Horvātija. Splita.

Vakar plkst. 11-os izbraucām ar kuģīti no Trogiras uz Splitu. Uzkāpām uz klāja, tika pacelts enkurs un tad es secināju, ka steigā fotoaparāts palicis mašīnā. Panika! Mana bērnības sapņu pilsēta un bez foto...!!! Tādēļ es tagad izpaudīšos verbāli.Peldējums ilga tieši stundu. Vējš un +35 līdz+38 ķer tā, ka maz neliekās. uz ūdens jau nekas, bet Splitā... daži ar īsiem pārskrējieniem no ēnas uz ēnu līkločos uz priekšu tomēr tika. Un tā mēs esam Splitas- Dalmācijas župānijā. Asprātīgie tautieši, nelieciet garumzīmi uz "u"!Nu jā, Splitā ir vienīgā Romas impērijas laika pils- klāt pie ostas. Tā tomēr ir Diolektilēna dzimtā pilsēta. Vecpilsēta ir varenāka par Zadaras un Trogiras vecpilsētām. Visas ielas ir no baltā marmora, kas likās dārgi, bet praktiski, jo marmors nebija karsts. Vecpilsētā ir Splitas un Makaraskas bīskapa Frane Franiča piemineklis. Es sākumā nesapratu, kāpēc viņa kājas īkšķis tā spīd. Izrādās visi to glauda uz laimi. Es arī pamēģināju- gandrīz roku apsvilināju.Par Horvātiem. Ļoti laipni, palīdzīgi un neuzbāzīgi- nepavainosies, ja atteiksi viņu piedāvājumu. To var īpaši izjust gan tirgū, gan meklējot apartamentus. Izskatās, ka nav liela mīlestība pret serbiem. To es dzirdēju tirgū.Iesaku nogaršot svaigas vīģes! Maksā 25 kunas, jeb 2.5ls/kg. Tirgū un ceļmalās var nopirkt rakucīti, jeb latviešu mīļvārdiņā - dzimtenīti- klasisko rakiju un vīnu. Rakija manuprāt ir padārga - litrs maksā no 5.5-8 lati. Vīns no 2.0 līdz 2.5 lati litrā.Šodien piebraucām pie Plitvices ezeriem, kas ir 290km no Trogiras. Pa ceļam Zadarā atkal iebraucām, lai paklausītos ūdens ērģeles, kuras ir vienīgās pasaulē. Tās atrodās izejot cauri vecpilsētai, jūras krastā. Kā kaut ko tādu var dabūt gatavu, es nesaprotu, bet no apakšas skan ērģeļu mūzika un ne ar kādām zīmēm es jums to darīt zināmu nevaru... Uz Plitvices ezeriem nebraucām pa bāni, bet pa kalnu serpentīnu. Supper!