Lietuvas spa brīvdienas

Tā kā vasara šogad mūs nelutina ar siltumu, tad iecerēto braucienu uz Sāremā nomainījām pret Lietuvas dienvidu puses iepazīšanu. Ceļā dodamies ar savu auto. 1.diena. Pirmā pietura ir Kauņā, kur pēdējo reizi esmu bijusi nu jau tālajos padomju laikos. Kauņa ir otrā lielākā Lietuvas pilsēta. Tā atrodas divu upju – Nemūnas un Neres – krastos. Vecpilsēta izvietojusies uz pakalniem un upju ielejās. Kauņas apskati sākam ar Kauņas pili, kura celta 14.gs. uz pussalas netālu no Nemunas un Neres satekas. Tā bija pirmā mūra pils Lietuvā. Pili apskatām no ārpuses, tās apkārtne ir zaļa un sakopta. Tālāk cauri Sateces parkam dodamies uz vietu, kur satiekas Nemūna un Nere. Šo parku dēvē par Kauņas sirdi.
Tā satiekas Nemunas un Neres upes.
Ejot gar Nemūnu, nonākam pie pasaulē garākā tilta (!) - Vitauta Dižā tilta. Bija nepieciešamas 13 dienas, lai pārietu šo tiltu, jo Kauņa piederējusi Krievijas impērijai, bet Aleksotas rajons - Prūsijas karalistei. Katrā pusē bija spēkā dažādi kalendāri, starp kuriem bija 13 dienu starpība. Pārejot tiltam, nonākam pie Aleksotas funikuliera, kurš par nieka 0.52 eiro uzved mūs Aleksota kalnā. Šis funikulieris ir viens no pilsētas simboliem. No kalna paveras burvīga Kauņas vecpilsētas panorāma.
Vitauta Dižā tilts ir garākais tilts pasaulē! Bija nepieciešamas 13 dienas, lai pārietu šo tiltu, jo Kauņa piederējusi Krievijas impērijai, bet Aleksotas rajons - Prūsijas karalistei. katrā pusē bija spēkā dažādi kalendāri, starp kuriem bija 13 dienu starpība.
Lejā dodamies ar kājām. Ejot pāri tiltam, priecājamies par smaidošo un balto Viļņas universitātes Kauņas fakultātes ēku. Tālāk ienirstam vecpilsētas ieliņās. Apskatām vecāko Kauņas baznīcu – Vītauta Dižā baznīcu. Paejam garām Pērkona namam, kas tiek uzskatīts par vienīgo tirdzniecības ēku Lietuvā, kas piederēja Hanzas tirgotājiem. Drīz nonākam Rātslaukumā, kura centrā ir spoži baltais rātsnams, dēvēts par "Balto gulbi".
Kauņas rātsnams tiek dēvēts par "Balto gulbi".
Nedaudz paejamies par Viļņas ielu, kas ir gājēju iela un nosēta ar suvenīru veikaliņiem. Nesteidzīgā pastaiga aizņēma nepilnas 2 stundas. Vēderi atgādina, ka ir pienācis pusdienu laiks. Aizbraucam līdz Kauņas Akropolei, kur nobaudām lietuviešu virtuvi kafejnīcā “Bernelių užeiga”. Cepelīns maksā 4.20 eiro, kāpostu tītenis – 3.90 eiro, sacepums ar kartupeļiem un gaļu – 4.20 eiro. Viss bija garšīgs. Akropole ir milzīgs iepirkšanās centrs, te ir gan boulings, gan slidotava, gan arī iespēja paēst dažādās kafejnīcās. Nu jau arī Rīgā top Akropole, kas droši vien būs līdzīga. Iebraucam arī Kauņas Lidl veikalā, kas priecē ar ļoti demokrātiskām cenām. Garšīgs Lietuvas plombīrs vafeļu glāzītē maksā 29 centus. Arbūzi ar akciju tiek piedāvāti par 29 centiem kilogramā. Vācu pussaldais baltvīns maksā 2.99 eiro. Gaidīšu, kad arī beidzot Latvijā ienāks šo veikalu ķēde. Tālāk ceļš ved uz Birštonu, kas ir vecākais kūrorts Lietuvā. Iemesls, kāpēc šajā vietā atpūta un relaksācija bijusi tik iecienīta jau vairākus gadsimtus, ir minerālūdens avoti, kas ir ļoti veselīgi. Arī pie mums var nopirkt minerālūdeni Vitautas, kas nāk tieši no šīs vietas. Neierasti Lietuvai, braucam pa ne pārāk labas kvalitātes ceļiem, kas ļoti atgādina Latvijas ceļus. Pirms Birštonas gan ceļa kvalitāte uzlabojas un pilsētā iebraucam “pa smuko”. Te esmu rezervējusi numuriņu 4* viesnīcā Vytautas Mineral SPA (Karalienės Barboros al. 2) par 92.65 eiro. Vēl jāmaksā pilsētas nodoklis 1 eiro par personu. Viesnīca ir jauna, balta, skaista, tā atrodas Birštonas nomalē blakus vairākiem ezeriņiem, priežu meža ielokā. Viesnīcā mums iedod aizpildīt anketas un mazliet pārsteidz prasītās informācijas saturs un apjoms, ieskaitot adresi, pases datus, bankas kartes numuru. Veicot rezervāciju, izmantoju ieteikuma saiti, ko man, kā pastāvīgam ceļotājam piedāvāja Booking, un pēc nakšņošanas uz savu bankas karti saņēmu atpakaļ 35 eiro. Gala rezultātā numuriņš izmaksāja 57 eiro. Rezervējot numuriņu, vajag pievērst uzmanību, vai ir iekļauta piekļuve spa zonai, jo pašam lētākajam numuriņam nav šīs piekļuves. Mums tiek piešķirts plašs numuriņš trešajā stāvā ar atpūtas zonu un lodžiju. Numuriņā nekā netrūkst, ir elektriskā tējkanna, kafija, tēja, cukurs, krūzītes, karotītes, seifs, minibārs, ko izmantojam kā ledusskapi, ir pat čības un halāts. Vannas istaba plaša ar vannu un visu nepieciešamo, lai mazgātos (dušas želeja, šampūns, kondicionieris, ķermeņa krēms). Tā kā mūsu numuriņš ietver viesnīcas spa kompleksa neierobežotu apmeklējumu, tad velku mugurā peldkostīmu, virsū viesnīcas frotē halātu, kājās baseina čības un dodos uz spa kompleksu. Spa kompleksā neviens neko neprasīja, kā ieejas biļete laikam kalpoja viesnīcas halāts. Spa kompleksa visi baseini ir pildīti ar minerālūdeni. Te ir baseins peldēšanai, bērnu baseins, baseins ar dažādām masāžām un kaskādēm, kā arī liels džakuzi. Ir arī četras pirtis – divas sausās un divas tvaika ar jaukiem aromātiem. Cilvēku nav ļoti daudz, izbaudām pilnīgu mieru un relaksāciju. Nu kas var būt labāks par ūdens procedūrām siltā minerālūdens baseinā un karsēšanos pirtī? Par papildu samaksu iespējams veikt dažādas procedūras, masāžas utt. Pilnīgi relaksējušies, ieveļamies savā numuriņā. Kā balvu saņemam burvīgu saulrietu, ko vērojam no lodžijas. Pēc nelielas atpūtas dodamies vakara pastaigā apskatīt Minerālūdens torni Druskupis, kas sniedz bezmaksas iespēju ieelpot gandrīz vai jūras klimata gaisu. Pa šī torņa sienām pil minerālūdens, kas saules un vēja ietekmē rada īpaši veselīgu gaisu. Tur var atpūsties, sēžot uz soliņa, vai staigāt starp sienām, kur koka konstrukciju un minerālūdens smarža rada pavisam īpašas sajūtas, turklāt arī var uzlabot veselību cilvēkiem, kurus nomoka elpošanas problēmas. Tornis tumšajā laikā ir jauki izgaismots un izskatās ļoti krāšņs. Pēc ūdens procedūrām un vakara pastaigas krītam gultiņā un guļam ļoti saldā miegā.
Saulriets no viesnīcas numuriņa balkona
Krāsu spēles
2.diena. No rīta ceļamies agri, lai vēl pirms brokastīm paspētu izbaudīt spa centru. Spa centrs ir atvērts no plkst. 8-iem, mēs neesam vienīgie, kas gaida uz rīta relaksāciju. Pēc spa centra apetīte ir kārtīgi pamodināta. Ejot uz brokastīm, gan tiek pajautāts, no kura numuriņa esam un atzīmēts sarakstā. Brokastis bija izcilas! Tāda izvēle, tāda ēdienu dažādība! Visu nebija iespējams nogaršot. Pēc brokastīm sakām “sveiki” jaukajai viesnīcai un dodamies tālāk, pa ceļam apskatot Birštonas centru. Viss tīrs, sakopts, ziedošu puķu ieskauts. Īpaši izveidotajā minerālūdens paviljonā "Birutes Vila" bez maksas var ieiet jebkurš pilsētas viesis, apgulties uz kāda no zviļņiem un baudīt relaksējošās ūdens skaņas no strūklakām, kā arī veselīgo minerālu gaisu. Vītauta parkā atrodas Vītauta piemineklis, kas attēlo dižo valdnieku uz zirga, taču viņam līdzi nav nekādu ieroču. Citās Lietuvas pilsētās Vītauts attēlots varonīgs, kareivīgs, ar zobenu pie sāniem, taču Birštonā viņš attēlots mierīgs, uzsēdies zirga mugurā. To varot uzskatīt par vēl vienu pierādījumu tam, ka Birštona ir pilsēta mieram un atpūtai, te nevajagot karot un cīnīties. Gar Nemūnas krastu izveidota promenāde, kas ved līdz Vitauta kalna pakājei, kura virsotnē 14.gadsimta beigās atradusies koka pils – daļa no Traķu kunigaitijas aizsardzības sistēmas. Kāpiens kalnā ir pamatīgs, toties skats, kas no kalna paveras, ir kāpiena vērts. Lejā gleznainu līkumu met Nemūna.
Skats uz Nemunu no Vitauta pilskalna.
Tālāk ceļš ved cauri Alytus pilsētai uz Druskininkiem, kur nedaudz pamaldāmies, kamēr atrodam viesnīcu Mokymo Centro Svečių Namai (Vilniaus al. 30). Tā kā viesnīca atrodas uz gājēju ielas, tad piebraukšana sanāk interesanta un no otras puses. Turpat pretī atrodas milzīgais akvaparks. Numuriņš maksāja 38 eiro par nakti (jāmaksā bija skaidrā naudā), mēs paliksim šeit divas naktis. Vēl bija jāmaksā pilsētas nodoklis – viens eiro no personas par nakti. Viesnīca ir daudz pieticīgāka, bez brokastīm, bet ar kopēju virtuvīti, kurā ir ledusskapis, elektriskā tējkanna, mikroviļņu krāsniņa, trauki. Numuriņš ir diezgan kompakts, bet ir sava privāta duša, tualete un viss ir tīrs un kārtīgs. Galvenais viesnīcas pluss ir tuvums akvaparkam, kuru plānojam apmeklēt. Dodamies iepazīt Druskininkus. Pa Viļņas ielu dodamies uz priekšu, visapkārt suvenīru veikaliņi, ielas malā stāv māja kājām gaisā – tas ir Ilūziju muzejs, kuru šoreiz neapmeklējam. Ik pa laikam ielas vidū atrodas interesantas un dīvainas skulptūras. Viss tīrs un sakopts, visapkārt zied puķes. Pavisam drīz nonākam pie muzikālajām strūklakām, kur arī dienas laikā skan mūzika un mūzikas taktī mainās strūklakas. Ir skaisti, taču te noteikti atnāksim, kad būs satumsis. Drīz nonākam pie Druskoņa ezera ar strūklaku vidū. Te arī ir skaidra Druskininku nosaukuma izcelsme. Netālu no Druskoņa ezera ir otrs ezers ar sarežģītu nosaukumu – Vijūnėlės tvenkinys, kura krastā iekārtota jauka pludmale. Te arī paliekam atpūsties, pasauļoties un nopeldēties. Laiks ir saulains, īsti vasarīgs, pat karsts, ūdens normāli silts.
Druskoņa ezers, kas devis vārdu Druskininkiem
Ezers ar sarežģītu nosaukumu - Vijūnėlės tvenkinys, bet ar jauku pludmali.
Kad dodamies atpakaļ, satiekam gulbju ģimeni, kur vecāki izveduši divus pelēkus pusaugu gulbēnus pastaigāties. Ja kāds pārāk tuvu pienāk gulbjiem, viens gulbis (droši vien tētis) brīdinoši šņāc un ir gatavs knābienam. Atpakaļ ejam pa citu ielu. Druskininkos, tāpat kā mūsu Jūrmalā, ir daudz skaistas koka arhitektūras, mājas ar dažādām koka cakām un mežģīnēm. Kādā parkā ir iespēja iziet cauri laimes pakavam. Pēc nelielas atpūtas viesnīcā dodamies pastaigā līdz Nemūnai. Līdz ar saules rietu nonākam pie tilta pāri Nemūnai. Turpat ir akvaparka aizmugure ar šļūcamajām trubām. Turpat arī gaisa tramvajs, kas ved uz Sniega arēnu. Dodamies gar Nemūnas krastu, kur ierīkota jauka promenāde. Pēc brīža ir Skaistuma avotiņš, pie kura rakstīts, ka ūdens paredzēts tikai ārīgai lietošanai. Ne visi to izlasa, citi mēģina dzert šo ūdeni. Es nomazgāju seju un pielieku mēli – ļoti sāļš. Turpinām pastaigu gar Nemūnu, visapkārt viss ir skaists un sakārtots. Nogriežamies gar nelielu upīti, kas ietek Nemūnā. Ar līkumu nonākam atpakaļ pie muzikālajām strūklakām, kuras nu jau ir izgaismotas un krietna ļaužu pulciņa ielenktas. Skan mūzika un mūzikas skaņās mainās strūklakas, kuras tiek izgaismotas. Ir ļoti, ļoti skaisti. Kad atskan Vitnijas Hjūstones dziesma “Power of Love”, pat skudriņas pārskrien. Paliekam te ilgi un vienkārši izbaudām mirkli. Pozitīvu emociju pārpildīti, dodamies uz viesnīcu, kur krītam gultiņā.
Mazais diriģents
Vienkārši skaisti!
Krāsu spēles
3.diena. No rīta izbraucam uz netālo (30 km) Merkines pilskalnu. Pilskalns atrodas ļoti gleznainā vietā un, uzkāpjot tajā augšā, pat elpa aizraujas no burvīgā skata uz Nemunas līkumu un Merkines upi, kas ietek Nemūnā.
Merkines pilskalns atrodas netālu no Druskininkiem
Uzkāpjot pilskalnā, paveras elpu aizraujoša panorāma uz Nemunas līkumu un Merkines upi, kas ietek Nemunā
Pēc tam dodamies uz daudz dzirdēto Grūtas parku, kur vienuviet savākti padomju laiku pieminekļi un relikvijas no visas Lietuvas. Parks atrodas pie Grūtas ezera, kurā pie krasta pamanām veselus 9 gulbjus! Ieeja parkā maksā 7.50 eiro. Parku apskatu ar dalītām jūtām, jo ļoti labi vēl atceros nu jau tālos padomju laikus. Kā nekā esmu “Brežņeva bērns” – piedzimu un izaugu viņa laikā. Mūs sveicina Ļeņini, Staļini, Dzeržinski, Markss, Engelss un Lietuvas kompartijas vadoņi. Iekārtots vesels bērnu rotaļu laukums ar padomju karuseļiem un atrakcijām, turklāt visi darbojās un tos drīkst izmantot. Spoži dzelteni zils milicijas žigulis, dzeltena kvasa muca, gāzētā ūdens automāts – to visu savulaik esmu pieredzējusi.
Alvis atceras miličus
Vecais, labais kvass - tas gan bija garšīgs!
Ļeņinu te daudz...
Te ir ierīkots arī mini zoodārzs, kas gan man lielu sajūsmu neizraisa. Ir žēl to dzīvo radību, kuri savu mūžu pavada ne pārāk lielā krātiņā vai būrī. Gar ceļa malām redzam daudz sēņu un ogu tirgotāju, arī meži ir pilni ar sēņotāju mašīnām. Acīmredzot te ir labi sēņu meži. Atgriežamies Druskininkos izsalkuši un paēdam pusdienas restorānā “Senasis Nemunas”, par kuru biju lasījusi labas atsauksmes. Atkal izvēlamies lietuviešu virtuvi: es paņemu Žemaitijas pankūkas (3.80 eiro), kas gatavotas no kartupeļiem un pildītas ar gaļu, dzīvesbiedrs – Dzūkijas cienastu (5.60 eiro), kur uz šķīvja ir veseli četri dažādi ēdieni no kartupeļiem, tai skaitā arī cepelīns. Viss ir garšīgs, jūtamies labi paēduši. Atlikušo dienas daļu pavadām akvaparkā, kur nopērkam 4 stundu biļeti akvaparkam un pirtīm (25 eiro). Ir nopērkamas biļetes tikai akvaparkam vai arī akvaparkam un pirtīm. Diemžēl nav biļetes tikai pirtīm. Katram tiek izsniegts ap roku apliekams pulkstenis, ar kuru var atslēgt skapīti un kurā glabājas informācija par papildus pirkumiem un atlikušo laiku. Pēc viena šļūciena pa cauruli ar pūsli es saprotu, ka esmu “izaugusi” no “trubu” vecuma un daudz labprātāk izbaudu pirtis. Tad arī dodamies uz pirts zonu, kur mūsu baudai un labsajūtai ir ap 20 (!!!) dažādām pirtīm! Ieeja pirts zonā ir atļauta no 18 gadiem. Šeit pēc vēlēšanās var būt gan peldkostīmā vai bez tā. Pārsvarā gan redzējām visus apģērbtus. Pirtis ir tik daudzas un dažādas. Te ir romiešu, turku, austrumu, krievu, japāņu, spāņu pirtis, arī infrasarkano staru pirts. Katra ir noformēta un iekārtota atšķirīgi. Es priekšroku dodu tvaika pirtīm ar dažādiem aromātiem. Ir arī sāls pirts, kur var norīvēties ar sāli. Katrai pirtij ir uzrakstīts karstums un mitruma procents. Te ir arī vairāki džakuzi un baseins. Tāpat ir iespējams uzgāzt sev spaini ar aukstu ūdeni. Ir āra baseins ar aukstu ūdeni. Dažādos laikos un dažādās pirtīs notiek bezmaksas procedūras. Arī es tieku pie sejas maskas. Beigu beigās ar četrām stundām knapi vien pietiek laika. Es vēl sēžu ar masku uz sejas, līdz saņemu ziņu, ka pēc 20 minūtēm laiks beigsies... Laiku var pārbaudīt, pieliekot pulksteni pie speciāla lasītāja. Ārā skrienam pa galvu un kaklu, lai paspētu noteiktajā laikā. Labi, ka viesnīca tepat ir pāri ielai, jo nepaspēju pat matus izžāvēt. Pēc akvaparka paēdam vieglas vakariņas un dodamies vēlreiz izbaudīt muzikālās strūklakas. Mūzika daļēji atkārtojas no iepriekšējā vakara, bet vienalga ir skaisti. Tā mūsu pēdējais vakars Lietuvā ir pagājis. 4.diena. Mājupceļš. Viesnīcas numuriņa atslēgas iemetam pastkastītē, kā mums lūdza to darīt, jo ir svētdiena un neviena darbinieka nav. Šodien dodamies uz māju pusi, izmetot 50 km līkumu caur Viļņas Ikea. Te dzirdam daudz latviešu valodu. Izstaigājot veikalu, var smelties idejas mājas iekārtošanai. Tāpat jau šo to nopērkam. Noskatām šādas tādas lietas, ko varētu pirkt, kad Ikea atvērsies Rīgā. Un tad jau dodamies garajā mājupceļā. Līdz Paņevežai ir bānis, kur varam kārtīgi “izskrieties”. Tālāk sākas garie remonti un ātrums samazinās dramatiski. Rīgā ierodamies līdz ar saulrietu. Kopā četrās dienās esam nobraukuši ap 870 km. Esam labi atpūtušies, relaksējušies, izbaudījuši īsti vasarīgu siltumu, ūdens procedūras, uzņēmuši daudz pozitīvas enerģijas. Kā tagad moderni teikt, esam restartējušies. Nav vienmēr jābrauc uz tālām ārzemēm, lai atpūstos. Man šis Lietuvas dienvidu nostūris bija ļoti patīkams atklājums.
Rīgu sasniedzam līdz ar saulrietu. Atkal viens jauks ceļojums ir galā.
Izmaksas vienam: Viesnīca Birštonā – (1 nakts ar pilsētas nodokli) – 29.50 eiro Viesnīca Druskininkos – (2 naktis ar pilsētas nodokli) – 40 eiro Akvaparks – 25 eiro Degviela – apm. 32 eiro Funikulieris Kauņā – 0.52 eiro Grūtu parks – 7.50 eiro Pusdienas Kauņā un Druskininkos – 10 eiro Kopā – 144.52 eiro Ceļojuma bildes var apskatīt šeit: Kauņa un Birštona:https://www.draugiem.lv/gallery/?aid=66313622&noPopup Druskininki: https://www.draugiem.lv/gallery/?aid=66324111&noPopup Merkines pilskalns un Grūtas parks: https://www.draugiem.lv/gallery/?aid=66349833&noPopup