireneju priekškalnēs un cēla kalnos pilis un cietokšņus :-). Patiesībā gan runa ir par katariem (no kataru vārda cēlies vācu Ketzer - latviski ķeceris). Katarisms ir reliģija, kura radās 11. gadsimtā un uzplauka 12. un 13. gadsimtā. Kataru uzskati daudzos jautājumos atšķīrās no katoļu baznīcas mācības (piemēram, viņi neatzina krustu, svētbildes un svētos, cīnījās pret pāvesta autoritāti, uzskatīja, ka matērija ir ļaunums un tāpēc noliedza, ka Jēzus varētu būt miesīga būtne un tai pašā laikā dieva dēls). Katoļu baznīca uzskatīja katarus par ķeceriem un organizēja pret tiem krusta karu (Albigensijas jeb kataru krusta karš 1209.-1229.g). Krusta karš un tam sekojošā inkvizīcijas darbība pilnībā iznīcināja kataru ticības piekritējus un kataru apdzīvotās vietas pakļāva Francijas karalim. Lai aizstāvētu savas zemes, katari kalnos uzbūvēja aizsardzības līniju, kura ietvēra daudzus cietokšņus. Virkne cietokšņu ir saglabājušies līdz mūsdienām un ir daudzu tūristu iecienīti apskates objekti.

Brauciens uz Kataru pilīm ir daļa no mūsu Pireneju ceļojuma. Par to var lasīt draugos manā ceļojumu aprakstā "Jāņi kataloniešu svētajā Canigou kalnā". Pilnīgāks ceļojuma apraksts, kā arī saites uz bildēm un maršrutu trekiem ir mūsu mājas lapā -

Bildes var apskatīt arī te: http://www.flickr.com/photos/jurisrats/sets/72157621901940419

Francijā nokļūstam lidojot ar Ryanair caur Londonu uz Karkasoni (Carcasonne). Pārnakšņojam Balladin viesnīcā netālu no lidostas un nākamajā rītā dodamies uz dienvidiem - uz Limū (Limoux). Apskatījuši Limū braucam uz Kataru pilīm.

Pirmā pils (Arka) atrodas pļavas vidū nelielā pakalnā. Tas ir neparasti, jo citas pilis atrodas kalnu virsotnēs vai to tuvumā. Pils ir slēgta, tāpēc daudz nekavējamies un braucam uz Peirepertūzu (Peyrepertuse).

To jau var redzēt pa lielu gabalu - pamatīgs cietoksnis augstu kalna virsotnē. Patiesībā tur ir divi cietokšņi - pati Peirepertūze un nedaudz augstāk Svētā Georga cietoksnis. Uz cietoksni vispirms braucam pa stāvu kalnu ceļu ar auto. Pēc tam pusstundu kāpjam pa stāvu kalnu taku. Uzkāpuši augšā, redzam, ka cietokšņi patiesībā ir tikai drupas, no kurām tikai neliela daļa ir restaurēta. Tomēr cietoksnis, klinšaina kalna galā apjozts ar diviem mūriem, izskatās pietiekami iespaidīgi.

Nākamais ir Keribusa (Queribus) cietoksnis. To var jau redzēt no Peirepertūzes tālumā kā akmeņu krāvumu kalna galā. Keribus neatpaliek iespaidīguma ziņā no Peirepertūzas. No cietokšņa jau var tālumā redzēt Pireneju kalnus. Netālu ir vēl citi kataru cietokšņi, tomēr mums vēl šodien ir jānokļūst līdz Pirenejiem, tāpēc dodamies uz dienvidiem.