10 000 Jūdzēs Apkārt Amerikai

Šis ir mans stāsts, kā man radās iespēja braukt ar mašīnu 10 000 jūdzes pāri Amerikai un atpakaļ. Kā apakš virsrakstu varētu minēt - kā es atklāju patieso Ameriku ar savām acīm. Tik pat interesants stāsts ir par to, kā man radās šada iespēja.

Mans ceļojums aizsākās 20. augustā Ņujorkā. Ceļš veda pāri Amerikai līdz pat San Francisko. Kā zemāk var apskatīt kartē, izmetu līkumu, un devos atpakaļ uz Ņujorku. Amerikas izpēte beidzās 17. septembrī, kas nozīmē, ka ceļā pavadīju ap 28 dienām.

Ceļojuma mērķis un kāpēc 10 000 jūdzes!

Ceļojuma mērķis ir visai tipisks ceļot mīļotājiem - vasaru noslēgt ar ceļojumu, kurā atpūsties un izbaudīt brīnišķīgi radīto dabu. Un kur gan to labāk izdarīt, ja ne ASV rietumu krastā, kur ir neskaitāmi nacionālie parki ar vislielāko dabas dažādību un krāšņumu. Tādēļ ieplānojām no mūsu atrašanās vietas NY lidot uz Lake Tahoe, CA, kur arī sākt savu maršrutu ar auto.

Šo ceļojumu sākām plānot laicīgi - izvēlējāmies parkus, kempingus, maršrutu un meklējam arī avio biļetas. Protams, ka dzīvē ne viss notiek pēc mūsu prāta un ieceres, izrādās manas pases derīguma termiņš ceļojuma vīdu beigtos, kas neļautu man atgriezties ar lidmašīnu arī atpakaļ.

Maza atkāpe - es ar sievu ASV, Ņujorkā dzīvojam jau apmēram 3 gadus izglītības nolūkos. Protams, atbraucot uz šejieni, ar pasi viss bija kārtībā un man neienāca prātā doma, ka šajā laikā šeti, termiņš beigsies.

Uzzinot, ka mana pase lidošanai ir nederīga mēģinājām sākotnēji nokārtot kādus citus ASV identifikācijas dokumentus, kas man ļautu lidot, bet tam laika bija par maz. Tāpēc nekas cits man neatlika, kā izvēlēties visekstrēmāko variantu no visiem, īrēt mašīnu un braukt pāri uz rietumu krastu 2 nedēļas ātrāk, lai tur saktiktu sievu, kas ielidotu sākotnēji ieplānotajā laikā. Ja jautāsiet, tad sievai bija diezgan saspringts grafiks skolā un darbos, kas neļāva pievienoties pārbraucienos pāri ASV, bet kopā baudījām sākotnēji ieplānoto maršrutu rietumu krastā.

Ceļojuma maršruts!

Kā jau minēju, ceļojuma maršruts aizsākās Ņujorkā, kas veda pāri lielākajām pilsētām, ko var aplūkot augstāk kartē. Lielākās pilsētas, ko apskatīju ceļojuma laikā bija: Pittsburgh (PA), Columbus (OH), Indianapolis (IN), St. Louis (MO), Kansas City (KS), San Francisco (CA), Portland (OR), Seattle (WA) un Chicago (IL).

Un man bija necerēta un vienreizēja iespēja pabūt 9 nacionālajos parkos: Rocky Mountain NP, Arches NP, Yellowstone NP, Yosemite NP, Redwood NP, Crater Lake NP, Olympic NP, Glacier NP un Devils Tower NP.

Kopējais ceļojuma apjoms sasniedza nepilnas 10 000 jūdzes. Ņemot vērā lielos attāļumus, dienā nācās nobraukt mazākais 4h un lielākais līdz pat 8h pa ceļu.

Vērtīgākais šajā ceļojumā!

Protams, ka šis viss brauciens bija nenovērtējams, vienam atrodoties uz ceļa un to baudot braucot pāri Amerikai. Domāju, ka esmu šī ceļojuma laikā apskatījis vairāk, kā vidēji amerikānis ir apskatījis visas dzīves laikā.

Bet visvairāk esmu iemācījies novērtēt neaprakstāmi skaisti un daudzveidīgi radīto dabu un tās iemītniekus. Pateicoties Amerikas likumdošanai, ir izveidotas daudzas teritorijas, nacionālie parki, meži, kas ir aizsargāti ar likumu, kas ir nošķirti tikai dabas daudzveidības saglabāšanai. Turpretī kā negatīvu piemēru var minēt Niagāras ūdenskritumu, kurš pats par sevi ir skaists un ievērības cienīgs, bet viss apkārt ir apbūvēts, viss ir līdz pēdējam komercializēts.

Te arī var aplūkot kādās bildēs dabas daudzveidību un neaprakstāmo krāšņumu. Protams, bildes atklāj tikai daļu no patiesā skaistuma. Novēlu visiem jaunajā 2014. gadā vairāk ceļot, vairāk piedzīvot dabu!