PORTO

Nu tā, kling klang esam atkal klāt! Šoreiz atgriezāmies no Portugāles. Iespaidi – maza, bet lepna valstiņa, ar bagātu vēsturi, daudzajiem jūras braukšanas atklājumiem, runātīgiem ļautiņiem, garšīgu portvīnu un zivju ēdieniem, fado un Atlantijas okeāns. Porto – runā, ka devusi vārdu visai Portugālei. Atgādinājums par izbijušiem laikiem – koka laiviņas ar portvīna muciņām – arī pilsētas vizītkarte. Bijis arī tā - plūdu laikos muciņas tikušas izskalotas no noliktavu pagrabiem, tad nu jūrasbraucējiem, kas uzgājuši portvīnu viļņos skalojamies, bijis gaužām liels prieks. Divstāvīgais dzelzs tilts tā paša Eifeļa darināts ticis. Douro upīte, no kurienes paveras skats uz stāvajiem krastiem, blīvi un daudzkrāsaini apdzīvotiem. Portvīna degustācija – neatņemams pasākums. Pabijām vienā no tādām brūvetavām – OFFLEY PORTO. Izrādās portvīns radies tikai pirms 300 gadiem, kādam angļu tirgonim, pārvadājot sarkanvīnu no Portugāles un Angliju, radās doma piešaut klāt spirtu. Angļiem tā iepaticies portvīns, ka Porto kļuvusi par galveno ostas pilsētu, no kurienes saražoto transportējuši uz Grossbritāniju. Noprovējām Tawny porto un Ruby porto, pirmais gaišs ar riekstu garšu, otrs – sarkanvīnogu ar augļu buķeti. Quinta da Boavista Vintage esot tas kvalitatīvākais un izturētākais (40-60EUR). Parastā lielveikalā portvīnu varēja iegādāties, sākot no 4EUR. Porto iemītnieki portvīnu diezgan aktīvi lietojuši, tāpēc pat bijis izots likums, ka valdniekam un viņa svītai nebūs ilgāk par 3 dienām šajā pilsētā uzturēties. Laikam, lai nesāktu pārāk baudīt dzīvi un neaizmirstu par valstiskām lietām. Ēstuvēs izdevīgāk pasūtīt vīnu (gan kvantuma, gan kvalitātes, gan cenas ziņā), ko atnes karafitē uz divām personām, nevis sulu, kas pēc kvalitātes ir tikai nosaukums. Nu ja, zivtiņš tur tiešām ir pa pirmo! Nacionālās kulinārijas lepnums – bakalaja a sado – menca ar ķiplokiem, arī ar kraušķigu šķinķiša plāknīti pa virsu, ar baltmaizi, olīvēm. Vairāk lasi manā lapiņā - www.iinuu.lv