mazā kontinenta valdzinājums, jeb Gran Canaria

Nekur nav tik labi kā mājās. Bet varbūt tomēr pielabojam - nekur nav tik auksti, tik maz saules kā mājās?:) Ok, ok, ir jau arī aukstākas vietas, bet nu kurš īstens latvietis nežēlojas par saules trūkumu:) Tā arī mēs - saules pietiekami nedabujuši savā zemē, Ziemassvētku garās brīvdienas nolēmām pavadīt it kā tālā, bet tomēr salīdzinoši tuvā vietā - 1 no Kanāriju arhipelāga salām - Gran Canaria. Es jau gan tā kā baigās cerības neloloju uz laika apstākļiem - tā arī orientējos uz i-netā izlasītajiem 24-26C, bet paveicās, dabujām arī 29C (sāls uz brūcēm, ne? un tas viss decembra beigās). īpaši dziļi nerokot i-netā var atrast pietiekami daudz info, tapēc šoreiz varbūt ne par to, bet kā parasti - par iespaidiem;) Protams dodoties uz tādu vietu pirmais stereotips ir - laiska gulēšana mēģinot piededzināt ādu košākās krāsās un/vai mēģinot pakausēt ziemas tauciņu. Lielā mērā tas atbilst patiesībai - tūristu daudz. Gan vecu, gan ne tik vecu. Valodas, visdažādākās. Kaut kā bijām trāpījušies dzīvot vāciešiem piederošos bungalo, tapēc varbūt likās, ka dominē vācu valoda, bet nav tik būtiski. Tā kā es vnk nespēju pagulēt pludmalē neko nedarot, tad uz šo laiku pametu savus mīļos pie okeāna un pats devos sirot pa to vietu, kur jau nu tajā dienā bijām nokļuvuši. Atkāpei - bija noīrēts auto (jauns vw polo, ~30euro dienā, degviela ~80eirocenti !!! litrā), tapēc ar pārvietošanos un vietu maiņām problēmu nebija. Tātad par sirošanu, jeb bezmērķīgu staigāšanu pāris stundu garumā. Tā kā šīs vietas pārsvarā atradās okeāna krastā, tad infrastruktūra skaidri redzama - tūrisms, tūrisms, tūrisms. Vietām skaisti, vietām pat pārāk, vārdu sakot ne smakas no autentiskuma un vietējiem:) Bet ir, ir ko darīt arī pludmalē negulētājiem šajā salā. No aktīvajām lietām gribētos pieminēt windsurfing un velo. Pirmie spieto dienvidaustrumu piekrastē (tipa vēji labāki), otrie, vairāk gan pro līmenī - dziļāk sauszemē, kur sākas kalnains reljefs ar dienvidu pusē diezgan savdabīgu ainavu, kas atgādina kaut ko no marsa foto, savukārt ziemeļu daļā - kokiem apauguši kalni, zaļāks viss. Jocīgi, bet tieši uzbraucot augšā kalnos, dabujām lietu. Nav ne jausmas vai tas tā raksturīgi, vai tiešām tie lietus mākoņi vairāk nolīst tajā pusē, bet nu nav jau arī tik svarīgi. Tā visa rezultātā veidojas tiešām satriecoša dažādība un var saprast kapēc viņi paši sauc savu ne tik lielo salu par mazo kontinentu. Nu jā, kalnos ar vēl vienu aktīvo lietu var panodarboties - staigāšanu jeb hiking. Nav jau gan nekādi baigi augstie tie kalni - tā zem 2km, bet uz aci tādi pastāvi:) Uz vienu no galvenajām apskates vietām uzkāpām - roque nublo. Nu tāds paliels klints bluķis kalna galā.. 80m laikam.. Smuki. Bez tā visa vēl cocodrillo parki (krokodīļi), camel safari (izjādes ar kamieļiem), jeep safari, izbraucieni ar kuģīšiem, zemūdeni un citas izvirtības. Liels aquaparks un atrakciju parki arī, protams ir. Kaut gan, kā jau nereti, mēdz viņi mazliet pārspīlēt tos savu iestādījumu, atrakciju apmērus;) Ēšana. Piekrastē, kur tūristu biežņa, dominē 3 veidu iestādījumi - hoteļi, veikali un ēstuves:) Virtuve patika, īpaši jūras veltes, kuras tiek diezgan bagātīgi piedāvātas. Man favorite bija grilled squid (vēl tagad saskrien siekalas mutē iedomājoties). Cenas - nu ne pārāk.. Viens vidējs otrais tā ap 8-12eiro.. Plus vēl alus, varbūt kāds saldais, salasās:) Nevaru nepieminēt vienu lietu - es nezinu vai mums vnk noveicās, varbūt noveicās 2x, bet galīgi ne pludmalē - kaut kādās nomaļās kafetērijās dabujām exelenti paēst. Tapēc, ja vien ir tāda iespēja - iegriezieties šādās vietās - atmosfēra izteikti autentiska, virtuve arī, apkalpošana satriecoša.. ai, sāpe stāstīt:) Pat 1. nakts mūs sagaidīja ar izcilām picām - neko citu nevarējām dabūt 2 naktī kad ieradāmies, bet izsalkums bija pārāk liels lai mēģinātu iet gulēt;) Tātad galu galā secinājums - ēst var visu - oglīti, nošpu vai smektu visticamāk nevajadzēs:) Tehniskā informācija kā nokļūt Gran Canaria. Auto - Rīga - Tallina - Rīga (degviela+26Ls par nedēļu stāvvietā = uz 2,5 cilvēkiem krietni lētāk, nekā tūroperatora piedāvātais 150Ls (50x3) transfērs) Caur Novatours izgādātas avio biļetes uz čarteri Tallina - Las Palmas - Tallina (2 pieaugušie + 3gadīgs bērns, kuram vajag pašam savu vietu = 780Ls). Starp citu, neticiet tam ko stāsta tūroperatori - lidošanas laiks nav 4h, bet 6 - ja lidojat ar bērnu, laicīgi nodrošinieties ar nodarbēm viņam un sev;) Naktsmājas - bungalo, jeb apartamenti ar brokastīm - 560 eiro par nedēļu. Papildus izdevumi tajā galā - auto īre (~30eiro dienā), daudz nobraukāt gan neizdosies - no viena salas gala līdz otram pa ceļu vien 70km sanāks. Mums gan pa nedēļu kaut kā izdevās 600km nobraukāt, bet ar turienes degvielas cenām tas nu nemaz nav sāpīgi. Nu jā - var jau neiespringt uz gran canaria un doties uz tenerifi - tiešie reisi no Rīgas, bet man šķiet, ka mūsu izvēle bija vienīgā pareizā:) Varbūt esmu kaut ko piemirsis pastāstīt, tapēc jautājiet komentāros - papildināšu:) Un bildes skatieties, komentējiet;) P.S. Tiem, kas komentāros raksta, ka var lētāk - protams, ka var.. Lidojam uz Vāciju vai UK, tad gaidam tur dienu vai mazāk, lidojam tālāk.. Ja to darītu 2 atā vai savā kompānijā, noteikti tā arī darītu, bet ar 3gadīgu bērnu sarežģīti tā. Šādā veidā - ar tiešo čarteri tomēr nonākam galapunktā bez pārsēšanās, bez nīkšanas lidostās, papildus stresiem. Ceļojot kopā ar bērnu tas vispārējais komforta līmenis tomēr prasās bik augstāks par ciešamu:) P.P.S. Varbūt atļaušos vēl vienu papildinājumu.. Vairāk atbildot tiem, kas runā par asuma trūkumu tekstā un bezzobainību:) Ja tā tagad padomā, tad nekāda baigā extrēma arī nebija, bija dažas epizodes ar lieliskām ēstuvēm, bet tad arī parasti ņemot kaut ko no viņu traditional virtuves. Piemēram veids, kādā dažreiz mēdzu notestēt kādu LV krogu paņemot steiku, tur galīgi neizdevās. Steiks nebija diez ko lietojams, plus sīksts, plus tika pasniegts ar parasto, nevis steika nazi - sadalīt bija diezgan problemātiski:) Arhitektūra? Da kāda tur arhitektūra.. Ja nu vienīgi Maspalomas varēja vien pabrīnīties kādus vien hoteļus neceļ:) Piemēram, noskatīju tālumā kaut kādu katedrāli - domāju - jāaiziet;) Domāts - darīts. Pēc kādas stundas klīšanas un mēģināšanas pietuvoties beidzot nonācu līdz savam mērķim. Liela bija mana vilšanās un reizē arī pārsteigums, ka katedrāle nebija katedrāle, bet kārtējais gran palace hotelis:) (starp citu, 22. bilde) Vēl jau pieminētais kāpiens uz roque nublo - arī nekas tāds no aktīvās izklaides viedokļa. Laba izklaide bija camel safari pa Maspalomas Dunas. Īpaši kombinācijā ar nēģ.. atvainojos, melnādaini rūķa cepurē un diezgan kolorītu arābu izcelsmes tipāžu, kuri pavadīja mūsu kamieļu kolonu cauri kāpām. Es gribētu tur atgriezties, pilnīgi noteikti gribētu. Bet šoreiz gan ar velo - pa ceļam manītie mocekļi, kas ar acīmredzamām grūtībām kārpījās augšā nenormāli stāvajos ceļos, iedvesmoja;) Pārāk daudz reizes bija vēlme tikt ārā no auto un paķert iespaidus;) Bet ceļi šauri jo šauri, līkums aiz līkuma - apstāties ļoti reti kur ir iespējams.. Ar velo tāda problēma nepastāv. Bet ceļi tiešām stāvi, būtu grūti mīt, ļoti grūti - līdz asins garšai mutē:) Ko lai dara, ja tāds "izklaides" veids man labāk patīk?:)