Lielais Āzijas ceļojums (Honkonga, Vjetnama, Kambodža). 1.daļa – ievads un Honkonga.

Esmu atgriezusies no lieliska un ļoti piesātināta Āzijas ceļojuma. Lai tas tāds izdotos, tika ieguldīts daudz pūļu un veikts pamatīgs “mājas darbs”. Ceļojumā devāmies četras dāmas “labākajos gados”. Man šis bija pirmais Dienvidaustrumāzijas ceļojums, pārējās ceļa biedrenes jau pabijušas arī citās Āzijas valstīs. Galvenā organizatore bija Sarmīte, mēs pārējās pieslēdzāmies, kur varējām.
Pirmie lidojumi tika pirkti jau februārī. Mūsu ceļojumā kopā bija 10 lidojumi 21 dienas laikā, no kuriem četri bija iekšējie pārlidojumi. No Latvijas internetā nopirkām arī vilcienu un autobusus biļetes, kā arī pasūtījām atsevišķas ekskursijas. Kad bija nopirkti galvenie lidojumi, sākās viesnīcu meklēšana un rezervēšana. Šeit saku lielo paldies Elitai, kura izbūrās cauri Bookinga piedāvājumiem un sameklēja mums piemērotas viesnīcas. Viesnīcas Vjetnamā nav dārgas, tāpēc nereti izvēlējāmies luksusa numuriņus. Bet izpratne par to, kas ir luksuss mums un vjetnamiešiem ļoti atšķīrās.

Ceļojuma laiks: 23.novembris-12.decembris.

Maršruts: Honkonga – Hanoja – Ninhbinha – Halongas līcis – Sapa – Dalata – Muine – Hošimina – Mekongas delta – Angkorvats – Pnompeņa.

Transports.
Lidojumi: Rīga-Kopenhāgena (Airbaltic)
Kopenhāgena-Doha un Doha-Honkonga (Qatar Airways)
Honkonga-Hanoja (Cathay Dragon)
Hanoja-Dalata (Vietjet)
Dalata-Hošimina (Vietjet)
Hošimina-Siemrīpa (Cambodia Angkor Air)
Pnompeņa-Doha un Doha-Stokholma (Qatar Airways)
Stokholma-Rīga (Airbaltic).
Visi 10 lidojumi ar iekļautu nododamo bagāžu izmaksāja 744 eiro.
Citi transporti:
autobusi: Ninhbinha-Catba sala (Halongas līcī); Catba-Sapa; Sapa-Hanoja (https://a21tours.com/)
Šie transporti kopā izmaksāja 68 eiro.
Taksometri, tuktuki, iepriekš pasūtīts transports ar šoferi-gidu, ekskursiju paketes, kuģīši, laivas – kopā 248 eiro. Te ietilpst 1 dienas brauciens pa Ninhbinhas apkārtni, laivu brauciens Trang An ielejā, dienas ekskursija ar kuģīti pa Halongas līci (mikroautobuss, kuģītis, kanoe laivas, pusdienas, gids); 2 dienas Sapā (šoferis, gids, pusdienas), 3 dienas Dalatā (šoferis-gids), Mekongas deltas tūre (autobuss, kuģītis, laivas, pusdienas), kā arī taksometri un tuktuki uz/no viesnīcām.

Klimats un laika josla. Vjetnamas dienvidu daļai raksturīgs tropu klimats. Ziemeļiem raksturīgs musonu klimats, ar karstu, lietainu sezonu no maija vidus līdz septembra vidum un sausu, siltu sezonu no oktobra vidus līdz marta vidum. Ziemā ar Honkongu mums ir 6 stundu starpība, ar Vjetnamu un Kambodžu - 5 stundu starpība (tur negroza pulksteni 2x gadā). Āzijas virzienā laika starpībai ir daudz vieglāk pielāgoties, nekā lidojot uz Ameriku.

Valūta. Naudu mainījām Latvijā. Līdzi bija gan Honkongas dolāri, gan Vjetnamas dongi, gan arī ASV dolāri sīkākās naudas vienībās dzeramnaudām, gan arī lielākās – Kambodžai. Vēl līdzi bija eiro un bankas karte. Kopā sanāca pamatīgs žūksnis, ko sadalīju vairākās daļās. Lielākās summas nēsāju naudas somiņā zem apģērba.

23.11.2018. jau plkst.8.10 esam Kopenhāgenas lidostā. Tā kā līdz nākamajam lidojumam ir daudz laika (vairāk nekā 6 h), tad atstājam lielās somas bagāžas glabātuvē uz 4 h (DKK 80) un ar metro dodamies apskatīt pilsētu. Braucienam līdz centram vajadzīga 3 zonu metro biļete – 36 DKK. 15 minūšu laikā esam centrā - Kongens Nytorv. Nelielā pastaigā apskatām Rozenborgas pili, Mazo Nāriņu, Hēfiones strūklaku, Frederika baznīcu, Amalienborgas pili, Nyhavn ostu ar krāsaino māju rindām un Ziemassvētku tirdziņu. Laiks ir drēgns, mūsu apģērbs ir vairāk vasarīgs, tāpēc jūtamies nedaudz nosalušas, bet apmierinātas ar redzēto.
Lidostā nododam lielās somas, kuras saņemsim Honkongā. Pirmais lidojums ilgst nedaudz virs 6 h, lidmašīna ir pustukša.
24.11.2018. Nedaudz pēc pusnakts esam Dohas lidostā, lidosta skaista, diezgan liela. Pēc nepilnām 2 h seko nākamais lidojums, kas ilgst 7.5 h. Pēc Honkongas laika 14.45 nosēžamies Honkongā. Lejā laižoties cauri dūmakai redzu jaunuzcelto tiltu no Honkongas uz Makao. Jau lidmašīnā mums izsniedza deklarācijas aizpildīšanai. Lidostā jāizstāv paliela rinda pie Imigrācijas dienesta, pēc tam saņemam lielās somas. Lidostā pērkam Octopus karti par 150 HKD, kas derēs visa veida transportos, arī vairākās ēdināšanas vietās stacijās. Honkonga sagaida mūs ar vasarīgu siltumu un dūmakainu sauli. Ar autobusu Nr.21A braucam uz centru. Runā, ka Honkonga ir pavisam citāda Ķīna. Tā kā es Ķīnā neesmu bijusi, man grūti par to spriest. Pirmais iespaids par Honkongu ir – milzīgi betona džungļi. Pa ceļam redzu debesskrāpjus ar neskaitāmi daudziem maziem dzīvoklīšiem. Satiksmes ir pa ielas kreiso pusi, kā Lielbritānijā. Centrs čum un mudž no mašīnām un cilvēkiem.
Pēc ļoti gara lidojuma esam ieradušās Honkongā.
Izkāpjot pareizajā pieturā, ļoti ilgi meklējam savu viesnīcu, kura atrodas Mirador Mansion ēkā, kur, kā izrādās, atrodas neskaitāmi daudz viesnīcu. Ar vairākkārtēju jautāšanu beidzot atrodam īsto ieeju. Vispirms ar liftu jāuzbrauc līdz 16.stāvam, kur atrodas viesnīcas administrācija. Pati viesnīca atrodas 10.stāvā (Pearl Premium Guest House). Šī bija visdārgākā viesnīca visa ceļojuma laikā un arī vispieticīgākā, par katru nakti par 2-vietīgu numuriņu maksājām 31 eiro (bez brokastīm). Numuriņā bija maza istabiņa ar 2 gultām, logu, ledusskapīti, maza vannas istaba, kur duša atrodas virs poda, bet, kā par brīnumu, vietas pietika visam, arī abām lielajām somām. Koplietošanas telpā bija elektriskā tējkanna, mikroviļņu krāsns, dzeramais ūdens, ledusskapis. Nepatīkams pārsteigums bija angļu kontakti ar trīs zariem. Administrācijā mums izsniedza vienu pāreju uz abiem numuriņiem. Tā nu lādējām telefonus uz pārmaiņām. Es parasti ceļojumos ņemu līdz pagarinātāju ar rozešu sadalītāju, kur ir trīs kontakti. Tās šoreiz ļoti noderēja. Kaut arī pēc garā lidojuma nogurums ir liels, nodušojamies, pārģērbjamies un dodamies ielās. Ārā ir jau satumsis, ielas cilvēku pilnas, jāstāv rindā, lai šķērsotu ielu. Dodamies uz krastmalu - Tsim Sha Tsui piekrasti, kas ir pavisam tuvu viesnīcai. Pāri jūrai redzama Honkongas sala ar neskaitāmiem izgaismotiem debesskrāpjiem. Ir ļoti, ļoti skaisti! Gaidām ikvakara gaismas šovu, kurš sāksies plkst.20.00. Sāk skanēt mūzika un lāzeru šovs, izgaismojot ēkas Honkongas salā, man ļoti patīk. Šovs ilgst 10 minūtes un ir bez maksas.

Vakarā debesskrāpji ir brīnišķīgi izgaismoti
Pēc šova izstaigājam vēl Temple Street tirgu, bet tas kaut kā neuzrunā. Var jau būt, ka nogurums ir pārāk liels. Paēdam pirmās vakariņas Āzijā – necilā ēstuvē nobaudu nūdeles ar dārzeņiem un jūras veltēm (150 HKD vai 5.60 eur), porcija ir milzīga un bezgala garšīga. Ar pilnu vēderu dodamies uz viesnīcu gulēt.
25.11.2018. Rīts ir apmācies, bet silts, taču laika prognoze nav iepriecinoša – ap pusdienas laiku sola lietu, kurš turpināsies visu dienu un vakaru līdz nākamās dienas rītam. Ar kājām dodamies līdz Star Ferry kuģītim, kurš mūs pārved pāri uz Honkongas salu. Tālāk pēc norādēm ejam uz Peak Tram – trošu dzelzceļu. Izstāvam samērā garu rindu, kura virzās ātri un dodamies ļoti stāvā braucienā augšā Viktorijas kalnā (99 HKD, maksājam ar Octopus). Uzkāpjam skatu platformā un jūtu, ka gaiss ir kļuvis manāmi dzestrāks – esam 552 metru augstumā. No skatu platformas paveras panorāmas skats uz Honkongu, tas ir brīnišķīgs!!! Lejā slejas debesskrāpji, tālāk Kovlonas pussala un visa Honkonga.

Galvu reibinošā panorāma no Viktorijas kalna skatu platformas
Lejup dodamies ar Peak Tram, tālāk ar Tung Chung Line metro dodamies uz Lantau salu. Metro stacijā nopērku rīsu miltu bulciņu (vai maizīti) ar gaļas pildījumu (7 HKD, 0.75 eur), kas izrādās ļoti garšīga un sātīga. To pasniedz siltu. Iznākot no metro, redzam, ka ārā līst. Ar lielu meklēšanu beigās atrodam 23.autobusa pieturu uz Ngong Ping, kas mūs uzvedīs augšā kalnā pie Lielā Budas (Big Buddha), kas atklāts 1993.gadā un ir lielākā sēdošā Budas statuja pasaulē. Pēc nepilnas stundas brauciena pa līkumotiem ceļiem esam augšā. Laiks ir ļoti nemīlīgs, līst smalks, nepatīkam lietus, pūš vējš. Nožēloju, ka neesmu paņēmusi līdzi neko siltāku, blūzītē un plānā jaciņā ir vēsi. Jāņem vērā arī tas, ka atkal atrodamies kalnā. Lielais Buda tiešām ir milzīgs!!! Pa 268 pakāpieniem kāpjam augšā, neskatoties uz nemīlīgo laiku, cilvēku ir daudz.
Lielais Buda (Lantau salā) mūs sagaida ar lietu. Kā vēlāk izrādījās, šis bija vienīgais lietus visa mūsu turpmākā ceļojuma laikā. 1993.gadā tika atklāta pasaulē lielākā sēdošā Budas statuja.
Apskatām arī turpat blakus esošo Po Linas klosteri, kas ir mans pirmais klosteris Āzijā, tāpēc šķiet ļoti iespaidīgs un grezns.
Templis ar zeltītiem Budām un ārkārtīgi grezniem griestiem
Lejā braucam ar to pašu 21.autobusu, tālāk ar metro uz viesnīcu. Pirms tam papildinām savas Octopus kartes (100 HKD), kuras kļuvušas gandrīz tukšas. Iespējams, ka brīvdienās tarifi ir augstāki, tāpēc kartes tik ātri tukšojas (mums Honkongas apmeklējums iekrīt sestdienā, svētdienā, kā arī pirmdienas rītā). Katru reizi nopīkstinot karti, var redzēt, kādu summu noņem un kāds ir atlikums. Viesnīcā uzvelku siltākas drēbes, jo laiks joprojām ir lietains. Vakariņas paēdam kādā kafejnīcā netālu no viesnīcas. Zupa ar garneļu klimpām un nūdelēm ir ļoti garšīga (4.70 eur). Katrā klimpā iekšā ir liela tīģergarnele. Vēl nogaršoju mango šeiku, kurš man īsti neiet pie dūšas, jo ir pievienots pārāk daudz ledus (2.80 eur). Nedaudz pastaigājam pa visapkārt esošajiem veikaliem, bet nekas nepiesaista uzmanību. Ar cerību, ka rīt laiks būs labāks, dodamies gulēt. Pirms tam krāmējam somas, jo rīt no rīta izrakstīsimies no viesnīcas.
26.11.2018. Pēc brokastīm atstājam lielās somas administrācijā (bez maksas). Ārā joprojām nedaudz līst. Ar metro dodamies uz Nan Lian dārzu, kas ir kā miera oāze rosīgajā pilsētā. Šeit ir daudz koku, augu, bonsai kociņi, dīķīši ar ziedošiem lotosiem, Či Linas (Chi Lin) sieviešu klosteris. Te ir maz cilvēku, tāpēc varam izbaudīt mieru un ļoti patīkamu auru. Staigājot pa dārzu, lietus ir mitējies.
Nan Lian dārzā
Dārzs ir kā miera oāze rosīgajā pilsēta
Vienas metro pieturas attālumā atrodas Sik Sik Yuen Wong Tai Sin templis, ko dēvē par templi, kurā piepildās vēlēšanās. Pretstatā Nan Lian dārzam, šis templis ir cilvēku pārpilns. Kūp vīraka kociņi, visapkārt lūdzās budisti, fotografējas tūristi. Katrs var sameklēt savas Zodiaka zīmes statuju.
Sik Sik Yuen Wong Tai Sin templis - templis, kur piepildās vēlēšanās. Atšķirībā no iepriekšējā, šeit ir ļoti daudz cilvēku.
Zodiaka zīmes
Gan Nan Lian dārzs, gan šis templis apmeklējams ir bez maksas.
Ar metro aizbraucam līdz Honkongas salai, lai pavizinātos ar slaveno divstāvīgo tramvaju. katrs brauciens maksā 2.60 HKD (0.29 EUR), atkal izmantojam Octopus karti. Tramvajs kursē paralēli piekrastei, starp debesskrāpjiem.
Brauciens ar divstāvu tramvaju maksā vien 28 centus!
Izvizinājušās no sirds patikas, dodamies atpakaļ uz viesnīcu, pārbraucot pāri ar Star Ferry kuģīti. Pa ceļam atkal nopērkam gardās rīsu miltu maizītes, šoreiz ar saldo pildījumu. Uz lidostu braucam ar mums jau pazīstami autobusu 21A. Starp citu, autobusā ir pieejams Wifi. Mums šovakar ir lidojums uz Hanoju. Lidostā nododam savas Octopus kartes, saņemot atpakaļ depozītu un neiztērēto naudu. Paēdam pēdējās pusdienas Honkongā, vēl nezinot, ka arī lidmašīnā mūs baros. Liellopu gaļa ar kartupeļiem un rīsi, zaļā tēja kopā izmaksā 5.60 EUR. Lidosta ir milzīga, mūs ar autobusu aizved uz pavisam atsevišķi stāvošu nelielu termināli. Prom lidojot Honkonga no mums atvadās ar jauku saulrietu. Atvadāmies no Ķīnas un dodamies uz Vjetnamu, kas ir galvenais mūsu šī ceļojuma mērķis.
Par to, kā mums gāja Vjetnamā, būs nākamajā ceļojuma aprakstā.