Vasara rudenī - Sardīnija

Siltās zemes man vienmēr ir bijušas tuvas, tādēļ izlēmu pirmo reizi pamēģināt arī uz siltajām zemēm doties pašas spēkiem, nevis ar pēdējā brīža piedāvājumu no tūrfirmām... Augusta sākumā nepilna puse dienas tika pavadīta pie ryanair.com lapas, meklējot lētākos variantus kā tikt uz kādu siltāku zemi. Tajā dienā uzķēru lidojumu no Frankfurtes uz Alghero tikai pa 4 Eu divām personām turp atpakaļ. Jau pašā sākumā nolēmām, ka dosimies ceļā tikai ar rokas bagāžu, jo kā nekā ir krīzes laiks un katrs santīms ir no svara. Pateicoties kolēģei, kam ir Visa Maestro karte daudz nedomādama, biļetes nopirku ar domu, ja pat nedosimies ceļojumā, tad šādu summu par biļetēm nav žēl pazaudēt... Izvēlējos 23. - 28. septembri, jo tad bija iespēja paņemt darbā atvaļinājumu. Tā kā biju ļoti priecīga, ka iegādājos tik lētas biļetes no Vācijas uz Sardīniju, tad kolēģi to nevarēja nepamanīt, un daudz nedomādama manam gājienam sekoja vēl viena kolēģe un iegādājās tādas pašas biļetes uz tiem pašiem datumiem. Tā nu tika nolemts, ka dosiemies ceļā divi pārīši. Nākamā lieta, kas bija jāizdomā - kā tikt līdz Vācijai. Sākumā bijām nolēmuši doties turp ar auto un pa ceļam vēl paceļot, bet pēc kādas nedēļas uzķēru tam pašam ryanairam biļetes pa vienu naudiņu uz dažādām valstīm. Diemžēl uz Frankfurti šī akcija nedarbojās, tad nolēmām lidot ar pārsēšanos. Un beigu beigās tika iegādātas biļetes Riga - Stokholm (skavsta) - Frankfurt (Hahn) un atpakaļ. 2 personām šis lidojums izmaksāja 2.50 Ls. Bet šajos lidojumos ir divas naktis jāpavada lidostā. Pirmā nakts turpceļā bija jāpavada Stokholmas lidostā un otrā nakts atpakaļ ceļā bija jāpavada Frankfurtē. Tā kā Stokholmā ielidojām 23.00, tad nolēmām, ka šo nakti tiešām pavadīsim lidostā, jo nākamais lidojums uz Vāciju mums bija 6.00, līdz ar to 6 h jauniešiem lidostā nevajadzētu būt grūti nodzīvot. Otrajai naktij atpakaļceļā tomēr rezervējām viesnīcu netālu no lidostas, lai varam maksimāli izgulēties, jo vēl visa nākamā diena būs jāpavada Zviedrijā! Viesnīcas izmaksas 21 ls dubultais numuriņš bez brokastīm, bet ar transferu no un uz lidostu. Arī viesnīcu Alghero rezervēju laicīgi. Apartamenti bez ēdināšanas nesezonā ar 6 cilvēku ietilpību izmaksā 242 Ls. Uz pārīti sadalot sanāca 121 Ls. Kas manā skatījumā bija dikti OK par 5 naktīm! Laiks gāja un beidzot pienāca brīdis, kad bija jālido atpūsties. Cītīgi sekoju līdzi laika prognozēm, biju apbēdināta, jo tur solīja visas dienas lietainas un tikai + 18 - + 21 grādam. 23.00 izlidojām no Rīgas un 23.00 (pēc Zviedru laika) bijām Skavsta lidostā. Diemžēl visi mīkstie benķī uz kuriem gulēt, bija aizņemti, atlika mums cietie krēsli. Apsēdāmies pie galdiņa un sākām gaidīt savas 6 h līdz lidojumam. Spēlējām kārtis, minējām krustvārdu mīklas un beigu beigās sastūmām kopā ķebļus un noplīsām :) Bet teikšu godīgi - nebija tik viegli kā sākumā likās. 6.00 Sagaidījām savu lidojumu uz Vāciju un lidmašīnā izmantojām 2 h lai pačučētu. Vācijā bija pasakaini silta diena :) Tā kā arī šeit bija jāgaida 5 h līdz galapunktam, tad to izmantojām lietderīgi - gājām zālīte jau ķert pirmos saules starus :) Laiks pagāja un nu jau nāca satraukums, jo devāmies uz Alghero. Ielidojām Alghero ap 17.30, jau izkāpjot ārā bija jūtams tipiskais silto zemju mitrais bet tveicīgais gaiss. Par prieku un pārsteigumu, lietus nebija, bija silts un spīdējā saulīte. Netālu no lidostas ir pietura autobusam ALFA, kurš ved uz Alghero centru. Lidostā ir dikti veca "kastīte" kurā nopirkt biļetes, jo Sardīnijā biļetes pie šofera nopirkt nevar :( Tās ir jāiepērk laicīgi. Bet nu šis aparāts bija dīvains, jo atlikumu viņš neizdeva. Ja tev nebija tieši 0.70 centi (tik maksāja biļete uz Alghero), tad par atlikumu vari aizmirst un uzsaukt pusi biļetes nākamajam braucējam :) Autobusi - diezgan padrausmīgi, tajās 20 min, kas jābrauc līdz Alghero - paspēja aizkrist ausis no dobjās skaņas :) Beidzot esam Alghero un dodamies uz savu viesnīcu. Zinam, ka tā atrodas pie jūras, tādēļ dodamies gar jūru un meklējam savu viesnīcu. Iečekojāmies un gājām nu istabiņā. Nebijām vīlušies. 6 cilvēkiem tur gan būtu pašauri, bet 4 bija tieši laikā. Viss nepieciešamais bija. Atlika vien meklēt tuvākos veikalus, lai iegādātos pārtiku. Pirmajā vakarā atradām tikai Macdonaldu un vienu veikalu makten lielu gabalu no viesnīcas. Iepirkām visu nepieciešamo brokastīm un izbaudijām silto vakaru, ka var staigāt šortiņos un maiciņā tikai :) Viesnīcā bija spēks izdzert tikai vienu kokteili (no tax free zonā nopirktajiem Ballantines) un doties gulēt, jo bijām diezgan saguruši. Nākamā diena lika vilties, jo tiešām jau likās, ka laika prognozēs būs pareizas. Visu nakti lija un diena bija nomākusies. No rīta pabrokastojām un gaidījām, kad beigs smidzināt. Par laimi ap plkst. 11.00 lietus beidzās un mēs devāmies iepazīt Alghero vecpilsētu un izostīt, kas te labs ir... Diena pagāja ātri, jo pilsēta bija skaista. Vakarā atkal nedaudz sāka pilināt, tādēļ devāmies uz viesnīcu, lai spēlētu kārtis un malkotu kokteiļus... Piebildīšu - pārtika Sardīnijā ir diezgan dārga. Krējumu tur neatradām. bet Pringles čipsi tur ir lētāki nekā pie mums :) Vakariņas pirmajā dienā nolēmām ieēst restorānā. Dārgs prieks. Paņēmām 2 vienkāršas picas ar šķinķi un vienu coca colu, samaksājām 20 Eu. Tāpēc nolēmām turpmāk ēst tikai viesnīcā savu taisīto ēdienu :) Jau bijām noskatījuši, ka vēlētos izvizināties ar motorolleri, ja būs laba diena. Nākamā diena atnāca ar sauli un karstumu! Kas mūs dikti iepriecināja :) Tāpēc ilgi nedomādami noīrējām motorolleri un devāmies uz tuvo Neptūna grota alu, kas ir slavena ar skaistajiem stalaktītiem un savu varenību. Iepriekš mūs jau pabrīdināja, ka būs jākāpj diezgan ilgi. Ala atrodas 24 km attālumā no Alghero. Uz alu ved 656 pakāpieni un karstumā ir diezgan grūti pievarami, bet mums izdevās! Ala tiešām paskaina - ja dodaties uz turieni iesaku apmeklēt. Alā nav auksti un nosalt nevar, bet skati kas paveras ir neaizmirstami + tur arī vietējais gids izstāsta par alas vēsturi (itāļu un angļu valodās) Pēc alas apmeklējuma devāmies uz Stintino pludmali, kur brošūrās ir pasakaini skaistas pludmales. Pēc kartes nevadījāmies, vieglāk bija pēc ceļazīmēm, tās tur ir diegzna daudz, tāpēc visu var atrast. Iebraucot Stintino jau paverās pasakaini dzidrs ūdens... Fantastika... Atradām arī uz brošūras fotogrāfētās pludmales. Vēl tagad nespēju tās aizmirst... vienkārši pasaka. Bildes pilnīgi atbilst patiesībai. Pludmales ir fantastiskas. Diena jau ir pagājusi, jādodas atpakaļ. Bet visi dabasskati, kas ir dienas gaitā redzēti, liek neviltoti smaidīt visa ceļa garumā.Vakarā gan konstatēju, ka "nevainīgā" rudens saule man ir nosvilinājusi plecus brauciena laikā... Nākamā diena tiek veltīta braucienam ar autobusu uz Sassari pilsētu, kas ir krietni lielāka par Alghero un atrodas apmēram 40 km attālumā. Bez kartes diezgan ilgi sākumā meklējam vecpilsētu, bet beigās atrodam... Itālijas stilā, šauras ielas, noklātas ar oļiem un mazās skaistās kafejnīcas... Diena paiet apsekojot vecpilsētu un gūstot vēstures baudījumu. Atlikušās 2 dienas tiek veltītas atpūtai pa pilsētu, pludmali, viesnīcu utt. Laiks ārā visas atlikušās dienās + 30, saulains... peldamies jūrā katru dienu. Bijām arī šņurkulēt uz nacionālo parku - skaisti. Tur gan ir tikai akmeņi apakšā un nav skaisto ūdenszāļu, bet zivju daudzveidība tur gan ir... zivis dažādas un ļoti skaistas. Lielisks piedzīvojums. Ahhh tas ir tā vērts. Atpakaļ dodamies 28.septembra vakarā. Ir grūti atvadīties no šīs paradīzes, bet jāatgriežas realitātē. Vācijā jau mūs sagaida tikai + 16 grādi un Zviedrijā vairs tikai + 9 grādi, kas ir pamatīgs šoks pēc tāda siltuma. Bet nu praktiskā informācija: Lidojumi ar Ryanair uz Alghero ar 2 pārsēšanās reizēm 2 personām - 5.30 Ls Viesnīca Alghero uz 5 naktīm - 121 Ls 2 cilvēkiem Viesnīca Frankfurtē atpakaļceļā - 21 Ls dubultā istabiņa ar transferu Motorollera īre - 40 Eu uz diennakti (500 Eu paņems depozītā) Benzīns - 5 Eu (motorolleris ir dikti ekonomisks) Ieejas maksa Neptūna alā 2 personām 24 Eu Autobusa biļete no lidostas uz Alghero - 0.70 centi vienam Autobusa biļete uz Sassari pilsētu 3.90 Eu vienam turp-atpakaļ no Alghero ar taxi līdz lidostai - 20 Eu Šņurkulēšana - 26 Eu vienam cilvēkam Kopējās izmaksas ar lidojumiem, ēšanām, šņurkulēšanu, motorollera īri utt. - 380 Ls diviem cilvēkiem! Ja nepieciešama sīkāka informācija - droši var jautāt :)