Viena diena Keiptaunā (Dienvidāfrikas Republika)

Marta beigas. Latvijā jau iestājies astronomiskais pavasaris, tad sanāk, ka Keiptaunā jau astronomiskais rudens? :) Lai nu kā diena tiešām nav no siltākajām, vēl agrs, ap pulksten 8.30. Startējam no interesantā De Waterkant rajona Keiptaunā. Lai gan virs kalna plivinās daži mākoņi, plāns šodien ir kāpt Galda kalnā. Esam izpētījuši tuvāko dienu laika prognozi un tuvākajās dienās laiku sola kāpšanai vēl nepiemērotāku. Tātad, izlemts! Dodamies uz Platteklip takas sākumu, tur šodien daudz cilvēku, droši vien par iemeslu tam garā nedēļas nogale (Heritage day - brīvdiena iekrita ceturdienā)) un fakts, ka vagoniņš šodien slēgts. Braši dodamies augšā, taka ir slapja, pa laikam uznāk slapjums- saku slapjums, jo tas drīzāk ir vēja nestais mākonis, nevis lietus. Labi, ka esam paņēmuši lietus jakas. Augšā vispār neizskatās daudzsološi, bet ir cerība, ka vējš mākoni izdzenās un mēs no augšas arī kaut ko redzēsim :) . Kāpiens uz augšu mums aizņēma ap pusotru stundu. Te, uzreiz jāpiebilst, ka vertikālais kāpums ir tikai ap 600m, bet pietiekami stāvs un muskuļus nākamās pāris dienas jutīsim :D . Tikuši augšā, vispirms dodamies uz vagoniņa stacijas pusi, kur vējš mākoņus ir izdzenājis un redzamība ir labāka :) . šeit ir neierasti tukšs, jo vagoniņš nekursē (piebilde - vagoniņš nekursēs arī nakamās 3 dienas) un augšā ir auksts! Vidēji kalna virsotnē ir par 6 grādiem vēsāks, nekā kalna pakājē. Nopriecājamies, ka pietika prāta paņemt līdzi arī papildus jaku, lai gan arī cimdi, nebūtu kaitējuši :D . Kā jau iepriekš plānojām, kāmēr mēs staigājām pa vienu Galda kalna pusi, otrai vējš mākoni ir izdzenājis un nu varam iet apskatīt arī to! Dodamies uz Maclear's beakon, kas ir kalna augstākais punkts un atrodas ap 1100m virs jūras līmeņa. Pa ceļam mums paveicas un redzam greznojamies Karalisko protea pilnos ziedos. Ar šo augu prognozēšana nepalīdz, jo tas zied kad vien izdomā tam piemērotu laiku. Laimīgā kārtā viņš zied pietiekami ilgi :) Galda kalna augstākajā punktā apēdam pāris maizītes un dodamies atkal lejā. lejā iet ātrāk, ap stundu :) . Viena maza balstiņa galvā saka, ka derētu aiziet dušā, pirms dodamies kur citur, bet, ņemot vērā, ka pulkstens jau ap 3iem pēcpusdienā, pārvelkam turpat maikas un dodamies pa taisno uz Groot Constantia vīna darītavu- vecāko visā Dienvidāfrikā baudīt labus vīnus :) Bet pirms atvadamies no Galda kalna pavisam, uzskrienam vēl Signālkalnā. No Signālkalna paveras skats ne tikai uz Galda kalnu un pilsētas centru, bet var aplūkot arī Keiptaunas stadionu (to pašu, kur notika futbola čempionāta spēles) un jauko Sea Point rajonu. Groot Constantia sagaida mūs atplestiem vārtiem. Vīni ir vieni no labākajiem Keiptaunā, turklāt šeit ir iespējams aplūkot arī rimantisko Cape - Dutch arhitektūru. Diemžēl mums neizdodas iegriezties vēl kādā no Constantia vīna darītavām, jo lielākoties tās slēdz savas durvis jau 4.30 / 17.00. Taču ar vīnu vēl diena nenoslēdzas. laimīgā kārtā Kirstenbošas botāniskais dārzs ir atvērts līdz pat 7iem vakarā (tas gan tikai vasaras sezonā), kur arī mēs dodamies. Kirstenbošas dārzam šogad 100 gadu jubileja. Šis ir arī pirmais dārzs pasaulē, kas veltīts vienas valsts floras saglabāšanai, t.i., Dienvidāfrikas. Dārzs izmēros ir milzīgs,vairāk par 500 hektāriem, tiesa gan, koptais dārzs ir tikai 36 hektāri, bet ar to arī pietiek :) Lai gan ir rudens, tāpat vēl var atrast dārzā krāsas. Piedodiet, ka bilžu kvalitāte nav tā spožākā- visas fotogrāfētas ar telefonu, turklāt Kirstenboš dārzā jau pamatīgi sākām izjust gaismas trūkumu. Tumšs paliek ap 7iem vakarā. Atgriežamies pilsētā un naktsmājās, dažiem vēl ieplānotas vakariņas, bet man ir prieks, ka varu vienkārši braukt mājās :) Ritmahttp://keiptauna.blogspot.com/