Tagad par cenām un ne tikai

Vēl esam Krimā. Katru dienu rakstīt tomēr nesanāk un nav jau arī īpaši par ko - lielāko daļu laika pavadām pie jūras (no pulksten 9.00 līdz 12.00 un no 16.00 līdz kādiem 18.30. Pēc septiņiem vakarā te jau strauji satumst.Tā, ka gatavojam paši, zinu arī pārtikas cenas. Vismaz te Eipatorijā. Cenas visam latos nepārrēķināšu, viena grivna ir apmēram septiņi santīmi. Pārtikas produkti noteikti nav daudz lētāki, šis tas pat dārgāks kā pie mums. Esam pirkuši Melnās jūras zivi "kefaļ" - tulkojumu neatradu, bet vietējie saka esot lašveidīgā, varot ēst arī kā lasi vai foreli mazsālītu. Mēs neriskējām un cepām. Garšīga. Nav no lētajām, maksā 40 grivnas kilogramā. Pirkām arī parastās siļķes, tās mūsu naudā turpat divi lati, bet garšīgas gan. Zivju tirgū redzējām Melnās jūras butes. Milzīgas. Ar tādu vienu zivi var pabarot vairākus cilvēkus. Runājot par gaļu, cūkgaļa un aitas gaļa maksā vienādi, pie dažiem tirgotājiem jērs ir pat lētāks nekā cūkas gaļa. Tas Ivo ļoti iepriecina, jo viņam ļoti jērgaļa garšo. Tad nu pārsvarā taisām ēdienu no jērgaļas, piedevām cenšoties gatavot pēc vietējo receptēm. Garšīgi. Ak jā - cena - no 40 līdz 60 grivnām. Liellopa gaļa sākot no 60, dārgāka kā pie mums. Maizīte. Te jebkura maize ir sausāka un cietāka kā pie mums. Spriedām, ka laikam neizmanto nekādus irdinātājus un cita veida piedevas. Maizīte maksā no divām līdz 20 grivnām. Rupjmaizes mūsu izpratnē nemaz nav. Piena produktus neriskējam pirkt - karsti. Toties ļoti labprāt baudām čeburekus (te tos sauc par čir-čir). Viens čebureks maksā 8 grivnas. Garšīgi, Latvijā tādus nekur neesmu baudījusi. Dārzeņi un augļi. Šis tas ir lētāk, šis tas dārgāk. Piemēram, kartupeļi maksā ne mazāk par 21 santīmu (3 grivnas). Te ir liela sīpolu izvēle: lillā Jaltas sīpoli (dārgākie - 6 līdz 10 grivnas), pilnīgi balti, klasiskie un zilie sīpoli. Cenas sākot ar divām grivnām jeb 14 santīmiem. Ēdam arī zaļumus, ļoti garšo kindza sataisīta ar majonēzi un ķiplokiem. Buntīte kindzas maksā 2 grivnas, ķiploki mūsu naudā sākot ar Ls 1,40 kg. Lēti. Visāda veida paprika maksā sākot ar divām grivnām, tāpat burkāni, kāposti, kabači.Protams ēdam arī vietējos arbūzus, tie ir dažādas formas, krāsas un garšas, cena sākot ar 2,5 grivnām. Dārgākie 3,50. Esam nogaršojuši kizilu, liekas pirmo reizi ko tādu vispār redzēju, dzirdējusi biju, bet ēdusi gan nē. Saldskāba oga, garša ļoti atgādina granātābolu. Ja jau runā par cenām, domāju ir vērts pieminēt konjakus. Vietējā Krimas pieczvaigžņu konjaka puslitrs maksā sākot ar četri lati!! Salīdzinājumam - Jennessy arī viņiem ir dārgs Ls 28. Vietējā ražojuma vīni ārkārtīgi lielā izvēlē un arī par lētām naudiņām. Šī raksta nobeigumā pieminēšu, ka degviela šeit ir lētāka kā pie mums, bet dārgāka kā Krievijā, aptuveni 60 santīmi