Pēča – spožums un posts. Otrā diena - baudam kultūru

Otra diena – spožums! :))

Rīts, pus8. Uzvedāmies klusi, lai nepieceltu meitenes. Darbojāmies operatīvi, aša kafija un jādodas ceļā. Mūsu grupa mūs gaida mūs brokastīs hostelī.Andai iepriekšējā vakarā bija izskaidrots ceļš, tāpēc izgājām tikai ar nelielu laika rezervi. Pavisam nedaudz pamaldījāmies, un atradām vajadzīgos orientierus. Rīts bija patīkami dzestrs, saulīte jau spīdēja aiz mājām, ielas patukšas. Miegs tik traki nenāca, jo bija jākoncentrējas uz laicīgu nokļūšanu norunātajā vietā. Ar kājām apmēram 20 min gājām, bet atradām mūsu grupas hosteli tīri vienkārši. Pa ceļam sanāca tāds quick trip :D Laika nebija daudz vērot pilsētu, tāpēc aši ķērām momentus bildēs, pajūsmojām un rikšojām tālāk (sun) Nākot no kluba jau daļu no šiem brīnumiem bijām redzējušas, bet ir atšķirība, naktī izgaismotie baznīcu torņi izskatās fantastiski, agra rīta pus migliņā, vēl citādāk. Katrā diennakts stundā pilsētai piemīt sava burvība. (sun)

Esam hostelī, visi vēl nav brokastīs, visapkārt rosība, studentiņi ar savām tašām. Kafijas nebija, man tās tiešām pietrūka, it īpaši tāpēc, ka bija gulētas vien pāris stundas, bet nu neko… nav jau pirmā reize :D Galvenais, lai ir kaut kas aizraujošs dienas ritumā, citādi ar manu uzmanību var nerēķināties. (giggle) Nu tad uz priekšu. Iepazstamies ar savi gidu Janos un dodamies Pēčas tūrē. Šodien, atšķirībā no vakardienas (čigānu ciemiem - oficiālās mācību daļas), mēs baudām kultūru un pilsētu. Bet.. sākam atkal ar nomalēm. Pirmā pietura – sinagoga, nedaudz vēstures + uzņemam foto.Ļoti teorētisks sākums. Pa ceļam pieķeram klāt pieminekļus un citas ar vēsturi saistītas lietas, un tad ejam (BEIDZOT!) uz kaut ko estētiski skaistu, keramikas rūpnīcu. Mmm… tur bija tiešām ko redzēt. Gan ēkas, skulptūras – viss tik košs un krāsains, es tad pamodos! (sun) Visa diena uz kājām, maz gulēts, bet jāturas. Izstaigājam teritoriju ap rūpnīcu un ejam pusdienās (atkal ēdam :D )

Pēc tam mūsu gids Janos parada vēl prezentāciju par kaut kādu organizāciju Pēčā, nosaukumu neatceros, bet bija saistīts labdarību, ar veco, slimo un nabadzīgo cilvēku lietām. Visiem, nāca miegs, VISIEM! Pasniedzējs arī paspēja nosnausties sēžot solā (giggle) He just took a qiuck nap, kā sacīt! Ka jau teicu, visi bija noguruši.

Paēsts, sāk vilkt uz miedziņu, bet nē – jāiet uz muzeju. You say what?! :D man nebija īstā oma vēl kaut kādu muzeju, atkal būs gara runāšana. Noskaņojos uz kaut ko garlaicīgu, ar kursa biedriem komunicējam ar skatieniem (skaidrs ka tu tāpat domā jeb sabolīšanās :D ) BET, kopš brīža, kad iegāju iekša, gribējās ņemt savas domas atpakaļ (giggle) Tas bija WOW!!! Un pasniedzējs runāja tikai 5min (tas ir iespējams?! :D ) JĀ! Skaistums neaprakstāms (sun) visi 19 -20.gs keramikas roku darbi, tādi krāšņi, smalki, DAILE! Acis žilba un elpa aizrāvās! Bildītes arī ieliku galerijā, varam pačekot mazu daļiņu no visa!

Pēc tiem brīnumiem beidzot tikām brīvsolī. Skaitījās, ka mēs ejam katrs uz savu pusi, beidzās viss ar to, ka mūsu studentu grupiņa bija sanākusi kopā, izvēlējāmies līderi ar karti un kopīgi soļojām pa Pēču, apskatot galvenos tūrisma objektus (giggle) Laikam nebijām pietiekami apnikuši viens otram. :D Vienu brīdi spēlēja orķestris, pēc pāris minūtēm cilvēki senlaicīgos tērpos iet gājienā. Bija sestdiena un visu laiku kaut kas notika, ielās cilvēku pietiekami. Pa ceļam vēl gadījām 2x kāzinieki ;) kaut kādi sportisti ar labu ballīšu mūziku, pasniedzējs, kuru satikām sēžot āra kafejnīcā (giggle) Pēča gan ir maza :D Visu izstaigājām, kājas sāp, nogurums liek sevi manīt un pienācis laiks atgriezties Budapeštā. Es tik ļoti priecājos, ka tiku apsēsties vilcienā, ka jau pēc 2min gulēju :D

Tas bija labi! Braucot šurp saule ausa, jo bija agrs rīts, braucot atpakaļ, saulīte jau rietēja un bija cita diena! Bet šis trips bija super. (sun) Tāda iespēja, apskatīt tik tuvu nabadzīgos Ungārijas ciematus (skatīt 1.daļu) man nekad dzīvē noteikti vairs nebūs, bet iespaidi ir ļoti noderīgi, es laikam tagad atkārtošos, ja neredzētu savām acīm – neticētu! Un arī Pēča, bijusī Eiropas kultūras galvaspilsēta ir redzēta, pārvarēts milzīgs nogurums divu dienu garumā un iepazīti kursa biedri. Būs ko atcerēties! (sun)