Zemsegas sirdspuksti Thai gaumē

Uzgriežot globusu D-Āzijas virzienā, lai cik tukši notrulinātām ačelēm mēs tur raudzītos - Taizemi neredzēt, būtu grēks.Pat lielākajam deklasēto elementu pārstāvim ir šis - tas dzirdēts par šo sulīguma un Budas svētības pārklāto zemīti.Galu - galā,lai piedzīvojumu un smadzeņu kartotēku sapītu līdz mūža galam daudzmaz solīdā ietvarā - Taizeme ir jāredz. Tā nu arī es, esmu vairākkārtīgi nokļuvis šīs zemes labumu apcirkņos un baudījis, savam-mazā cilvēka prātam un jūtu līmenim,nepiedzīvotus labumus. Taizemes galvaspilsēta - Bangkoka.Manā izpratnē - liela,smokaina,netīra pilsēta, bet ielidojot no Eiropas, lielākā daļa baltgalvju ielido šeit.Jaunā lidosta viņiem ir patiesi moderna, skaista, labi izprotama.Taizemieši, tāpat kā latvieši,mēģina turēt līdzi saviem kaimiņiem - malaiziešiem.Kualalumpuras lidosta tad reiz ir dabūjusi sev mazu konkurentu, lai gan jāatzīst - tāpat joprojām rullē pa priekšu. Ielidojot Thai, vajadziigs ātri nokārtot vīzu,to var izdarīt ātri un eleganti tranzītzonā,es pat nepaguvu sākt gānīties un apsvērt šīs nožēlojamās pasaules globalizācijas trūkumus, kad vīza bija gatava.Kas vajadzīgs:3x4 foto (1), 1000 bati (apmeeram 22 eur)boarding kartīte,atpakaļceļa biļete, imigrācijas kartiņa (dabūsiet uz borta) un liet darīt.Naudu var izmainīt turpat pie vīzu tais.punkta, un arī foto var uztaisīt, bet var arī paņemt no mājām.Tā nu es, nokārtojis savu septīto Thai vīzu - klumpurēju, stenēdams uz robēžsargu pusi.Vēl viens brīdis un Tu esi jau iekš Thai.BKK - saīsinājums Bangkoka,mani sagaida ar kārtīgu karstumu,taxistiem un citiem vietējiem kolorītiem, kas, man jau liekas, iederas šajā vietējo uzburtajā pasaulē.Romantiķiem un puķu smaržu sūcējiem - iesaku doties pa taisno no lidostas uz saliņām.Nopērciet biļeti turpat lidostā un,neredzot pasaules skarbumu pārņemtās pažobeles,dodieties uz Puketu vai Samui.Tās ir divas lielākās Thai piederošās salas, kur ir lidostas.Bet varbūt vēlaties lidot uz Krabi, kas gan atrodas uz pussalas.Ja man būtu jāsarindo visas šīs vietas pēc ranga, tad, manām pasaulīgajām ačelēm plikšķinoties,es sarindotu šos Paradīzes rupolus šādā secībā:Samui, Phuketa un Krabi.Te varētu daudz un dikti stāstīt kapēc tā, bet slinkums. Rezumē tāds,Rīgas kantoros kotējas vairāk Puketa,bet ja vēlaties redzēt vairāk dabiskumu,biezākas smilšu kārtas,sulīgākas puķes sev apkārt un tīrāku vidi - brauciet uz Koh Samui.Ja skaļāku vidi, naktstauriņus - dažādām gaumēm un vērtību skalām,lielāku perifēriju un iespēju aizklumpurot līdz Holivudas grāvējbeacham Phi-Phi salā - tad klumburējat uz Puketu.Krabi - te ir savas nianses,vienvārdsakot - nav ne vainas, seviški jau patiksies dabas bērniem. Cilvēkiem ar izvirtušāku skatu uz dzīvi un nobriedušāku nervu sistēmu - ieteiktu droši doties uz Pattaiju.Tā kādus pārs simts km uz DA no BKK.Tad nu esot BKK, ņemiet taxi un laižiet uz Khaosan road - tur paķeriet viesnīcu pa 15eur - divvietīgs numuriņš, ar airpūtēju,varbūt baseinu un housekeepingu katru dienu.Var sadabūt istabu arī par 5eur.Es gan ieteiktu tomēr ar kondišku ņemt - tas svarīgi.Jo suta ir tāda, ka švakākiem organismies tas var beigties ar sirdsklapēm.Uz šīs ielas ir daudz viesnīcu, tūristu kantoru, ēdināšanas uzņ. un citu labumu.Ja dodas tālāk uz Vjetnamu, Indonēziju - vai vēl zin kur - te var uztaisīt arī vajadzīgās vīzas.Par BKK daudz nestāstīšu, manuprāt, vājākais Thai posms, bet kas - kuram. Pataija - pilsēta nemaz tik maza, dzīvo tur pārs miljoni un vispār - tā ir cita pasaule.Vjetnamas kara laika pirmssākumos tā bija maza pilsētele ar nobružātu skatu uz nākotni, bet ierodoties brašajiem US karazēniem, lai cik tas pliekani neskanētu - dzīve gāja uz augšu.Kur puiši - tur meitenes.Un tā nu tas sākās līdz šobrīd tā ir liela pilsēta ar attīstītu tūrisma infrastruktūru, tiesa - specifisku.No BKK, atbraukt līdz šejienei nav problēmu.Nopērciet tik biļeti kādā tūrkantorī - maksās - ap 400 batiem - tas ir apmēram 9 eur (valūtas kurs ir šāds - 1eur:47bati).Var, protams, aizceļot lētāk, bet lai paliek - tad jābrauc būs ilgāk, lielākā busā un karsonī mokoties.Lai gan - tur savs labums atrodams arī ir.Tātad, kad biļete nopirkta, atliek laicīgi izvilkt savus degunus no viesnīcas un gaidīt minibusu, kas nu aizvedīs līdz Pataijai.Der ielāgot, ka checkouti no viesnīcām ir 12 vai 11 no rīta(lielākoties). Iebraucot pataijā, liela daļa ārzemnieku - kārumnieku dodas uz Walkingstreet rajonu.Kāpēc - tāpēc, kad vakaram beidzoties nav ilgi jāklumpurē no epicentriem uz savu pažobeli gulēt.Es ieteiktu mazliet sāniski - kādā no šķērsielām - klusāk un lētāk sanāk.Pa dienu šeit var pasūtīt dažādas ekskursijas uz dažādām vietām.Iesaku jādeles ar ziloņiem,krokodilu šovu, kādu botānisko dārzu - kas kuram.Vakaram iestājoties - dekorācijas nomainas, prožektori ieslēdzas, meitenes sarodas čupām un tad nu beidzot iestājas brīdis, kas šķīstam cilvēkam liekas prātam neaptverami.So,rezumē tāds:tur pie princeses var tikt jebkāda vecuma un modelējuma princis.Un ja gribiet redzēt, uz ko patiesībā ir spējīgas mūsu trauslās, vājā dzimuma pārstāves - aizejiet arī uz kādu no šoviem. Ja vēlaties uz pāris dienām atpūsties pludmalē - iesaku Koh Samit saliņu, tas nav tālu no Pataijas. Ēdieni - katrai gaumei - sevišķi ideāli ar jūras veltēm.Piedevas - rīsi, dārzeņi.Rezumē - ēdieni Taizemē tiešām ir uz urrā!Ja nepatīk tas, tad var atrast arī visu, ko mēs šeit ēdam - tai skaitā kartupeļus un bigmac.Cenas labas, ceļamas.Varētu pat teikt - ļoti labas.Beidzot varētu uzaicināt savu princesi uz sātīgām vakariņām un pa kluso neskaitīt naudu - sanāks vai nē. Pataijā ir arī lidosta, no turienes var aizplanēt tālāk uz Samui vai Puketu.Viena nianse - lidosta daļēji militāra un atrodas salīdzinoši tālu, tāpēc jābrauc uz to laicīgi.Un vēl viena nianse, kas mani izbrīnīja - daudzi pilsētas taxisti nezin, kur ir Pataijas lidosta - nezin un viss.Bet tas nenozīmē, ka viņi nebrauc.Viņi paņem Jūs, vienojas par cenu un tad sāk - mierīgā tempā, naivām ačelēm plikškinoties,zvanīt draugiem un meklēt ceļu uz Jūsu izraudzīto pacelšanās punktu.Tāpēc,tur, kur Jūs pasutiet aviobiļetes,pasūtiet arī taxi. Bet var arī peldēt un peldēt, un peldēt.Tad peldiet ar laivu uz Koh Tao salu (no Pat.) - korālīšu paradīze - tiesi ilgi peldēt sanāks un no tās tālāk uz Samui - pa vidu vēl būs Marine National Park - kas jāredz obligāti.Uz Puketu Jūs neaizpeldēsiet, jo priekšā pussala. Vēl viens novērojums - rezervēt viesnīcas nevajag - Thai ir pilna ar tām un tur tūrists,manuprāt,jūtas labi un komfortabli.Droša valsts, ja skatamies no krimin. puses.Un vēl - cieniet Taizemes karali, savādāk dabūsiet pērienu - un interesantākais tas, ka būsiet laimīgi, ka vēl tā. Ja vēlaties izgāzties skaistās salās, baudīt sauli, supersiltu jūru,lielisku virtuvi,smaidīgus cilvēkus, kaut reiz(džentelmeņiem) pabūt Breda Pita lomā kā uz sarkanā paklāja un ļoti daudz dažādas citas tūrisma atarkcijas - brauciet uz Thai. Nenožēlosiet!