Kanāriju salu pērle - Tenerife

17.02.-24.02.2017. Par ceļošanu Ceļošana ir mans vaļasprieks, un “dabīgais C vitamīns”. Tieši ceļošana man palīdz izrauties no “vāveres riteņa” un ikdienas rutīnas. Tā palīdz man palūkoties uz dzīvi no malas, un novērtēt to kas ir. Ceļojot acis un sirds atveras, es apstājot un uzmanīgāk ieklausos. Ceļošana iedvesmo, ceļ spārnos, piepilda ar enerģiju, dod spēku un veicina ierosmi jaunām idejām. Ceļošana, protams, izglīto un paplašina redzesloku, ļauj iepazīt citas zemes, tās cilvēkus un viņu kultūru. Ceļojumu plānošana un maršrutu veidošana ir mana aizraušanās. Lai arī šobrīd interneta vidē var atrast daudz ceļojumu aprakstu un arī gatavus maršrutus, taču man tomēr labāk patīk tos veidot pašai, atrodot vietas, kas nav ierasto tūrisma maršrutu sarakstos. Katrs ceļojums ir ar konkrēti nospraustu mērķi, aizceļojot uz kādu tuvāku vai tālāku zemi vienmēr ir tāds iekšējais dzinuls, apskatīt un iepazīt, veidot savu redzējumu par noteikto valsti un cilvēkiem. Jāsaka, ka manu ceļojumu sarakstā jau sen bija ierakstīta atpūta Kanāriju salās, un beidzot sapnis var piepildīties. Šoreiz no visām salām izvēlējos lielāko – Tenerifi, jo lasīju, ka salā piepildās sapņi, īstenojas vēlmes, ka zvaigzņotajās debesīs mēness spīd spožāk, ka salā var gūt neaizmirstamus piedzīvojumus un dabas skatus... Pasaule taču ir liela, kāpēc neļauties kārdinājumam to atklāt un iepazīt, vai ne?! Praktiska informācija Ceļojuma plānošana 2016.gada jūnijā sāku meklēt čārterceļojumu piedāvājumus un izvēlējos www.lindatravel.lv piedāvājumu sadarbībā ar Novatours. Vēlos izteikt sirsnīgu paldies Lindai Balodei par čārterceļojumu uz Tenerifu. Jau 2016.gada jūlijā ar draugu pasūtījām čārterceļojumu, izvēlējāmies “Zelta elastīgais ceļojums”, jo tas deva savas priekšrocības. Piemēram, ja līdz ceļojumam atlicis vairāk nekā 21 diena, "Zelta elastīgais ceļojums" dot iespēju mainīt datumu, viesnīcu, numura tipu, uzturēšanās ilgumu vai virzienu. Tā kā sākotnēji bijām plānojuši ceļojumu jau novembrī, bet dažādu iemeslu dēļ tas bija jāpārceļ, tad bez komisijas maksas to izdarījām bez problēmām. Linda palīdzēja atrast brīnišķīgu viesnīcu Vigilia Park Hotel, Tenerifes dienvidrietumu Puerto de Santjago ciematiņā ar skatu uz Los Gigantes, kā arī sniedza izsmeļošu informāciju un ieteikumus ko labāk apskatīt šajā brīnišķīgajā salā. Uzticos Lindai, jo Linda pati ir daudz apceļojusi un viņa iesaka un atrod labāko un pieejamāko variantu katra klienta vēlmēm un arī finansiālajām iespējām. Tā kā mums šis bija pirmais čārteris, esam sajūsmā. Parasti pilnīgi visu paši domājām un organizējām, taču šoreiz tas bija tik lieliski, ka nolaižoties Tenerifē, lidostā jau sagaidīja Novatours aģents, kurš nodrošināja transfēru uz viesnīcu. Viss notika raiti, bez kavēšanās. Lidojumu nodrošināja SmartLynx Airlines.
Pirmās dienas vakarā aģents atnāca uz viesnīcu un sniedza visu informāciju par ekskursijām u.c. noderīgu informāciju. Tā kā paši jau bijām izveidojuši ekskursiju maršrutu, Novatours ekskursijas neizmatojām, jo pašiem patīk “atklāt un iepazīt”, braucot ar auto, apstājoties vietās kur vēlamies. Laikapstākļi Ja plānojat ceļojumu februārī, tad noteikti apmešanās vietu organizējiet salas dienvidos, jo klimats ir sausāks un saulaināks. Mums paveicās, jo pirmajās dienās bija ļoti silts +34 grādi, ūdens okeānā +20. Neskatoties uz to, ka šogad ziema Tenerifē esot salīdzonoši vēsāka nekā citus gadus. Salas ziemeļos laiks bija mainīgs, mākoņains, vidēji +22 grādi. Vakaros, protams, palika vēsāks, dienās, kad bija vējš vajadzēja uzvilkt jaku. Katrā ziņā laikapstākļi ir mainīgi, tāpēc īpaši februārī, neatlieciet ekskursijas un pārbraucienus uz ceļojuma beigām, ķeriet skaidro un silto laiku, sekojiet līdzi vējam.Ja okeāns rāms, ideāli, baudiet ūdens priekus uz okeāna. Jo dienās, kad iepūš kārtīgs vējš, izbrauciens ar katamarānu varbūt ne tik pozitīvs. Vigilia Park Hotel http://www.booking.com/hotel/es/complejo-vigilia-park.html Visu savu ceļojuma laiku par mūsu mājām kļuva mājīgais Vigilia Park Hotel. Mums bija brīnišķīgs apartaments 3.stāvā ar virtuves stūrīti, studio tipa istabu un guļamistabu, balkonu ar skatu uz okeānu un La Gomēras salu. Apartamentā bija pieejams pilnīgi viss nepieciešamais (t.sk. gludeklis). Viesnīcas iekšpagalmā ir liels peldbaseins, savukārt uz jumta izveidota SPA zona ar vairākiem baseiniem, kaskādi un džakuzī vannu, kā arī mini golfa laukums.
No viesnīcas jumta paveras debešķīgs skats uz Los Gigantes klintīm, brīnišķīga vieta kur sagaidīt saullēktu un saulrietu.
Aptuveni 5min. attālumā, ejot ar kājām, atrodas Lidl veikals, viesnīcai blakus ir daudz dažādas kafejnīcas un restorāni, mazi veikaliņi, auto nomas punkti, kā arī autobusa pietura. Pludmales atrodas aptuveni 10min. attālumā no viesnīcas. Viesnīcā arī gandrīz katru vakaru bez maksas tās viesiem tiek piedāvāta dažāda šovprogramma, sākot no deju vakariem ar dzīvo mūziku un beidzot ar čūsku un papagaiļu šoviem. Par internetu gan jāmaksā papildus 25,00euro uz nedēļu, taču tad internets ir “zibenīgs”. Virtuve, restorāni, kafejnīcas Kanāriju salu virtuve ietver sevī daudz ēdienu, kas pagatavoti no piekrastē ķertām zivīm. Zivju ēdieni, noteikti ir tie kurus vajadzētu nobaudīt, esot Tenerifē. Mums ļoti garšoja Tenerifes tradicionālais avokādo, kas pildīts ar tunci, kā arī dažādās tapas uzkodas. Un, protams, viņu vietējie augļi, banāni, kaktusi, papaija. Viesnīcas apkārtnē bija ļoti daudz un dažādi restorāni. Pusdienas kafejnīcā vidēji maksā 6-8euro no personas, restorānā, piemēram, nobaudīt tradicionālo spāņu ēdienu paella 2 personām vidēji izmaksās 25-40euro.
Auto noma Auto iznomājām uz 3 dienām turpat pie viesnīcas esošajā firmā www.rentacarlasrosas.com. Īpašnieks mums uz 3dienām par 75,00 euro iznomāja KIA, Picanto auto.
Cena iekļauta pilna apdrošināšana, plus nevajadzēja maksāt drošības naudu. Viss ātri, viegli, skaidri. Iesakām. Auto bija ideāls, lai izbrauktu visus šauros kalnu serpentīnus . Ja pie stūres sēdēs sieviete, būs sajūsmā, jo man ļoti patika . Sabiedriskais transports Tieši pretī viesnīcai apstājas vairāki maršruta autobusi, ar kuriem var nokļūt uz tuvākajām pilsētām. Zināšanai der iegaumēt, ka pasažieri autobusā iekāpj pa priekšējām durvīm. Par braucienu var samaksāt autobusa šoferim vai arī iegādāties braukšanas biļetes kioskos, kā arī uzrādīt iepriekš iegādātu biļeti (parasti šāda kārtība ir starppilsētu maršrutos). Izmaksas Čārterceļojums 2 personām: 1300,00euro, plus ieejas apskates objektos, auto noma, ēšana. Kopā:~2000,00euro. Kruīzs – delfīnu vērošana www.maritimaacantilados.com Kruīzu nopirkām Excursiones Jesus, Los Gigantes, Puerto Santiago, Tenerife, pie burvīgās lietuvietes Anias. Ania arī pati strādā kā gids, kas brauc līdzi grupām, runā arī krieviski. Birojs atrodas gandrīz blakus Vigilia Park Hotel recepcijai. Izvēlējāmies Nashira Uno katamarāna izbraucienu. Brauciens kopumā ilga vairāk kā 2 stundas, cena no cilvēka bija 25,00euro, tajā skaitā pusdienas ar iekļautiem dzērieniem uz klāja. Tā kā otrajā ceļojuma dienā laiks bija skaidrs un okeāns mierīgs, izlēmām negaidīt vēlāku laiku un pieteicāmies braucienam. Iesakām, mums ļoti paveicās, jo nevajadzēja ilgi braukt, delfīni ātri vien parādījās un droši peldēja tuvu mūsu katamarānam. Redzēt tos savvaļā bija maģiski.
Kruīzs deva iespēju arī apskatīti tuvāk 800 metrus augtos Teno kalnu masīvu ar Los Gigantes klintīm (sauktas par „milžiem”), kā arī aizbraukt līdz Maska aizai, kur varēja veldzēties ar peldi okeānā. Los Gigantes klintis, kas stiepjas 13km garumā gar krastu, savā varenībā un skaistumā ir pilnīgi noteikti līdzvērtīgas slavenajiem Skandināvijas fjordiem.
Salas apskate ar auto Salas apskatei ar auto veltījām trīs pilnas dienas. Protams, ka visu nepaguvām, bet tas arī nebija mūsu mērķis. Tālāk mazliet par vietām, ko apskatījām. Los Gigantes- Puerto De La Cruz- Icod de los Vinos-Garachico-Maska-Los Gigantes Loro parks Loro parka apmeklējums bija mūsu saraksta augšgalā, tāpēc salas apskati sākām ar populārāko Zoo dārzu Eiropā. Spāņu valodā "loro" nozīmē papagailis, tāpēc saprotams, ka Loro parkā īpaši tiek akcentēti šie putni - parkā ir vislielākā papagaiļu kolekcija pasaulē.
Loro parks ir zooloģiskais parks, botāniskais dārzs un cirks vienuviet. Šobrīd tajā mājo vairāk nekā 3500 dzīvnieku, kopā 300 dažādas sugas. Apskatījām iespaidīgo vaļhaizivju (orku), akrobātisko un rotaļīgo delfīnu šovus, milzu akvāriju ar Eiropas garāko haizivju tuneli, pasaulē lielāko iekštelpu pingvināriju, brīvā dabā lidojošus papagaiļus, kā arī jaguārus, aligatorus, iguānas, šimpanzes, gorillas un balto tīģeri u.c.. Parks ir kā atsevišķa sala, kur var sajusties kā īstos tropos, visapkārt zaļums, palmas, ziedi, orhideju krāšņums, aiz katra pagrieziena paveras kas skaists un pārsteidzošs, krāsainība.
Iespaidi no Loro parkā pavadītās dienas nav vārdiem aprakstāmi! Koši pavadīta diena! Praktisks info: ieejas biļete: 34,00euro no personas. Biļetes var nopirkt online http://www.loroparque.com/index.php/en/. Auto parkings uz visu dienu līdz parka slēgšanai tikai 4,00euro. Parka nesteidzīgai apskatei jārēķinās vismaz ar 4 stundām. Pēc Loro parka atpakaļ uz viesnīcu devāmies pa šauru, vēderu kutinošu kalnu serpentīnu, pa ceļam vēl apskatot, vēsturisko pirātu ciemu Masca, kurš mūsdienās ir viens no iecienītākajiem tūrisma objektiem. Tā ka saule sāka pamazām rietēt, kalnu skati bija elpu aizraujoši.
Serpentīnu ceļi, lai arī šauri, tomēr to segums ir ļoti labs. Braukšanas kultūra ļoti laba. Braucot praktiski neizmantojām navigāciju, vadījāmies pēc kartes un norādēm, un nekur nenomaldījāmies. Vēl šajā dienā apskatījām vīna pilsētu Icod de los Vinos , kurā ir iespējams nodegustēt salas vietējos vīnus, liķierus, Kanāriju mojo mērcītes un kazas sieru. Šajā pilsētā aplūkojams arī vairāk kā 1000 gadus vecs Pūķa koks, kas ir pilsētas simbols, kā arī iespējams apmeklēt brīnumaino tauriņu parku. Nākamais pieturas punkts bija pilsētiņa Garachico, kas slavena ar to, ka tika pilnībā nopostīta pirms vairāk kā 300 gadiem vulkāna izvirduma laikā, taču šobrīd ir jau atkal atjaunota. Okeāna krastā izvirduma rezultātā izveidojušies interesanti dabiskie lavas „baseini”, kur saulainā dienā iespējams arī nopeldēties. Los Gigantes-El Medano-Guimar-Candelaria-Santa Krusa-La Teresita-Taganana-Los Gigantes Šīs ekskursijas dienas laikā aplūkojām salas austrumu piekrasti, salas galvaspilsētu un Anagas mežus salas ziemeļos. Maršruts virzījās pa salas dienvidu autostrādi galvaspilsētas, Santa Krusas virzienā. Pirmā pietura bija mūžīgā vēja pilsēta El Medano, kas ir vindsērfinga un kaitborda Meka. Šeit visu gadu pulcējās šo ūdens sporta veidu cienītāji no visas pasaules. Nākamā pietura bija pilsēta Guimar, kurā aplūkojamas salas pamatiedzīvotāju, guanču celtās piramīdas, kuras pētījis slavenais norvēģis, Tūrs Heijerdāls, ieeja parkā 10 euro. Tālāk maršruts uz pilsētu Candelaria, kurā atrodas Kanāriju salas aizbildnes, Jaunavas Kandelārijas katoļu bazilika, kura tika uzcelta tikai 1959. gadā. Bazilikas laukumā vērojami arī deviņi pēdējie guanču menseji, jeb karaļi. Tālāk dodamies uz galvaspilsētu Santa Krusu. Pirms došanās braucienā pa Anagas ziemeļu mežiem piestājam vēl palmu pludmalē Las Teresitas, kura izveidota, vedot dzeltenās smiltis no Sahāras tuksneša. Taču pēc tam maršruts veda pa elpu aizraujošiem serpentīniem cauri Anagas mežiem un kalnu masīvam līdz zvejnieku ciemam Taganana. Tagananas ciematiņš atrodas gandrīz salas pašos ziemeļaustrumos un apbur ar savu dabas un skatu mežonību. Ziemeļaustrumu puses okeāns bija īpaši nemierīgs. Piekrastē viena otrai blakus izkaisītas mazākas un lielākas klintis, pret kurām ar lielu spēku triecās gaiši zilie okeāna viļņi. Anagas kalnu grēdu pārklāj mūžzaļi (pirmatnējie meži). Pamatā tur aug gigantiski virši un lauri. Tieši pateicoties klimatam, kas pārsvarā Anagas kalnos ir mitrs, līdz mūsdienām ir saglabājušies šie pirmatnējie meži. Salas ziemeļi ļoti atšķiras gan ar dabu, gan ar gaisa temperatūru, ko varēja novērot brauciena laikā. Los Gigantes laiks bija saulains un silts +25 grādi, bet ziemeļos temperatūra atšķīrās gandrīz par 10 grādiem, laiks vēsāks, lija lietus. Braucot pa serpentīniem cauri Anagai, laikapstākļi rādīja mums savu mainīgo raksturu. Braucot ar vien augstāk mitrums pieauga, lietus pieņēmās spēkā, miglas blīvums bija tik liels, ka braucot blāvi varēja saskatīt auto gaismas. Adrenalīns kāpa, tāpat kā metri, sasniedzot virsotni, sapratām, ka vēl jābrauc līdz Taganana ciematam lejā pa klinti un taisnāka, gaišaka ceļa atpakaļ nebūs, tad iestājās maza panika. Bet nonākot līdz ciematam sapratām, ka bija to vērts, lai arī lietus, tomēr te varēja izjust okeāna spēku, salas mežonību un raksturu.
El Teide-trešais lielākais vulkāns pasaulē Lai arī no rīta paveroties uz kalniem redzami mākoņi, riskējam un šo dienu pilnīgi veltam Teides vulkāna dabas parka apmeklējumam. Risks attaisnojās, jo kalnos saulains laiks, bez ne viena makonīša. Teide mums bija labvēlīgs! Līdz Teide vulkānam no Los Gigantes jāmēro ~50km, ceļi ir asfaltēti un nav iespējams nomaldīties, iebraukšana parka teritorijā ir bezmaksas, stāvvietas arī bezmaksas. Tas bija ceļojums pa gleznainajiem priežu mežiem, kas atrodas virs mākoņiem. Brīnišķīgas makoņupes, kas rāmi plūda pār kalnu masīviem. Pārsteidzošas vulkāniskās ainavas, kas piedāvā krāsu, formu daudzveidību, vulkāniskie ieži, flora un fauna un vēl un vēl. Los Rokos de Garsijas klintis, kas redzamas daudzās salas fotogrāfijās un pastkartēs. Pie klintīm izvietota stāvvieta. Šajā dienā funikulieris nedarbojās, taču par to nebijām vīlušies. Braucot kalnos varēja sajust, ieelpot pavasari..visapkārt ziedēja mandeļkoki... Salā ir iespējams atrast gandrīz visu pasaules klimata zonu augu valsti. Te lieliski ir ieaugušies savulaik no Meksikas ievestie kaktusi, ir daudz palmu, agavju, kaučuka koku un oleandru. Sajūtas, ainavas nav iespējams aprakstīt, tās mēģinājām fiksēt foto.
Noslēgumā Mūsu Top apskates vietas Tenerifē 1.Loro parks 2.Teide vulkāns, dabas parks 3.Maska 4.Delfīnu kruīzs 5.Los Gigantes 6.Anaga Kāpēc uz Tenerifi februārī: lai sasildītos saulītē, kad Latvijā vēl ir mīnusi, lai uzkāptu trešajā augstākajā vulkānā pasaulē, lai aizbēgtu no stresa, lai izjustu mieru un nesteidzību, lai izbaudītu kanāriešu šarmu, lai baudītu svaigus un kvalitatīvus zivju ēdienus, lai sajustu dzīves garšu.... Mēs noteikti apciemosim šo salu vēlreiz, jo esam to iemīļojuši, te piepildās sapņi, īstenojas vēlmes..