Ko var paspēt apskatīt Briselē 7 stundu laikā?

Ko darīt, ja ceļot ļoti gribas, bet iespējas ierobežotas? Laikam jāmēģina meklēt lētākas iespējas, kā kaut kur nokļūt. Tā jau krietnu laiku es esmu Ryanair mājas lapas apmeklētāja un jūnijā pamanīju izdevīgu piedāvājumu uz Briseli augusta sākumā – lidojums katrā virzienā maksāja 7 Ls. Lai sanāktu pēc iespējas lētāk, svētdienas rītā lidoju turp, bet jau pirmdien atpakaļ. Daudz laika Briselei nesanāca – apmēram 7 stundas pašā pilsētā. Bet arī šāds laiks bija pietiekošs, lai gūtu iespaidu par pilsētu, izstaigātu un apskatītu pilsētas centrālo daļu. Nepietika laika Eirokvartālam, arī Atomiums un Mini Eiropa palika citai reizei. Bet jebkurā gadījumā redzētais deva daudz pozitīvu emociju un vēlēšanos atgriezties vēl. Iepriekš biju iegādājusies un izpētījusi ceļvedi par Briseli, kas nopērkams grāmatnīcās. Bija sastādīts arī maršruts ar apskates objektiem, izpētītas daudzas interneta lapas, izdrukāta metro shēma un dažādas kartes. Kādā no Briseles interneta lapām bija iespējams pasūtīt bezmaksas karti, ierakstot savu mājas adresi. To arī izdarīju, nemaz īsti necerot ko saņemt. Liels bija mans pārsteigums, kad pēc kāda laika atradu savā pastkastītē Briseles karti:)))). Brisele ir ļoti jauka pilsēta, ja tur nekad nav būts, ir noteikti vērts to apskatīt. Man ļoti patika Lielais laukums, nonākot uz tā, pat aizrāvās elpa no redzētā, skaties uz kuru pusi gribi, visapkārt fantastiski skaistas mājas, katra celtne šeit ir neatkārtojama: jokainu ornamentu veidojumi sienās, neskaitāmas kolonnas, vijīgas līnijas, izciļņi rotā namu fasādes. Ne velti laukums tiek uzskatīts par vienu no skaistākajiem Eiropā. Rātsnams izcili skaists un līdzīgs Minhenes rātsnamam. Diemžēl šogad nebija ziedu paklāja, tas būs skatāms nākamgad augusta vidū. Viss Lielais laukums tad tiek noklāts ar ziediem, tam jābūt vienreizēji skaisti... Turpat netālu muzicēja ielu muzikanti, kuri spēlēja vienkārši dievīgi... Bauda bija klausīties. Čurājošais puisītis gan tāds maziņš – čurā tūristiem par prieku:)). Apskatīju arī čurājošo meitenīti, kura tup aiz sarkanām restēm un kuru savulaik kā pretargumentu slavenajam čurājošajam puisītim uzstādījušas feministes... Ļoti patika Dievmātes baznīca (Notre-dame du Sablon), izcili skaista arhitektūra, tādām cakām un ornamentiem izrakstītu līdz šim nebiju redzējusi. Ir vērts ieiet arī tajā iekšā un aplūkot skaistās vitrāžas un grezno kanceli. Milzīga un iespaidīga likās Tiesu pils. Tāpat arī Katedrāle (Cathedrale Sts Michel et Gudule) ar savām vitrāžām un grezno kanceli. Briseles elpu var izjust, pastaigājot pa Miesnieku ielu (Rue des Bouchers), kura no vienas vietas nosēta ar restorāniem, ēstuvītēm, zivju tirgotavām. Neticami likās, ka Sv.Ibēra galerijas zem iestiklotā jumta darbojas jau kopš 1847.gada, tādējādi tā ir pirmā veikalu pasāža Eiropā. Svētdienā gan veikali bija slēgti, atvērtas bija tikai kafejnīcas, suvenīru un šokolādes veikaliņi. Skaisti bija Halles vārti, kas ir vienīgā līdz mūsdienām saglabājusies liecība par pilsētas otro mūri. Kaut kad senāk tur esot bijis pat cietums, bet tagad tur atrodas muzejs. Brisele ir arī ļoti kosmopolītiska pilsēta, tur var sastapt visdažādāko ādas krāsu, rasu un tautību pārstāvjus. Interesanti Briselē izveidotas gājēju pārejas – tās izliktas no balta marmora un nav nepieciešamības ik pa laikam atjaunot to krāsojumu. Briselē ļoti mīl sunīšus, taču sunīšu īpašnieki nemīl savākt to, ko sunīši atstāj uz ielām... Vairākās vietās bija jāuzmanās, lai neiekāptu šajos „labumos”. Brisele ir diezgan zaļa pilsēta, tur ir daudz jauku parku, kuros aug daudz tādu koku, kādus pie mums nesastapt, piemēram, platānas. Briselē ir diezgan grūti orientēties pat ar karti, jo visi ielu nosaukumi ir rakstīti 2 valodās – franču un flāmu, kuras savā starpā ir pilnīgi atšķirīgas. Bet kad piešaujas, tad jau tā lieta iet!:)) Cilvēki likās atsaucīgi un laipni, ja kaut ko pajautāju, centās atbildēt, dažs pat vēl aiz rokas aizveda parādīt pareizo ceļu. Metro shēma arī diezgan saprotama. Interesanti, ka ir arī pazemes tramvaji. Tagad par praktiskām lietām: 1) Autobuss no Charleroi lidostas uz Briseli maksā 13 eiro, bet, ja uzreiz pērk turp un atpakaļ biļeti, tad kopā būs 22 eiro. No lidostas izbraucām 12:45, bet pēdējais autobuss svētdienas vakarā atpakaļ uz lidostu brauca 20:30. Brauciens ilgst apmēram stundu. Autobuss ceļotājus aizved līdz Midi (Zuid) stacijai. Man bija stacijas shēma, bet ar visu to uzreiz bija grūti saprast, kur atrodies un kur jāiet, jo stacija ir diezgan liela un ir tai vairāki pazemes stāvi. No šejienes aizbraucu vienu pieturu ar metro – līdz Halles vārtiem, kur arī sāku savu ekskursiju. 2) Dienas transporta biļete maksā 4,50 eiro, tā der visiem pilsētas transporta līdzekļiem visu dienu. Biļete pirms brauciena ir jāreģistrē – ar bultiņu uz leju jāielaiž tādā aparātā, no kura pēc tam tā iznāk atpakaļ ar uzdrukātu laiku. Šie aparāti ir metro stacijā pie ieejas uz metro. Pirmo reizi to nezināju un meklēju to metro vagonā, tā arī nobraucu par „zaķi”... Kad metro apstājas pieturā, lai tas atvērtu durvis, jānospiež poga, ārā kāpjot - tas pats! 3) Tā kā pirmdienas rītā lidojums atpakaļ uz Rīgu bija ļoti agrs – 6:45, tad viesnīcu mēģināju atrast pēc iespējas tuvāk lidostai. Apmetos Balladins superior airport hotel, kur 2-vietīgs numuriņš bez brokastīm izmaksāja 59 eiro. Pēc Googles maps datiem šī viesnīca atradās 400m no lidostas, tāpēc nolēmu, ka varēšu aiziet ar kājām. Šī viesnīca piedāvāja arī bezmaksas transfēru uz un no lidotas. Es gan domāju, ka tas nebūs vajadzīgs, bet, kā izrādījās, tas pat ļoti noderēja. Atgriežoties vakarā lidostā, man pat nojausmas nebija, uz kuru pusi atrodas viesnīca... nolēmu iet lidostā pajautāt. Kādā pārtikas veikaliņā pārdevējs teica, ka jābrauc ar taksi, ka ar kājām esot slikts ceļš. Šis pārdevējs pajautāja vēl kādam cilvēkam, kurš atradās veikalā. Pilnīgi neticami, bet šis cilvēks izrādījās mūsu viesnīcas taksometra šoferis, kurš uzreiz piedāvājās mūs aizvest. Es vēl ilgi nespēju aptvert, ka tā var paveikties. Ar auto braucām kādus 5 km pa līču loču ceļiem. Iespējams, ka ar kājām tiešām būtu bijuši tie 400 metri, bet tad pa pļavām, laukiem un varbūt pat pāri sētai jākāpj...:) Viesnīca ļoti jauka, tīra, klusa. Vakarā sarunāju transfēru, lai no rīta nokļūtu atpakaļ lidostā. No rīta noteiktajā laikā viesnīcas busiņš mūs jau gaidīja. 4) Lidostā dažiem cilvēkiem pārbaudīja rokas bagāžas izmērus – lika somas iebāzt tajā režģī. Vēl šajā lidostā pirku visdārgāko ūdeni savā mūžā – pēc bagāžas kontroles 0,5l pudelīte Vittel maksāja 3,30 eiro. Izmaksas uz vienu cilvēku: Avio biļetes: (turp un atpakaļ) 14 Ls Autobuss uz Briseli (turp un atkaļ) 15,40 Ls (22 eiro) Dienas transporta biļete 3,15 Ls (4,50 eiro) Suvenīri, ūdens apm. 6 Ls Viesnīca 21 ls (29,50 eiro) Kopā apm. 60 Ls.