Gruzija 25.08.-30.08.2012.

25.08. Mūsu ceļojums uz šo valsti sākās Rīgas lidostā ar reisu plkst.23.55 pēc mūsu laika.Protams,es jau biju aizmirsusi kā tas ir lidot.Un tā nu nācās pavadit 3 ļoti garas un neērtas stundas AirBaltic lidmašīnā,ko vēl papildināja milzīgs daudzums gaisa bedru,kas dīvainā kārtā atgādināja auto kratīšanos uz LV ceļiem un pat palīdzēja uz brīdi iekrist snaudā. Tbilisi(Gruzijas galvaspilsētā) ieradāmies plkst.3 pēc mūsu laika un plkst.4 no rīta pēc Gruzijas laika.Pirmais iespaids lidostā bija grandiozs-viss gaišs,plašs ar ļoti lielu policistu daudzumu. Te mūsu grupu sagaidīja sirsnīgā gruzīniete Olga,kas rūpējās par mūsu grupu visu ceļojuma laiku.Viņa palīdzēja nokļūt līdz mikroautobusam,iepazīstināja ar šoferi un pavadoni,kuram vārds bija Laši,ja pareizi atceros. Sakāpuši busiņā,devāmies uz Kakheti reģiona pilsētiņu Telavi,kurā atradās mūsu viesnīca. Ceļu kvalitāte daudz neatšķirās no Lv,bet te varēja redzēt visdažādākos Padomju Savienības auto un mūsdienu viduvējos un ekskluzīvos. Ceļš nepārtraukti ved kalnos un brīžiem braucam tik ar kadiem 30km/h,jo vairāk vnk nevelk.Toties tikpat kā neredzam ātrumu ierobežojošās zīmes,pirms apdzīšanas tiek uztaurēts un var nesties pa ceļiem cik ātri vien grib,tā vismaz man izskatās!:DLaiku pa laikam aizkrīt ausis,jo kalnos mainās spiediens. Ap plkst.7 no rīta ierodamies viesnīcā,mūs laipni uzņem,dodamies uz istabām nolikt koferus un tad uz ēdamzāli brokastīs.Mums pasniedz vietējo maizi-puri,svaigu govs sieru,melones,arbūzus-tik gardus,kādus nekad vēl nebijām baudījuši.Turklāt melones Lv es neēdu vispār,jo,manuprāt,garšo pēc ziepēm. Pēc brokastīm 2h paguļam,jo nakts ir negulēta,nodušojamies un tad jau pusdienas,kurās pasniedz kāpostu boršču(asu un ļoti gardu),gardāko un sulīgāko cūkgaļas šašliku ar īpatnēju skābeni asu mērci. Un tad jau pirmā ekskursija uz gruzīnu kņaza Čavčuvadzi pili ar ļoti greznām 18.gs. darinātām mēbelēm.Pils dārzā īpašā kokā iesējām katrs pa lentītei,kuru krāsas simbolizēja mīlestību,veiksmi,draudzību un veselību.Izvēlējos sarkanu-par mīlestibu,kā gan savādāk!:DAplūkojām skaisto pils dārzu,kurā atradās arī Gruzijas prezidenta vasaras rezidence. Nākošais pieturas punkts bija Gruzijā vecākā baznīca,pie kuras es par 3 lariem izjāju ar mazāko zirgu,kādam jebkad biju sēdējusi mugurā,krietni mazāku kā pierasts Lv. Tālāk devāmies vakariņās uz restorānu,kur galds gandrīz vai lūza no gruzīnu ēdienu pārbagātības.Jutāmies ļoti gaidīti.Nobaudīju hočipuri-govs sieru ieceptu mīklā,tas ļoti garšoja visiem. 26.08. Cēlāmies plkst.7.30 pēc vietējā laika,dušas un plkst.9 devāmies brokastīs. Tad devāmies uz vīriešu klosteri Aliverdi ar lielu mūri visapkārt un milzīgu baznīcu vidū,kurā sievietes drīkstēja ieiet tikai garos svārkos ar lakatiņu galvā.Sajūtas grandiozas un pārsteidza šīs tautas ticīgums un cieņa pret reliģiju,kas tiek ieaudzināta ģimenē no paaudzes paaudzē.Gruzīnu galvenā reliģija ir vecticībnieki. Nākošais pieturas punkts bija Gremi pils ar lielāko 16.gs. tirdzniecības ceļu.Lieki piebilst,ka arī šeit bija skaisti kā pasakā. Tad devāmies uz vēl vienu klosteri Negresi,kurš vairs nepildīja savas funkcijas un atradās apm.1000m augstumā virs jūras līmeņa.Elpu aizrāvushi baudījām skatu uz Kakheti reģiona ieleju-milzīgu,ar daudziem vīnogu dārziem,kukurūzas,meloņu un arbūzu laukiem.To ir jāredz!To nav iespējams aprakstīt! Vakarpusē pavadījām laiku pie Iljas ezera,kurš atradās kalnu pakājē netālu no pilsētiņas Kvareli.Tajā bija tik tīri zaļš un silts(kas nav brīnums,jo gaisa temperatūra Gruzijā ir +35 līdz +45 grādi pēc Celsija) ūdens un iespaidīgs dziļums,izbaudījām iespēju izbraukt ap ezeru ar velosipēdiem.Apbrīnojām pasakainās kalnu ainavas! Ļoti daudz laika pavadījām braucot ar busiņu,gar ceļu malām aug valriekstu koki tāpat kā pie mums bērzi.Vērojām persiku koku,arbūzu,meloņu plantācijas,kas lieliski harmonēja ar izkaltušajām pļavām un pusižuvušajām upēm,jo valda sausuma periods un ļoti ilgi nav lijis lietus. 27.08. Šo dienu pavadījām ar gruzīnu jauniešiem,kuri viesojās pie mums Līgatnē.Padarbojāmies pie Ukrainas projekta.Un tad devāmies,ja pareizi atceros,uz Pankisi parku,lai baudītu pusdienas brīvā dabā,koku paēnā.Starp citu, šis parks ir vēl tapšanas procesā,tas ir tikai daļēji izveidots. Spēlējām spēles,zīmējām,veidojām kaut ko līdzīgu gobelēniem. Es savu darbu zīmēju kopā ar Zazu-Eiropas čempionu laušanās sportā junioriem,kuram,šķiet,ka biju iepatikusies un viņš nemaz nebaidījās man to izrādīt! :D Pašā vakarā devāmies atpakaļ uz Līgatnes sadraudzības pilsētu Akhmetu,kurā ir arī iela nosaukta par Līgatnes skvēru,godinot šo pilsētu draudzību. Akhmetā,pašā pilsētas centrā,katru vakaru norisinās diskotēkas un te mēs visi kopā pavadījām laiku sarunājoties un jautrojoties. 28.08. Pēc brokastīm devāmies apbrīnot un apstaigāt vīnogu dārzus,pabijām kukurūzas,meloņu un arbūzu laukos.Mielojāmies ar pilnīgi svaigām vīnogām,baudījām tikko no lauka atnestas melones un arbūzus,arī puri!Tas viss bija pasakaini!