Ziemassvētki AAE

Pirmais, par ko gribu pabrīdināt: Ziemassvētku sajūtu AAE nemeklējiet- nebūs Bet tagad par pārējo. Braucām uz AAE ar tūrfirmu Travel RVK ( pārbaudīts vairākkārtīgi, vienmēr viss kārtībā) 2016.gada 21.- 28.decembrī. Tiešais lidojums Rīga -Raselhaima. Laiks apstākļi: pamatā saulains, + 22, + 25. Bet kaut ko siltu arī paņemiet līdzi, jo mums pusotra diena bija arī ļoti vējaina un pat lietaina ( aktuāls jautājums par apaviem). Uzreiz palika auksts.

Viesnīca, ko standarta piedāvājumā piedāvā tūrfirma, atrodas rūpnieciskā zonā. Ja katru dienu dosities ekskursijās, tad jau nekas. Tad ar piemaksu var dabūt arī viesnīcu tuvāk pie pilsētas centra, bet ar vislielāko piemaksu paņēmām viesnīcu pie pašas jūras ( 4* Beach Hotel by Bin Majid Hotels & Resorts 4*). Tas nozīmē, ka pie pludmales tiekat, kad vien gribat, jo no citām viesnīcām viesi var tikt ar viesnīcu busiņiem, bet tad būsiet saistīti ar to grafikiem, kas ne vienmēr ir izdevīgi ( no rīta ap 10 atved, bet atpakaļ tiekat tikai ap 16). Tātad, iespējams, nāksies ņemt taksi ( ~ 5 eur). Jāņem vērā, ka AAE kūrortpilsētas plānojums būtiski atšķiras no mums, eiropiešiem pierasto, jo tādu tirdzniecības ielu un kvartālu praktiski nav. Uzsveru, šeit es runāju par Raselhaimu, nevis Dubaju

Praktisks padoms par ēšanu, ja dzīvosiet manis minētajā viesnīcā:

A )no viesnīcas izejas uz priekšu ~300m, labajā pusē gaiša māja ar divām kafejnīcām. Ejiet iekšā tajā, kura tālāk no viesnīcas. Ja ieraudzīsiet lielu zāli, galdus, krēslus ar augstām atzveltnēm, bet garzāles malu zemās sēdvietas austrumu stilā, tā būs īstā. Nākamais padoms: pat ja esiet ļoooti izsalkuši, pasūtiniet tikai vienu ēdienu, jo viņi vispirms jums atnesīs biezzupu, arābu maizi, salātus. Tas viss Jums pienākas, ja pasūtināsiet otro ēdienu . Dāmām - labāk pieprasiet pusporciju. Ja vēlaties sevi palutināt ar kaut ko tiešām garšīgu, pasūtiniet svaigi spiestās sulas. Maksāja ap 4 eur, bet tas ir to vērts!!!! Ak, jā- bez prasīšanas jums nesīs arī auksta dzeramā ūdens pudeli, tas būs iekļauts rēķinā.

B) no viesnīcas izejas uz priekšu ~300m, kreisajā pusē paliels autosalons. Griezieties tam ap stūri, un apmēram 5 minūšu gājiens uz priekšu gar šoseju. Pirmā ēka - neliels afgāņu ēstūzītis. Saimnieks runā arī krieviski. Atmosfēra būs mazliet vienkāršāka, bet ēdiens ļoti garšīgs. Cenu politika 1/2 no augstāk minētās arābu kafejnīcas. Var palūgt ēdienu arī līdzi.

Ja ļoooti vēlaties apmeklēt pilsētas tirdzniecības centru, ņemiet taksi ( ~ 2.5 eur), jo iet 20 min karstumā gar šosejas malu, nav prāta darbs. Lai gan centrs sāk strādāt no plkst. 10, labāk brauciet ap 12, jo no rīta atvērti bija tikai 4-5 veikali. Ir arī vietējais RIMi, bet otrajā stāvā- apģērbi. Nu, neteiktu, ka būtu ieraudzījusi ko sevišķu. Ak, jā- labi brazīļu apavi, pat ar labajām ortopēdiskajām zolēm. Tie gan bija krietni lētāki, kā pie mums. Ejot ārā, varat apjautāties veikala apsargam par taksi: mums 2 min laikā piebrauca pie tām durvīm, kur stāvējām.

!!! Dodoties individuālā pastaigā, ņemiet līdzi viesnīcas kartiņu ( kaut salveti ) ar viesnīcas nosaukumu. Viņiem vairākām viesnīcām ļoti līdzīgi nosaukumi.

Par ekskursijām nestāstīšu, jo katram savas vēlmes, domas, utt. Vienīgi ļoti personīgs viedoklis: AAEmirātos tūrists ir dievs. Jebkura kaprīze par jūsu naudu Bet - ja vien neesat miljonārs, bet ierindas tūrists, tad viņiem ( arābu vietējām tūrfirmām )vēl ļoti jāmācās izklaidēt eiropiešu tūristus.Piemēram, es ar vislielāko nepacietību gaidīju kruīza braucienu ar kuģi pa Indijas okeāna piekrasti. Brauciens jau notika, bet pilnīgā klusumā. ne mūzikas, ne kādu aktivitāšu. Izsēdināja pirātu līcīti uz pāris stundām. Nu, labi, ka tur bija vismaz ēzelis, kurš par savu pienākumu uzskatīja, ja ne nofenderēt, tad vismaz izokšķerēt katru zemē noliktu somu vai tīkliņu. Galvenā mūsu atrakcija bija noskatīties, kā kuģa kapteinis joņo pa līci pakaļ ēzelim, lai atņemtu no tīkliņa izrautu sieviešu apakšveļu . Nu, un tad pilnīgā klusumā atpakaļ.

Patika piedalīties safari braucienā pa tuksnesi. Vīram gan sirds nožņaudzās, kad redzējām, kā tuksnesī tiek dzīti un lauzti džipi, kas maksā ap min 80 000 eur.

Vēl viens padoms: ļoti iesaku apmeklēt lielāko mošeju Persijas līča teritorijā - Sheikh Zayed mošeju (Baltā mošeja), Lai apmeklētu mošeju nepieciešams ievērot vietējās ģērbšanas tradīcijas. Sievietēm – gari, necaurspīdīgi apģērbi ar garām piedurknēm, bez izgriezuma, obligāti ar lakatu nosegtu galvu. Vīriešiem – garās bikses. Zeķītes līdzi !!!!! Jo pirms ieiešanas galvenajā zālē, apavi būs jānovelk, bet ar plikām kājām kaut kā nav patīkami.. Atcerieties, ka arābiem uzskats, kas ir caurspīdīgs, atšķiras no mūsu viedokļa. Tāpēc- pilnīgi necaurspīdīgi gari svārki vai garās bikses sievietēm ( atklātas potītes nedrīkst būs redzamas). Dreskods tiks pārbaudīts divreiz- pie autobusa un tad vēl kontrolzonā ( kā lidostā). Bet mošejas skaistums un varenums ir tā vērts, lai visu to pieciestu. Un vispār, lai kur jūs brauktu, paņemiet līdzi jaciņu, jo telpās kondicionieri strādā pamatīgi.

Tūrfirmas sola, ka ir iespēja apmeklēt arī Ferrari parku. Var - bet jārēķinās, ka viens 30 s izbrauciens maksā ap 80 eur un rindā jāstāv 1,5 - 2 h

Praktiskais padoms, tiem, kuriem dikti kārosies iedzert arī kādu malku alkohola. Raselhaimā alkohols pieejams tikai viesnīcu bāros. Bundža pašvaka alus ~3 eur. Bet, ir slepenā ziņa'- viesnīcas Beach Hotel by Bin Majid Hotels & Resorts pagalmā, tehniskajā zonā,ir durvis bez jebkādiem uzrakstiem. Kad ieiesiet, apstulbsiet-jo tur varen raiti notiek alkohola tirdzniecība. Pieņem gan skaidru naudu, gan kartes . Lieta tāda,ka arābi tādā veidā apiet likumu par alkohola tirdzniecību, kas ir atļauta tikai viesnīcu telpās. Cenas -draudzīgas.

Viesnīcā elektrības kontaktu pārveidotājs ( vai nu kā viņu tur pareizi sauca) par nelielu drošības naudiņu var dabūt recepcijā.

Kad ielidosiet AAE un lidostā iesiet dokumentu drošības kontroli, precētie pāri lai iet uzreiz kopā. Būs ātrāk un izpaliks nervoza skaidrošanās.

Un vēl - lidostā tik tiešām bagāža nedrīkst pārsniegt 15 kg. Viņiem ir stingra prasība par 10 kg. Bet mūsu tūrfirmas pārstāvji ar dokumentiem pierādīja, ka ir vienošanās par 15 kg. Tāpēc paņemiet ērtāku rokas bagāžas somu . Kad iečekosities, jūs sagaidīs vien neliels veikaliņš un dažas sīkbodītes ar suvenīriem un austrumu saldumiem ( arī uz svara).

Nu, tas tā -īsumā. Un, jā vēl- ērtāk būs, ja naudiņu mainīsiet uz arābu naudiņām. "nem jau arī dolārus, bet izdevīgāk būs viņu naudiņās.

Lai visiem jauka atpūta !