Itālijas ezeri- Garda, Tenno, Komo.

Itālijas ezeri - Garda, Tenno, Komo.

Laiks:11.07.-19.07.2015.

Maršruts: Bergamo, Verona, Garda ezers – Sirmione, Bardolino, Garda, Riva del Garda, Limone sul Garda, Torbole, Tenno ezers, Madonna di Campiglio – Dolomītalpi, Pinzolo un Komo ezers – Komo un Bellagio pilsētas

Ceļojumu ar īrētu auto sākām un beidzām Bergamo lidostā. Pirmās divas ceļojuma dienas pavadījām Veronā - traģisko mīlētāju Romeo un Džuljetas pilsētā. Pilsēta pozitīvi pārsteidza, apskatījām Veronas romiešu amfiteātri, kas pasaulē slavens ar operas festivālu, Erbes laukumu, Džuljetas pagalmu un balkoniņu. Džuljetas balkoniņš un ēkas mazais iekšpagalms nepārsteidza, cilvēku pūļu dēļ nebija iespējams to kārtīgi aplūkot, uzraksti uz sienām šķita nepievilcīgi.

Lai arī jūlija mēnesis ir karstākais tūrisma mēnesis, tūristu burzmas nebija jūtamas, varējām nesteidzīgi baudīt pilsētas vēsturisko arhitektūru. Verona noteikti ir īstā vietā, kur pavadīt romantisku nedēļas nogali.

Ceļojuma laikā mums ļoti paveicās ar laiku, visas dienas bija saulainas un karstas līdz pat +40 grādiem, tāpēc bez gardā itāļu saldējuma neiztikām ne dienas, jo prasījās pēc kāda atvēsinoša kāruma.

Pēc Veronas mēs savu ceļojumu turpinājām pa Garda ezera labo krastu. Ceļš gar ezeru ir acīm baudāms – mazie kalnu ciematiņi katrs tik ļoti atšķirīgs un skaists, burvīgas dabas ainavas, mazākiem un lielākiem olīšiem nobērtas pludmales, milzīgās cipreses, daudzie pilsētu baznīcu zvanu torņi, krāsainās mājas ar dažādu krāsu slēģiem, jahtu masti, kalnu un klinšu silueti saules dūmakā un vēl un vēl.

Tālāk mazliet īsumā par vietām, ko apskatījām ceļojuma laikā.

Sirmione ir ļoti simpātiska viduslaiku pilsētiņa, kas izvietojusies pussalā Garda ezera dienvidos. Bez jaukas atpūtas pie ezera te iespējams arī apskatīt Skalindžeru pili un romiešu dzejnieka Katullas grotu. Šī kūrortpilsētiņa ir iecienīta sava miera, burvīgo ainavu dēļ. Sirmionē bija mūsu pirmā pilsēta, ko apkstījām pie Garda ezera, brīnišķīga vieta, kur nesteidzīgi atpūsties.

Bardolino

Nedaudz vairāk kā sešu tūkstošu apdzīvotā pilsētiņa atrodas vien 30 km attālumā no Veronas. Bardolino ir vīna un arī olīveļļas muzejs, kur var uzzināt abu Itālijas lepnumu ražošanas vēsturi, kā arī tos nogaršot. Mēs izvēlējāmies apmeklēt vienu no daudzajām vīna darītavām Veneto reģionā (Šis reģions ir starp Itālijas slavenākajiem reģioniem, un šeit tiek radīti tādi vīni kā: Soave, Amarone, Valpolicella, Bardolino un populārais dzirkstošais vīns Prosecco. Veneto ir slavens arī ar to, ka ražotāji izmanto lielākoties savas specifiskās vīnogušķirnes: Garganega, Corvina, Glera (Prosecco), Rondinella, Molinara) – vīna darītavu Tenuta La Presa, kur kopumā tiek ražoti 6 dažādi vīni, t.sk. Bardolino vīns un Napoleone Rosso Veronese vīns. Vīna darītavas apskati apvienojām ar vīnu degustāciju, noteikti iesakām šo vietu apmeklēt arī citiem.

Riva del Garda

Riva del Garda ir galvenais centrs Gardas ezera ziemeļos. Maigs klimats veicina klasisko Vidusjūras veģetāciju ar citronu un lauru kokiem, olīvkokiem un palmām – tā ir kā īsta Vidusjūras sala Dolomītu pakājē. Riva del Gardā pavadījām lielāko savu ceļojuma daļu, un nenožēlojām. Apmetāmies Villa Mazzano, Varones ciematiņā 4km attālumā no ezera. Varones ciematiņā noteikti iesakām apmeklēt iespaidīgo Varones ūdenskritumu.

Riva del Garda ir plašas, labiekārtotas pludmales, kuģīšu piestātne, iespēja izīrēt velosipēdus, dēļus, katamarānus u.c. No Riva del Gardas ātri ar auto var sasniegt citas ezera pilsētas nemērojot lielus attālumus.

Limone sul Garda – nosaukums radies no latīņu vārda “Limen”, kas nozīmē robeža. Mums šī pilsētiņa noteikti paliks atmiņā kā citronu pilsētiņa. Piebraucot ar kuģīti tuvāk pie krasta, pirmais kas iekrīt acīs daudzas ēku konstrukcijas ar stabiem. Šīs konstrukcijas ir izveidotas īpaši citronkoku audzēšanai, tad kad kļūst vēsāks tur tiek izveidotas stikla siltumnīcas, lai nodrošinātu kokiem vienmērīgu temperatūru visu gadu. Pilsētiņā var nobaudīt gan citronu saldējumu, gan dažādus citronu bezalkoholiskos, gan alkoholiskos dzērienus. Citrons tiek izmantots arī parfimērijā, kā arī keramikā. Katrai mājai ir keramikas plāksnīte ar citronu.

Torbole – vindsērfinga paradīze, tā atrodas Gardas ezera ziemeļu krastā, Montebaldo un Montebriones kalnu ieskauta. Interesanti vērot kā ezers mainās dienas laikā no rīta tas ir rāms, gluds kā spogulis, bet pēcpusdienā jau parādās vējš, kas piemērots vindsērfingam.

Lago di Tenno – ir īsta miera osta, ar neskartu dabu un kristāldzidru ūdeni, tropiskām krāsām. Ezers atrodas kalnu ielokā, un tas ir oficiāli atzīts par tīrāko saldūdens ezeru Itālijā. Tas lieliski piemērots veldzējošai peldei, mēs to neliedzām sev, baudījām vakara peldes kad vien varējām. Noteikti iesakām ikvienam to apskatīt.

Madonna di Campiglio - Dolomītalpi

Madonna di Campiglio – burvīgs kalnu ciematiņš 60 km attālumā no Riva del Garda, ko par savu mīļāko vietu kalnos izvēlējušies ļoti turīgi cilvēki un kīnozvaigznes un slaveni sportisti. Lai arī lielākā rosība, protams, te notiek ziemā, kad sabrauc slēpotāji, bet vasarā te ir brīnišķīgas iespējas apgūt kalnu takas. Ciematiņā ir ļoti daudz dāžadu kalnā kāpšanas inventāra veikalu, taču cenas ir ļoti augstas.

Dolomītalpi ir īpatnējākie un skaistākie Itālijas kalni. Tie izveidojās no mineralizētiem koraļļiem, ar kuriem bija klāts jūras dibens triasa perioda laikā, un pacēlās pirms 60 miljoniem gadu, kad Āfrikas un Eiropas kontinenti sadūrās. Šīs gaišās klintis izveidojās ledus, saules un lietus korodējošā ietekmē, radot smailes, kādas mēs varam redzēt tagad.

Lielu mūsu sajūsmu izpelnījās Dolomītalpos, netālu no pilsētiņas Madonna di Campiglio esošais 100 metrus augstais Nardisas ūdenskritums – pa augstu klints sienu lejup gāzās ūdens, ļoti iespaidīgi.

No Riva del Garda izlemjam braukt gar ezera otru krastu. Ceļš ir ar daudziem tuneļiem un gariem lēzeniem kāpumiem. Noteikti brauciens prasīs vairāk enerģijas, taču, baudot skaistos skatus, par nogurumu aizmirsīsies.

Pēdējā dienā pirms izlidošanas mājup, nolēmām pavadīt laiku pie Komo ezera, kurš ar savu skaistumu iespaidojis gan dzejniekus un rakstniekus, gan gleznotājus un mūziķus, gan politiķus un karavadoņus. Jāsaka mūs ceļotājus tas tik ļoti nespēja iespaidot kā Garda ezers. Pirmkārt, lai nokļūtu līdz ezeram bija vairākas reizes jāmaksā ceļa nodevas, otrkārt, pie ezera ir grūta piekļuve, piemēram, pie Komo pilsētas neatradām vispār nevienu peldvietu, treškārt, cenas ir daudz augstākas. Bellagio pilsētā atradām vienu bezmaksas piekļuves vietu ezeram, kur arī nopeldējāmies, taču krastmala bija diezgan netīra. Protams, braucot gar ezeru pa šaurajiem ceļiem, ik brīdi paveras ļoti skaisti skati, ezeru ieskauj klintis un kalni, tomēr, ja būtu jāizvēlas pavadīt laiku pie Gardas ezera vai Komo, mēs viennozīmīgi izvēlētos Garda ezeru.

Bergamo

Gaidot savu lidojumu mājup izdevās ar vienu acs kaktiņu apskatīt arī Bergamo. Bergamo ir burvīga pilsēta, kuras vecpilsēta izveidojusies kalnā, bet jaunā pilsēta- kalna pakājē. Vecpilsētas pērle ir Piazza Vecchia- laukums, kas lepojas ar vienu no reģiona skaistākajiem arhitektūras ansambļiem. Šeit var apskatīt 12.gs. Torre rel Comune ēku, kuras tornim ir skaists pulkstenis un katru vakaru 22:00 atskan tā zvans. Šajā laukumā ir arī 16.gs. nogales Biblioteca Civica un 12.gs. Palazzo della Ragione (tiesas nams), kuru rotā Venēcijas lauvas statuja. Cauri Palazzo della Ragione pasāžām var iziet uz Piazza del Duomo- klasicisma stila katedrāles laukumu, kurā dominē Kolleoni kapelas fasāde. Vēl šajā laukumā ir romānikas stilā celtā Santa Maria Maggiore baznīca.

Arrivederci Lago di Garda – mēs noteikti te kādreiz atkal atgriezīsimies!

Ceļojuma iespaidus tūlīt pēc atgriešanās uzreiz ir grūti fiksēt, jo katra diena bija kas īpašs. Bet pilnīgi droši varu teikt, ka ceļojums bija krāsains, aktīvs un relaksēts vienlaikus ar bagātīgu emociju buķeti un galvenais viss tika izdzīvots kopā ar lieliskiem un pozitīviem cilvēkiem. Garda ezers ir vieta, kur noteikti atgriezīsimies, jo vēl palika daudzas pērles, kuras jāatrod.