Miera osta-Iskijas sala, Itālija

Miera un atveseļošanās osta Itālijas dienvidos- Iskijas sala

Pēc itāļu partneru ieteikumiem, projekta tikšanās tiek organizēta uz unikālās Itālijas salas-Iskija.

Līdz šim par šo salu nebiju neko dzirdējusi, arī papētot ceļojumu aprakstus šīs salas nosaukums parādās reti… bet varbūt tas ir likumsakarīgi, jo labām vietām un lietām reklāma nav nepieciešamaJ

Ar ļoti lielu prieku man brauciens uz Iskijas salu sākās 19.jūlijā.

Ir dažādi varianti kā sasniegt šo brīnišķīgo salu. Es izvēlējos lidot šādi: Rīga-Roma un Roma-Neapole. Pēc tam no Neapoles lidostas izmantoju Alibus (biļetes cena 4,00EUR), lai nokļūtu uz tuvāko ostu, no kuras atiet kuģi uz daudzām salām Iskiju, Kapri u.c. Pirmais iespaids par Neapoli – trokšņaina, mazliet haotiska un ļoti liela, tas šķiet nepārsteidza, jo Neapole ir trešā lielākā pilsētā Itālijā aiz Romas un Milānas, kā arī Neapole ir Kampānijas un Neapoles provinces centrs.

Autobuss ostā ierodas nepilnās 25min. Cilvēki drūzmējas pie biļešu kasēm, kā nekā ir piektdiena un ne tikai tūristi, bet arī paši itāļi dodas atpūtā uz Iskiju. Biļetes cena, izmantojot SNAV kuģi līdz salas ostas pilsētai Casamicciola izmaksāja 17,60EUR.

Laiks ir karsts, gaisa temperatūra gandrīz +35.

Pēc 45minūtēm kuģis iebrauc salas ziemeļu daļas ostas pilsētā Casamicciola. Visapkārt paveras debešķīgs skats – mazie kuģīši, debess zilais jūras ūdens, krāšņie ziedošie koki, palmas, mazās ieliņas ar krāsainām ēku fasādēm. LieliskiJ

Ātrāk jāsteidz uz viesnīcu – Casa della Vela un jādodas iepazīt sala. Casa della Vela atrodas pavisam netālu no pilsētas centra, viesnīca ir ģimenes uzņēmums, kā lielākā daļa salas viesnīcu. Šo viesnīcu iesaku, mājīga vieta, laba cena, izdevīga atrašanās vieta, ir āra baseins.

Pēc iekārtošanās numuriņā, izlemju izbaudīt nelielu pastaigu pa salas promenādi, kas savieno kalnus un jūras piekrasti. Dzīve uz salas, šķiet, tik nesteidzīga un harmoniska, atbilstošs raksturojums salai- tā ir miera osta.

20.07.

Rītu sāku ar veldzējošu peldi viesnīcas baseinā, ārā jau jūtams, ka diena būs saulaina un ļoti karsta. Pie brokastu galda izlemjam ar kolēģi no Igaunijas dienas pirmo daļu izmantot, apskatot salas lielāko pilsētu Iskija Porto. Pārvietojoties pa salu, var izmantot vietējos autobusus, kā arī, protams, taksometrus. Autobusa biļete izmaksā 1,90EUR un to var izmantot 90 minūtes. Itālijas šarms ļoti spilgti izjūtams tieši Iskija Porto-dzīvīgās, taču haotiskās ieliņas, zvejnieki, kas rosās savās laivās Aragonas pils pakājē, ziedošie koki. Ostā redzami daudz un dažādi kontrasti, piemēram, mazajiem zvejnieku kuģīšiem līdzās stāv lielas un dārgas jahtas, pie pelēcīgajām ēku fasādēm zied spilgti, krāšņi koki, citronkoki u.c.

Ja interesē iepirkšanās uz salas, tad tieši šajā pilsētiņā ikviens savai gaumei atradīs sev vēlamo. Ļoti interesanti ir izstaigāt ikvienu mazo šķērsieliņu, jo katras ieliņas galā paveras burvīgs skats uz jūru. Lēnām nesteidzīgi izbaudu mazo salas ieliņu valdzinājumu, mans ceļš aizved pie vienas no salas pamanāmākajām vēstures liecībām- Aragonas cietokšņa pils.

No tuvākās pludmales uz salu var piekļūt arī piebraucot ar ūdens taksi, to arī izmantoju..tikai 5 minūtes pa 2,00EUR un esmu pie Aragonas pils promenādes. Visapkārt pilij noenkurojušās gan mazākas, gan liekākas jahtas, uz dzidrā jūras ūdens fona tās izskatās kā balti otas triepieni.

Aragonas pils pakājē izvietotas vairākas pludmales, cilvēki izmanto ikvienu vietu, lai baudītu peldi. Viena daļa cilvēku ērti zviln uz pludmales krēsliem zem salmu lietussargiem, citi savukārt guļ uz saules sakarsētajiem akmeņiem. Tikai daži tūristi tajā skaitā arī es dodas apskatīt pili. Ieejas biļete pilī maksā 10,00EUR. Interesanta ir šīs pils vēsture, sākotnēji tā ir bijusi cietoksnis, pēc tam patvērums cilvēkiem, kad uz salas notika vulkāna izvirdums.

Pils iekšpagalmā izveidots brīnišķīgs dārzs…debešķīgs skats paveras uz ostu un kalniem.

21.07.

Svētdiena, diena atpūtai pie ūdens. Kopā ar kolēģiem no Itālijas, Igaunijas un Islandes dodamies uz salas augstāko daļu Serrara Fontana tās centrālo daļu Santangelo. Šī daļa ir slēgta satiksmei un to vislabāk var apskatīt kājām, izbaudot salas skatus. Baltās, gaiši zilās ēkas fasādes, kontrastē ar spilgtajiem ziediem, baltās klintis ar jūras ūdeni, ļoti skaisti. Vietējos veikaliņos ļoti plašā izvēlē atrodami apgleznotie keramikas trauki, kā arī liķieri – Limanccelo, kas darināts no vietējiem citroniem. Uz salas tiek audzēti citroni un tie tiek izmantoti gan kosmētikas ražošanā, gan arī pārtikā.

No ostas izlemju izmantot ūdens taksi un aizbraukt paskatīt tvaika geizerus - Sorgeto līcī. Izbrauciens ar laivu turp un atpakaļ izmaksā 10,00EUR, taču iesaku to izmantot, jo tikai tā var ieraudzīt salas klinšu figūras, piekļūt tvaika geizeriem.

Santangelo izveidotā pludmale ir viena no labākajām salas pludmalēm, serviss teicams, cenas samērīgas, pludmale tīra, kā arī atrašanās vieta ļoti izdevīga. Cenā iekļauta arī iespēja izmantot katamarānus.

Šī diena izdevās vienkārši burvīga.

22.07.

Diena savam brīvajam laikam. Izlēmu apskatīt vietējo Lacco Ameno – šī ir salas daļa, kas zemestrīces laikā sadalījās un noripoja lejā, tiekot līdz pašai ostai. Ostas piekrastē vērojami dažādi klinšu veidojumi, piemēram, Fungo – tas pēc savas formas atgādina sēni. Otro dienas daļu pavadu Negombo dārzā, tas izvietots Montanu piekrastē. Negombo piedāvā izbaudīt 12 dažādus baseinus, visos baseinos ir dažādas temperatūras, sākot no 28 grādiem līdz 40.Ir izveidota arī termālā sauna, kas atrodas alā un tiek piepildīta ar vulkānisko tvaiku. Cena visai dienai 32,00EUR.

Negombo pludmalē nepatīkams pārsteigums bija fakts, ka jūras ūdenī peldēja dažādi cilvēku varbūt neapzināti atstāti higiēnas priekšmeti.

Pēc kārtīgas pastaigas un peldes pēdējā diena uz salas noslēdzās ar vakariņām vietējā krodziņā. Kopā ar saviem projekta kolēģiem veiksmīgi noslēdzām TIA projektu. Visi kā viens atzina, ka projekts un projekta grupa ir īpaša. Ceru, ka mēs kā komanda vēl tiksimies jau citos projektos.

Iskija mums visiem bija kā brīnišķīgs 2 gadu ilga darba auglis.

23.07.

Plkst.05:00 sākas mans ceļš mājup. Vispirms prāmis no Iskija Porto līdz Neapolei un tad steigšus ar taksi uz lidostu. Taksis no ostas līdz lidostai izmaksāja 15,00EUR.

Lidojums no Neapoles uz Venēciju.

Tā kā mans lidojums uz Rīgu bija tikai vakarā, tad izlēmu apskatīt ar vienu acs kaktiņu arī Venēciju – pilsētu uz ūdens.

Ļoti ērti no lidostas uz P. de Rome var nokļūt ar Shuttle autobusu, biļetes cena turp un atpakaļ 11,00EUR.

Nu ko lai saka, Venēcija ir ļoti skaista, mani viņa savaldzināja ar romantiskajām ieliņām, tiltiņiem, gondolām. Noteikti tagad man ir āķis lūpā, lai plānotu nākamo braucienu tieši uz Venēciju.

Ar pilnu čemodānu pozitīvā lādiņa dodos mājup.

Mājas mīļās mājas, lai vai cik skaisti ir citur, tomēr mājās ir vislabākJ

Ja nepārliecināja mans apraksts, tad te pavisam īsi, kāpēc vērts doties uz Iskijas salu:

1.Tā ir vieta, kur gūt mierpilnu atpūtu un atjaunot spēkus;

2.Galvenā bagātība – termālie ūdeņi un dūņas;

3.Veselības uzlabošana apvienojot atpūtu jūras krastā;

4.Tipiskais Itālijas šarms;

5.Izdevīga vieta, lai apskatītu Pompleju, Kapri, Sorrento pussalu, Neapoli.

Dažas ceļojuma piezīmes par Iskiju:

1.Tūristi ir gaidīti, tomēr vietējie nepūlas runāt citās valodās;

2.Salā viss ir salīdzinoši mazs;

3.Dzīves ritms ir nesteidzīgs;

4.Satiksme mazliet haotiska;

5.Sabiedriskais transports kursē reti un ar kavēšanos, autobusi mazi.

6.Noteikti divreiz pārliecināties par informācijas atbilstību, reālajai situācijai un brīdim. (sevišķi kuģu atiešanas laiki un maršruti).