HongKonga,Australija,Jaunzelande,ASV

Atkal izmantoju izdevigas apkart pasaulei biletes,soreiz celojumu uzdavinu vecakiem. Gribas uzdavinat visas pasaules apcelosanu,bet jaizvelas kaut kas,kas pa spekam mammai vinas pari 70 gados. Izskiramies par Australiju un Jaunzelandi Februari,bet par cik lidojums ir ap 22 st.,tad noteikti ap apstasanos kaut kur Azija. Honkonagas modernie debesskrapji un vienreizejais pilsetas izvietojums uz Viktorijas ostas ir ideala vieta gara lidojuma partraukumam. Esmu bijis Hongkonga ieprieks,tapec ar lielu sajusmu gaidu atkalredzesanos. Pec rough guide esmu sameklejis viesnicu,ielidojot HK,uzreiz noperku octupuss card,kas dod iespeju lietot autobusus(ari no lidostas),tramvajus,kugisus. Ka profesionals celotajs vienmer atrodu to labako,izdevigako un letako variantu ka tik uz pilsetu,viesnicu u.t.t. Nekad nelietoju atrvilcienus vai taksus kas ir tie dargakie. Ta nu mans pilsetas autobuss aizvizina lidz psasai viesnicai. Paradu HK celojot ar kugisiem,kas maksa 18 santimu,divstavu tramvaju,kas maksa tik 15 santimu,autobusiem,kas uzved uz the Peak,no kurienes paveras elpuaizraujoss skats uz pilsetu un tas ostu. Kops pedejas reizes, kad biju HK,tas panorama ipasi nav izmainijusies,bet tomer ir vienreizeja sajuta but atpakal. HK ir raksturiga dumaka,kas it ka ir un it ka nav apnemusi pilsetu. Tiem, kas grib dargak parvietoties HK,no lidostas ir atrvilciens,kas maksa ap 15 latiem,es izvelejos autobusu par 3 latiem. 4 dienas paiet atri un dodamies talak uz Sidneju,kur busim 1 nedelu un viesnica ir Kirribilli tiesi pretim Operas namam,te vienmer palieku Sidneja,jo viesnicai ir nedelas tarifs,kas ir daudz izdevigak,ka maksat par katru nakti. Jasaka tik tas,ka LV pensionaram celojot ar pasi kas izdota uz 50 gadiem,visur sagaida ierednu lielu izbrinu. Pienemu, ka laikam ir tik maza saujina LV pensionaru,kas celo uz tik talam zemem,kad registrajamies uz lidojumu,jebkuras lidsabiedribas ieredni nebija neko tadu redzejusi sava dzive,pase izdota uz 50 gadiem. Tas pats bija jasaka par imigracijas ieredniem sajas zemes. Nemitigi man bija jaskaidro,ka LV valsts ta izdod pases vecakiem laudim. Tad,protams,ieredni nozuda muzigi ar to pasi,lai kaut kur zvanitu,parliecinatos,ka si pase nav viltota un ka celotjs var tikt ielaists tai zeme. Jasaka,ka si ir viena no kartejam,tik pardomatam LV kludam,kur paradas pilniga nepardomatiba. Savulaik tas bija ar beztermina pasem,tagad ar mistiskajam 50 gadu pasem,pasaules acis. Jebkura civilizeta valsti pases augstakais izdod uz 10 g.,ari pensionaram,bet LV jabut citadai. Tik tai mazai saujinai pensionaru kas kaut kur brauc ir nemitigas problemas,bet ta tam navajadzetu but. Esam Sidneja,nokeram letu vilcienu lidz Milsons Point un viesnica ir klat. Esmu nopircis nedelas karti,kas atlauj celot pa visu Sidneju ar kugisiem,vilcieniem,autobusiem,piekam,taja pasa cena ieklauta ari atbrauksana no un uz lidostu. So karti iegadajos katreiz,kad esmu Sidneja. Mammu ipasi sajusmina vienreizeji skaistie braucieni ar kugisiem pa ostu. Tad nu paradu pilsetas skaisto panoramu no visiem iespejamiem punktiem,North Sydney,Milsons Point,Cremoine Point,Watsons bay un ta varetu turpinat. Sidneja ir noteikti viena no skaistakajam jaunas pasaules pilsetam,sava geografiska izvietojuma del. Protams,tiek izbaudits katrs operas nama pagrieziens,kas ir vienreizejs arhitekturas sedevrs,jo no jebkura cita punkta,tas izskatas savadaks. Par Sidneju varetu jusmot un jusmot,ieaku pasiem tur ar steigu doties,iemilesieties taja. Protams,ka esot Australija ir jaredz kenguri un koalas,kuri ir bagatigi parstaveti gan zoo,gan specialos parkos,tad vel jaredz Manly un nedela ir pagajusi un laiks doties talak uz Jaunzelandes dienvidu salu. Karteja ierednu birinisanas par 50 gadu pasi gan Sidnejas,gan Queenstown lidostas,bet tiekam ielasti pec rupigam pasu parbaudem. Jaunzelandi iesmu izcelojis vairakas reizes,tapec esmu nolemis paradit mammai dienvidu salas skaistakas vietas-fjordus. Lidojums pari dienvidu Alpiem ir tik skaids,ka varam redzet slaveno Milford sound fjordu,elpa aizraujas. Queenstown ir skaista pilsetina,kalnu ieskauta. Viena no galvenam sleposanas vietam ziema. Viesnicu esmu laicigi pasutijis,kas izradas ir leta,jo ierodoties un tad sakot meklet tadu izdevigu cenu neatrast. Katra diena ir izplanota uz prieksu un viss rezervets,pateicoties tam,nenotiek nekadas aizkersanas. Nakama diena dodamies uz Fjordu zemi,paliekam vairakas naktis Te Anau,kas ir tuvu pie Milford Sound un Doubtfull Sound. Man ir pasutitas jau ieprieks 1 dienas ekskursijas uz sim abiem fjordiem,kas pateisi ir Jaunzelandes vienas no skaistakam vietam. Te viscaur ir nacionala parka teritorija,tatad tur neviens nedzivo un visi koki,krumi ir tadi,kadi tie ir bijusi tukstosiem gadu atpakal. Esmu izcelojis Norvegijas fjordus,jasaka,ka te ir man, kaut kas tik eksotisks un veinreizejs daba,ka ir verts atbraukt 20.tukstosus km,lai to izbauditu. Dienvidu sala vel jaredz Mt. Cook,Franz Josef ledajs,salas rietumu piekraste,tad jau var doties talak uz ziemelu salu. Auklenda ir pilseta,kur japavada 1-2 dienas un ta ir redzeta.Jauki kugisu braucieni uz Devenport,no kurienes paveras glita pilsetas panorama.Mt Eden un citas vietas. Driz jasaka ardievas Jaunzelandei, jo keram talak lidojumu uz Los Angeles,atkal kartejais pasu izbrins uz 50 gadiem,bet esam jau pieradusi pie ta. Celojums ilgst menesi,vareajam celot ilgak,bet nedaudz satraucos,ka vecaks cilveks to garo celu iztures,bet viss bija labaka kartiba. Ielidojam LA un atkal imigracijas ierednim izbrins,bet pec mikla jau keram leto autobusu uz Holivudu,kur viesnica jau pasutita. LA gribu paradit jauno koncertzali,Getty muzeju,Holivudu,Sunset Bulvari,Beverly hills. Jasaka, ka koncertzale attaisno savas ceribas, jo Bilbao muzejs man ir loti iepaticies. Kaut tas butu bijis uzbuvets Londona. Getty muzejs ir jauks dienas izbrauciens. Apskatam jauno Kodak teatri,kas ir Oskaru pasniegsanas vieta. Jasaka, ka mana sirds nepieder LA,bet ir interesanti redzet parmainas pedejo gadu laika. Menesa celojums ir gala un nu jau jadodas uz lidlauku lai lidotu uz Londonu,kur atkal ir karteja problema ar LV pasi. Prieks, ka esmu uzdavinajis pasaules celojumu vecakiem,tads mazs paldies par manis uzaudzinasanu,par tadu,kads esmu sodien. Ja liketns veles labu veselibu,jau apsoliju nakamziemu atkal uzdavinat dienvidu puslodes sauli.