Nākamā diena Keiptaunā- Labās Cerības rags

Pēc vakardienas kāpšanas Galda kalnā, šodien kāju ikri nedaudz jutīgi (gan jau rīt būs vēl trakāk), bet mēs velti laiku nezaudējam- lecam auto un dodamies apbraukt Zemesraga pussalu (Cape peninsula), kur tālākais punkts ir mums visiem ģeogrāfijas stundā iekaltais Labās Cerības rags. Prom no pilsētas dodamies gar Atlantijas okeāna krastu, caur Green Point, Sea Point un Clifton rajoniem, pirmais pieturas punkts mums ir Maidens cove- ar skatu uz 12 Apustuļu kalniem un slaveno Camps bay pludmali: Šeit plosās Ziemeļrietumu vējš- nes viļņu galotnes atpakaļ okeānā, pat nostāvēt grūti. Ziemeļrietumu vējš ir dominējošais ziemas mēnešos, kas 17.gs. jūras ceļotājiem sagādāja ne mazums raižu. Vasarā, savukārt, ierastāks siltais Dienvidaustrums. Šodien mums īsie "foto- pieturpunkti" būs vairāki. Var jau vienkārši braukt garām un "ķert", kas redzams pa logu, bet, manuprāt, ir vērts piestāt, ja ir tāda iespēja :) Pieturpunkts 2: Slavenā Camps bay pludmale, kas šodien neizskatās visai aicinoša, jo vējš smiltis nes un tās pret ādu jūtamas kā smilšpapīrs. Jāpatausta Atlantijas okenā ūdens, lai varam salīdzināt ar Indijas okeāna ūdeni otrā pussalas krastā. Tiekam cauri ar sasuām kājām :) Ātrs pieturpunkts Oudekrāl stāvlaukumā un dodamies gar Llundadno, pāri Cukurkrūmu kalnam (Suikerbossie) lejā uz Hout bay ostu. Tā pēdējo gadu laikā gan dikti komercializējusies un uz katra stūra kāds mēģina kaut ko pārdod, bet mums tomēr izdodas atrast arī kādu zvejas laivu, kas šodien- svētdien- viegli līgojas ostas rāmajos ūdeņos. Tālāk mūs ceļš ved uz Chapmans Peak ceļu, kas ir viens no maksas ceļiem Keiptaunā, turklāt ne vienmēr vaļā, jo gadās ka no kalniem noripo kāds klints bluķis. Tam visam pa visru, šobrīd tiek būvēti jauni maksas termināli, kas kustību uz minēta ceļa apgrūtina vēl vairāk, jo kustība notiek pamīšus pa vienu joslu. Skatamies, ja lielākā daļa auto rindā pirms mums griež riņķī, bet mēs neļaujamies iebiedēties. Arī tad, ja drīkstam aizbraukt tikai līdz skatu punktam- tas ir to vērts! Tiekam mēs pie kārtas braukt, pēc apmēram km, ceļš bloķēts ar oranžjiem konusiņiem, jautājam vietējam darbonim, viņš saka, ka uz priekšu varam braukt, bet īsti nav skaidrs nav- cik tālu. Nolemjam riskēt! Maksas punktā saka, ka jāmaksā nav, jo līdz galam netiksim. Uz mūsu jautājumu par to, kas par iemeslu, īsti atbildēt nemāk. Dodamies tālāk, kontroles punktā (kur parasti pārbauda vai samaksāts par braucienu līdz galam) mums paziņo, ka, ja gribam braukt tālāk, tad mums jāmaksā šeit! Hmmm... interesants pavērsiens! Ok, samaksājam un dodamies uz Chapmans Peak skatu punktu: Izbaudījuši fantastiskos skatus dodamies tālāk pa līkumoto, klintīs izkalto ceļku lejup. Aiz viena no līkumiem paveras skats uz Noordhoek, jeb lielo pludmali, kur arī piestājam. Skatamies, ka lejā pludmalē kaut kas notiek- neierasti liela kustība, parasti labi, ja pāris jātniekus un sērferus var novērot (manā telefona bildē, gan to grūti ieraudzīt :D) : Ātra apjautāšanās apkārt un tiek noskaidrots, ka šorīt krastā mīklainu iemeslu dēļ izmetušies 19 pilot-vaļi, kurus tad mēģina kaut kā glābt. Mums tiek pieteikts, ka tur klāt īsti nelaižot, bet tas mūs neaptur mēģināt ieraudzīt vali "dzīvajā". Dodamies uz pludmali, kur jau labu gabalu no pludmales ceļu nobloķējusi policija un gar ielas malām stāv jau ap pussimts, ja ne vairāk auto. "Plinti krūmos nemetam", ejam tālāk kājām, piesmeļam apavus pilnus baltu smilšu un mēģinam nedomāt par vakardienas kāpienā nogurdinātajiem muskuļiem. Mūsu gājiens atmaksājas! Pie pašiem vaļiem mūs klāt nelaiž, bet redzam tos apklātus ar slapjiem baltiem palagiem un cilvēki nepārtraikti nes spaiņiem ūdeni, lai atvieglotu šo milzeņu atrašanos uz sauszemes. Diemžēl vēlāk vakarā dzirdējām, ka tikai 3 no šiem milzeņiem ir izdevies atgriezt okeānā, pārējie aizgāja bojā :( . Mūsu galvenais mērķis šodien ir nokļūt uz Labās Cerības ragu, tāpēc pārāk pie vaļiem nekavējamies (mēs tāpat neko līdzēt nevaram) un dodamies atpakaļ uz auto. Nonākam Labās cerības ragā tikai ap pulksten 2iem dienā. Kur mums nepaveicas un mēs ierodamies tieši pēc pāris autobusiem, kas pilni ar korejiešiem- notiek spraiga cīņa par vietu pie zīmes- Cape of Good Hope :D Mūsu pacietība atalgojas un arī mēs sagaidam savu kārtu :) Tālāk seko vairākas takas un neaptverams daudzums fantastisku skatu apmēream 3 stundu garumā! Es šeit ar apstāstiem neizvērsīšos- tas vienkārši ir jāredz!!! :) Lieki teikt, ka šī ir mana mīļākā dienas tūre Keiptaunā :) No Labās Cerības raga, šoreiz gar Indijas okeāna krastu dodamies pie Āfrikas pingvīniem! Tieši tā- pingvīniem! :) Šie iespējas multenes "Madagaskara" pingvīnu sabiedrotie, jeb līdzinieki :) Āfrikas pingvīnu skaits turpina samazināties un iespējams, ka pēc gadiem 20 viņus būs iespējams aplūkot tikai zooloģiskajā dārzā un ne vairs brīvā dabā. Bet pagaidām mēs izbaudām viņu aktivitāti Boulders kolonijā. Lielākiem pingvīnu mīļotājiem iespējams pat nopeldēties ar pingvīniem :D Tagad atpakaļ uz Keiptaunu! Nu, jau ir gandrīz tumšs, bet mēs vēl žigli piestājam Rhodes memorial- tiešām pēdējā mirklī, jo vārtus sola slēgt 7os vakarā un mēs izbraucam 6.58pm :) Tagad gan pietiek! Diena ir bijusi pilna dažādu iespaidu, laiks iet meklēt ko ēdamu, jo ēšanai laika tiešām neatlika! :D Vairāk info par Keiptaunu var meklēt: http://keiptauna.blogspot.com/ Ritma