Brauciet uz Brēmeni rododendru ziedēšanas laikā!!!

Brēmeni kā galamērķi noskatīju kādu pusgadu atpakaļ, kad izlasīju kādu interesantu šāda brauciena aprakstu. Tā kā esmu dabas mīļotāja, tad nolēmu, ka gribētu turp aizlidot tieši pavasarī –rododendru ziedēšanas laikā, jo Brēmenē atrodas viens no lielākajiem Eiropas rododendru dārziem. Marta sākumā Ryanair mājas lapā pamanīju lētās biļetes uz maiju un sapratu, ka vairs nav ko gaidīt. Tā tiku pie biļetēm par 2 Ls katrā virzienā. Tas bija mans pirmais pirkums ar Ryanair, bet viss izdevās bez starpgadījumiem, jo pietiekoši biju forumos lasījusi, kā vajag pirkt biļetes, bija speciāli iegādāta Visa electron karte. 12.maija rītā sākās mans pirmais lidojums ar Ryanair. Kaut arī Rīgā bija apmācies, jau Jūrmalā mākoņi pazuda un visu lidojumu varēju vērot skaistos skatus lejā. Visu lidojumu nespēju aptvert, ka tā izmaksas ir tikai 2 lati! Arī Brēmene mūs sagaidīja ar sauli. Par Brēmenes apskates objektiem daudz neatkārtošos, tie te jau bijuši aprakstīti ne reizi vien. Brēmenes vecpilsēta ir tiešām maziņa un izstaigājama kājām, viss viegli atrodams. Vislielāko iespaidu uz mani atstāja Rododendru dārzs, to krāšņumu ir grūti aprakstīt, tas pašam jāredz un jājūt! Kā tur viss ziedēja un smaržoja! Putni dziedāja kā negudri. Pamanījām arī kādu vāverīti kokā. Rododendru dārza teritorija ir ļoti liela un aiz katra līkuma un nācās atkal un atkal izsaukties: „Cik skaisti!” Tik kupli ziedošus un lielus rododendrus līdz šim nebiju redzējusi un nav jau arī ko brīnīties, jo Brēmenes rododendru dārzam šogad apritēs 100 gadi! Brēmene man atmiņā palika arī kā velobraucēju pilsēta, jo velosipēdisti bija visur, gan jauni, gan veci. Visu laiku bija jāuzmanās, lai nenostātos uz veloceliņa, kas bija no sarkaniem bruģakmeņiem, jo tūlīt kāds jau šķindināja zvaniņu... Mani pat skaudība pārņēma, redzot visur veloceliņus... Mums Rīgā līdz tam vēl tik tālu... Tagad īsumā par praktiskām lietām: Transports: pirmajā dienā pirkām dienas biļeti 2 cilvēkiem, kas maksāja 7,30 eiro un atmaksājās jau pie otrā brauciena. To, kā jāpērk biļete, var izmēģināt viņu transporta mājas lapā (http://www.bsag.de/eng/10138.php). Taču tramvajos mēdz būt arī biļešu automāti, kur biļeti var nopirkt tikai ar bankas karti. Braucot uz lidostu, pie tāda kādu brīdi stāvēju un nesapratu, kur lai bāžu tos eiro... Par laimi tramvaja priekšgalā atradās arī automāts, kur biļeti varēja nopirkt par naudiņu. Otrajā dienā biļete vienam braucienam – 2,20 eiro. Atpakaļlidojumam uz Rīgu izvēlējos trešdienu, jo tā bija vienīgā diena, kad nebija ļoti agrais reiss, izlidošana bija 11:05. No rīta paspējām vēl reizi izstaigāt vecpilsētu. Šāds reiss laikam bija tikai maijā un jūnijā. Dzīvojām Backpacker hostel (http://www.bremer-backpacker-hostel.de/), jo tā cenu ziņā likās visdraudzīgākā. Istabiņa diviem cilvēkiem maksāja 23 eiro katram, vēl bija jāsamaksā 3 eiro par gultasveļu. Lētāk būtu sanācis, ja brauktu ar vīru un ņemtu kingsize numuriņu – tas maksā 17 eiro. Hostelis atrodas gandrīz pašā centrā, līdz vecpilsētai var aiziet ar kājām. Tur ir lieliski aprīkota virtuve ar ledusskapi, elektrisko plīti, traukiem, trauku mazgājamo mašīnu, kafijas automātu, elektrisko tējkannu utt. Pārtiku iepirkām Aldi veikalā, kas atrodas vecpilsētā ( Violenstr. 24). Šeit cenas noteikti ir draudzīgākas, kā Latvijā. Tā kā bijām Brēmenē tikai vienu diennakti, tad daudz ko nepaspējām apskatīt – citai reizei palika gan Zinātnes muzejs, gan Burgerparks. Bet pietika laika gan vecpilsētas apskatei, gan nelielam šopingam, gan rododendru parkam. Starp citu, ieeja Rododendru parkā ir bez maksas. Turp jābrauc ar 4. vai 5.tramvaju līdz pieturai Burgermeister Spitta Allee un tad vēl krietns gabaliņš jāiet ar kājām. Kopā ceļojums (lidojums, viesnīca un pilsētas transports) izmaksāja 26 latus.