Veldze pēc ceļojuma pa Etiopiju

Džibutija atrodas Āfrikas Austrumos Platība nieka 23200 km2 Augstākā vieta Musa Alī kalns 2021 m v.j.l. Zemākā vieta - Assala ezers - 153 m z.j.l. Galvas pilsēta Džibutī Valodas: franču, arābu, somāli, afaru Reliģija: Musulmaņi sunīti (94%)un katoļi (nedaudz) naudas vienība - Džibutijas franks Pabiju tur 8 dienas pēc četru nedēļu gara ceļojuma pa Etiopiju. Pirmais vizuālais iespaids - skarba daba, smilts, vulkāniskie akmeņi, zaļuma praktiski nekāda. Tā kā divas vientuļas tūristes tur nevienam tā īsti neinteresē, tad sevi izklaidējām, kā nu mācējām, pašas. Labākais, kas tajā visā bija - pludmale 7 km uz Austrumiem no Tadjouras pilsētas. Tur nokļūt nav vienkārši, ja ceļo bez tūrisma firmu starpniecības. Izmantojām kravas liellaivu, lai tiktu pāri Sarkanās jūras līcim. Brauciens ar to bija skaists - nakts, zvaigznes, viegla laivas motora dūkoņa. Romantiski! Tadjourā ieradāmies pēc vienpadsmitiem vakarā. Īsti nakšņot nebija kur. Beigās mūs savā mājā uzņēma kāds vietējais skolotājs. Otrā rītā neticamā veidā nokļuvām pludmalē Plage des Sables Blaucs. Uz turieni, gluži nejauši, mūs ar savu džipu aizveda pats pludmales īpašnieks. Viņam par turpmākajām uzdāvinātajām dienām šai pludmalē esam bezgala pateicīgas. Pēc putekļainajām nedēļām Etiopijā pēc sirds patikas varējām mērcēties Sarkanajā jūrā, skatīt pasakainus koraļļus un viskrāsainākās zivis kādas pat sapņos man nebija rādījušas. Un tam visam vēl klāt vienreizēja franču stila virtuve! Un saule... Tās bija neaizmirstamas dienas. Nekas cits - ne galvaspilsēta, ne sālsezers, ne salas, nu nekas tam visam nestāv klāt. Visi, kurus valdzina zemūdens pasaule, snurkelēšana, niršana, makšķerēšana, vienkārša atpūta tīrā, sakoptā pludmalē, jūra ar delfīniem, nakšņošana zem zvaigžņotām debesīm - tā ir paradīze priekš jums! Albūmā diemžēl nav bildes ar sakistajām un krāsainajām zivīm, ar koroļļiem, jo man nebija attiecīga fotoaparāta, bet, ticiet man, tas bija SUPER! Ja pietiek drosmes uz turieni braukt, galvenais ieteikums - kaulējieties par cenām! Tur ir trīs dažādas cenas 1) vietējiem, 2) franciski runājošajiem (vietējā x 2), 3) angliski runājošiem (vietējā x3). Un neviens jums neticēs, ka neesatv no Amerikas, ja runājat angliski. Un, ja nerunājat franciski, nelolojiet lielas cerības, ka angliski pasūtīto ēdienu ēstuvē arī dabūsiet ko esat pasūtījis. Varam būt laimīgi, ka esam dabūjiši vispār paēst. Bet viss ir garšīgs. Vairāk gan vajag censties nomēģināt vietējos ēdienus. Ir vērts to piedzīvot!