Cik daudz vēl neatklāta Latvijā - Vecumnieki

Sestdienas saulainā rītā pamostoties, saprotam, ka jādodas ārā no pilsētas. Iebakstam ar pirkstu kaut kur kartē + atmiņā uzpeld ceļotāju forumā pieminēta vieta Vecumnieki, tā kā - 52 km un esam tur. Pagasts sagaida ar sakoptām ceļmalām un baznīcu, kurā gan netiekam, jo tur būs bēres. Centrā pārsteidz lieta, kas nav raksturīga ceļojot pa LV - liela krāsaina karte, ar visām norādēm uz interesantākajām vietām, arī ielu nosaukumi visur salikti. 1 km no centra dodamies apciemot koktēlnieka Jura Audzijoņa māju, kur viņš savā dārzā sacēlis, sabūvējis visādas figūras, celtnes, vējdzirnavas, arī kapela (vairāk gan viss saistīts ar Kristus tēlu - jo viņa dzīvē 12 gadus atpakaļ noticis mistisks atgadījums). Sakopta teritorija, sirsnības pilna vieta, bērniem arī tur būs interesanti, jo tur ir gudrības pūce, kurai jāpiespiež sava piere, lai sasmeltos gudrības; ir šūpoles, tiltiņš , taurenis, pasta kaste kā suns. Omulīgs onka, kurš mums pat uzspēlēja akordeonu! Ieeja par ziedojumiem, ziedojumu kastīte ir maza baznīciņa. Atpakaļ ejot uz centru, paēdam pusdienas krodziņā "Pie lielās karotes". Jauka vieta ar senatnīgu interjeru, lēti un garšīgi ! 2 km no centra ir trušu pilsētiņa, kurā mitinās ap 65 trušu šķirnes. Jauka pastaigu un izziņu vieta ģimenēm ar sīčiem. Gribējām apskatīt arī Strūbergu daiļdārzu, bet tā kā iepriekš nepiezvanījām, tad nekā - saimnieki bija izbraukuši. Vecumniekem cauri tek upe Taļķe, kura lepojas ar 2 ezeriem - Vecais ezers un Jaunais ezers. Mēs izpeldējāmies Vecajā. Paēdam saldējumus un ļoti apmierināti ar izdevušos dienu - dodamies mājās !