Ceļojums 30.08.2015 - 20.09.2015 Latvija,Lietuva,Polija,Ukraina,Moldāvija, Rumānija

12.09 četrpadsmitā diena

No rīta brokastojam jau 8.00, saimniece jauka un piedāvā mums moldāvu nacionālos ēdienus. Pēc brokastīm viņa mums pastāsta par mazā ciemata moldāvu ikdienu. Daudzi aizbraukuši dzīvot un strādāt uz Angliju, arī saimnieces dēls. Lielākā daļa strādā lauksaimniecības darbus, citi brauc uz Kišiņevu strādāt uz rūpnīcu. Iztikt esot grūti. Saimniece piedāvā sazināties ar citiem agrotūrisma pakalpojuma sniedzējiem, lai mums atrast naktsmājas kādā citā Moldāvijas ciemā, bet mēs jau esam rezervējuši viesnīcu Sorokā.

Šodien jau pulksten 10.00 mums jābūt Krikovā. Ar tūristu elektrovilcieniņu iebraucam vīna pagrabos. Vīna pagrabu plašumi šeit nav prātam aptverami, kopējais garums ir kādi 120 km un 60 metri zem zemes. Šeit tāpat kā virszemē ir ielas ar nosaukumiem . Šeit brīvi iebrauc pat smagās automašīnas, pie vienas vīna cisternas stāv smagā automašīna Kamaz. Apskatam ielas, kur glabājas dažādu šķirņu vīni dažādu izmēru mucās no 250 l līdz 9 tonnām.

Gids mums parāda dzirkstošā vīna ražotni un pastāsta kāds ir ražošanas process. Tālāk mūsu ceļš ved un vīna glabātuvēm, kur iedobēs sienās tiek glabāti dažādi kolekciju vīni, visvecākais no 1902. gada.Šajās glabātuvēs vīnu glabā pasaulē pazīstami cilvēki. Redzam Vācijas kancleres Angelas Merkeles, Krievijas prezidenta Putina un citu pasaulē pazīstamu cilvēku vīna glabātuves. Jebkurš cilvēks, kurš to vēlas var šeit noīrēt sev sava vīna glabātuvi pa 400 eiro gadā.

Tālāk dodamies uz degustācijas zālēm, tādu šeit ir piecas. Vienā no tām degustējam Cricovas vīnus. Pavisam kopā Krikovas vīna pagrabos glabājas 80 miljoni litri dažādu šķirņu vīna, starp tiem ir pusotra miljona litri šampanieša.

Dodamies tālāk uz Lalovu, nelielu ciematiņu Dņestras krastā. Pa ceļam piebraucam vīnogu laukā pie vietējā fermera. Viņš mums pastāsta par vīnogu audzēšanu, ļauj degustēt vīnogas. Mēs nopērkam kādus 10 kilogramus vīnogu, kas tikko novākti no lauka, samaksājam mūsu naudā pārs eiro.

Turpat netālu ir Tipova, kur atrodas viens no parezticīgo alu klosteriem. Tipova atrodas Dņestras krastā, otrā pusē redzama jau Piedņestras Moldāvu Republikas pilsētiņa.Informāciju nu gan varēja tomēr kaut kādu šeit uzrakstīt tūristiem. Šeit ir atbraukuši divi autobusi ar tūristiem no Piedņestras republikas . Uzzinām no tūristiem , ka šeit netālu, Čūskas kalna pakājē esot ūdenskritums, dodamies to meklēt. Ceļš izrādās nav no vieglajiem, kādi 3.5 km vienā virzienā. Piedņetras tūristi pa ceļam rīko vairākus pitstopus un pamatīgi ieturas.Orfeja asaras, tāds ir ūdenskrituma nosaukums.Nekāds dižais jau nu tas ūdenkritums nav.

Ir jau vakars un tāpēc steidzamies tālāk uz Sorocu. Pabraucam garām nelielam ciematam ar amizantu mūsu uztverē nosaukumu Papauti.Ceļš ved pāri daudzajiem Moldāvijas pakalniem, skaistas ainavas! Ceļu policisti šodien ir sevišķi aktīvi, bet mūs neaptur ne reizi. Soroka atrodas Dņestras upes labajā krastā un ir slavena ar savu viduslaiku cietoksni. Soroca ir Moldāvijas čigānu galvaspilsēta, šeit izbūvētas milzīgas mājas, lai gan izskatās, ka visas nav pabeigtas. Viesnīcas administratore mums izstāsta, ka tas ir ar nolūku, jo tad viņiem nav jāmaksā liels īpašuma nodoklis.