Malta (8. diena) - Blue Grotto

17.10. Yesss, vasara ir atpakaļ!!! (sun) Bet tā tam arī bija jābūt, jo vakar vakarā sarunājām, ka dodam mākoņiem vienu nakti laika pazust miglā. Ar grādiem atkal viss kārtībā, vienīgi vējš tāds samērā iespaidīgs. Jau vakar vakarā, atgriežoties no kārtējā brauciena, stāvējām jūras krastā un sajūsminājāmies par to, kā viļņi šķeļas pret krastu un lido tādas labas 2/3 stāvu mājas augstumā. Arī šorīt nogājām līdz jūrai, lai iespaidīgos skatus pavērotu dienasgaismā.. viļņi gan vairs nebija tik iespaidīgi, bet jebkurā gadījumā skats bija atmiņā paliekošs un mēs varējām vēlreiz pārliecināties par jūras varenumu.. Neiztikām, protams, bez dienišķās bildēšanās pa labi, pa kreisi.. tikmēr gaidīju smuku bildi ar vilni aizmugurē, kamēr tiku pie slapjām biksēm krietnu gabalu virs ceļgala. Neteikšu, ka šis fakts manī izraisīja sajūsmu.. tomēr slinkums ņēma virsroku (aiziet uz māju un pārģērbties) un tā arī paliku ar slapjām biksēm.. :) (viss o.k., pēc stundas jau bija sausas). Šodien braucienam uz Valletu izvēlējāmies citu maršrutu nekā iepriekšējās dienas - gar jūru. Tie viļņi... Sančo vispār brīžiem sēdēja ar saķertu muti un Endija ik pa brīdim: "paskaties, paskaties.." (izrādās, es esot darījusi tāpat un vēl ar kāju uzbikstījusi pie katra "paskaties!". Vēl vesela epopeja sanāca ar to, lai aizsūtītu pastkartīti uz LV. Izrādās, ka aploksnes maltiešiem nav cieņā. Pasta darbinieks mani sūtīja uz suvenīru veikalu, savukārt veikaliņa pārdevējs - uz pastu. Beigu beigās izlēmu izlīdzēties ar suvenīru veikaliņa papīra maisiņu, kas bija precīzi manu kartiņu lielumā. Aizlīmēju ciet ar marku un lieta darīta (Kriksi, gaidi! :) ). Mūsu šīs dienas mērķis - apskatīt Blue Grotto (Zilo grotu). Nu, patiesībā, ir pat tā, ka negribas par to neko rakstīt, jo mans vārdu krājums vēl nav tik krāšņs. Varbūt marvelous būtu īsti laikā.. :) Sarunāsim, ka neko daudz nestāstīšu, bet pēc laiciņā albumā ielikšu kādu bildi. Lai alu apskatītu, jādodas nelielā izbraukumā ar motorlaivu. Brauciens ilgst apmēram 20 - 25 min., un tā laikā iespējams vērot milzīgās klintis un tajās izveidojušās alas. Uz biļetes rakstīts "The most beautiful spot in Malta. Don't miss it! Your once in a lifetime experience"... nevaru nepiekrist. Izbraucienā visu tik cītīgi bildējam, tostarp viena otru, ka "šoferītis" apžēlojas un pats uzprasās mūs visas 4 nobildēt. Protams, ar lielāko prieku arī iepozējam. :) Atgriežoties vēl izstaigājam šauru taciņu, kas izlokās gar klinti (izkalta klintī). Ūdens ir neticami dzidrs, tāpēc varam aplūkot gan koraļļus, gan citas labas lietas. Līdzi pilnīgi netīšām ( :) ) ir paņēmies vīns, kuru nolemts iemalkot kādā skaistā vietā. Tādu arī esam noskatījušas. Vienīgā problēma, ka nav vīna attaisāmā un Sančo lūpukrāsa šoreiz pieviļ. Bet mēs jau neesam vakarējās. Ar Sančo aizdodamies uz tuvējo kafejnīcu/bāru palūgt, lai puisis attaisa to mūsu dzērienu. Ar tekstu: "I will do everything for you!" tas arī tiek izdarīts. Tā nu dodamies uz savu skatu laukumu, piesēžam un vērojot apkārt esošo daili, izmalkojam vīnu, kas tobrīd šķiet īsti vietā. Neiztiekam bez kārtējās fotosesijas, kurā katra rāda, ko nu māk.. šoreiz bildēšanās ir patiesi atraktīva, bet tas nu tā.. Vēl viens jauks moments iz šodienas. Lai mēs no savas pilsētiņas Budžibas nokļūtu uz Zilo grotu, jābrauc caur lidostu. Pagaidām nezinu otru tādu vietu, kur būtu šādi saplānoti maršruti. Lidostā izrādās, ka mums vajadzīgo autobusu (nr. 201) vadīs jau zināmais šoferītis, kurš par mums uzjautrinājās Mdinā (manuprāt, par viņu kaut ko pieminēju iepriekš). Atkal tiekam izjokotas - šams ieslēdz autobusa priekšpusē esošajā tablo informāciju - Not in service. Ļoti smieklīgi.. :) Bet pats tik laimīgs, tik laimīgs. Vēl apjautājas, vai esam paēdušas (iepazināmies, kad sēdējām pieturā Mdinā un ēdām līdzpaņemtās maizītes, jo galīgi nevarējām sagaidīt autobusu). Vēl pāris frāzes un braucam. Šo pašu šoferīti satiekam arī atpakaļceļā, kad atbraucam no Zilās grotas uz lidostu. Kamēr mēģinu bildēt palmas, šis ar ietipina kadrā un atkal tāds smaidīgs, smaidīgs.. :) Laikam jau bieži negadās tāda jautra kompānija.. Mājās tiekam pavēlu, jo buss Nr. X3 iet tikai ik pēc pusstundas un mēs pamanāmies vienu nokavēt. Bet tas jau sīkums. Nosalušas (autobusos ir stipri pārspīlēts ar kondicionieriem), bet laimīgas esam mājās. Šovakar īsais vakars, jo nogurums tiešām diezgan iespaidīgs.. galu galā jau vesela nedēļa pavadīta svaigā gaisā un garās pastaigās. Ar labu nakti!