Viena diena Nykopingā

Ir piedāvājumi, no kuriem ir grūti atteikties, tādēļ, ieraugot Ryanair piedāvājumu par 1 latu aizlidot līdz Stokholmas Skavstas lidostai, nespēju pateikt nē! Pēc intensīvas citu ceļotāju aprakstu studēšanas, 22.augusts pienāca pavisam ātri. Lai ceļojums būtu pavisam taupīgs, arī uz lidostu devāmies ar 22.autobusu – jāsaka, visnotaļ ērti un lēti. 10.30 pamājam ardievas Rīgas lidostai un dodamies pretī laika ziņu portālos solītajam lietum, pat sniegam?? Pēc 5 minūtēm jeb 10.35, ielidojot Skavstā, bailīgi pētām laika apstākļus – var redzēt, ka burtiski pirms 5 minūtēm ir lijis lietus, bet laiks ir silts u arī solītās sniega kaudzes redzēt nevar. Paņemam Nykopingas karti, ejam uz 515. autobusu(biļetes cena 22 SEK) un pēc 10 minūtēm esam Nykopingas autoostā. Pavaicājam autobusa šoferim, kurā virzienā ir pilsētas centrs un dodamies iekarot Zviedru zemi! Pilsētiņa ir maziņa, tādēļ jau pēc pāris minūtēm esam uz gājēju ielas. Ja nu kāds vēlas šopingu – lūdzu! Veikali sestdienā strādā no 11 līdz 16.00. Veikalu daudz, atlaides arī!:) Ņemot vērā Latvijas dižķibeli, šopings šoreiz nav nekāda prioritāte. Paejamies pa pilsēteles centrālo ielu līdz tirgus laukumam, zviedri laikam arī ir noskatījušies no mums, ka ir jāatbalsta vietējie lauksaimnieki, jo centrālajā laukumā smaržo diļļu pušķi un var nopirkt lauku labumus. Turpat ir arī informācijas centrs, kurā par brīvu var paņemt pilsētas karti un arī uzzināt jebkādu interesējošo informāciju. Aiz centrālā laukuma pagriežamies pa labi un ejam no kalniņa lejā uz kanāla pusi. Nokļūstam mākslinieku darbnīcu un galeriju rajonā, dzīve te ir omulīga, tikai, šķiet sastingusi pirms kādiem 20 gadiem... Pilsētas kanālā meditē gārnis, vērojot ūdens krāces, pilī notiek restaurācija un gatavošanās pēcpusdienas pasākumam(pils mūrus var aplūkot par velti). Dīķmalā padzenājam zosis, kas cēli un neapmierināti sakāpj ūdenī un aizpeld starp krāšņajām ūdensrozēm. No solītā lietus nav ne smakas, saulīte ripo pa zemes virsu, smaržo pēc ūdens un pastaiga ir tik nesteidzīgi slinka! Sekojot ceļa norādēm, atrodam arī ostu, - jahtas, jahtas, kuģīši, sakopta piestātne, vējelis... Pēc mazas šaubīšanās atrodam arī Krogen ar milzu kartupeli. Ar to Kroga meklēšanu gāja švaki, jo orientieris, kuru biju izlasījusi citu aprakstos – sarkana māja ostmalā. Milzīgs bija mans pārsteigums, kad ieraudzīju, ka lielākā daļa māju ostmalā ir sarkanas!:) Tad izdomājām jaunu Kroga meklēšanas tehnoloģiju – skatījāmies, kas tad ir kafejnīcu apmeklētāju šķīvjos. Krogen atradām un kartupeli ar garnelēm(95 SEK) un kafiju 20(SEK) pasūtījām. Kartupelis liels un gards, garneļu mērce bagātīga! Slinki papusdienojuši, dodamies paklaiņot pa pilsētas ielām. Noejam vēlreiz gar pili, kur laikam notiek alternatīvo jauniešu pasākums, paejamies pa ieliņu, kur tādas mazas mājeles, kā no Lindgrēnas Karlsona grāmatas izkāpušas. Baznīca ar klinti... un, un... gandrīz tukšs pilsētas centrs piecos sestdienas vakarā. Pasēžam uz soliņa, priecīgi, ka nekur nav jāskrien, ka ir sestdiena, ka ir tik jauks vakars, ka dzīve, neskatoties ne uz ko, ir tik skaista, ka ir iespēja par 2 latiem palidināties pa pasauli, ka ir tik forši draugi, ar kuriem doties ceļojumos, ka ir tik salīdzinoši vienkārši sagādāt sev tik lielisku brīvdienu! Sēžamies atkal 515.autobusā, pēc 10 minūtēm esam Skavstā un pēc 50 minūtēm Rīgā! Paspējam vēl novērtēt Rīgas svētku salūtu un diena ir galā!