Norvēģija atkal pārsteidz!

Sākšu ar to, ka Norvēģija pārsteidz ik reizi, kad to apmeklē. Liekas, kas varbūt jauns kopš 2007 gada Norvēģijas apmeklējuma. Bet nekas neatkārtojās. Taču tai pašā upē otru reizi ienākt nesanāk - vai nē? Šoreiz negribu stāstīt cik šī zeme ir skaista un pievilcīga. To var izlasīt manos iepriekšējos aprakstos. Bildes arī publicēšu tikai no 2011 gada brauciena. Padalīšos varbūt vairāk ceļojuma pieredzē.

Brauciens bija organizēts no 2.-11. augustam. Meklējot turoperatoru gandrīz pusgadu, secinājām, ka izdevīgāk braukt no Liepājas, ja protams esi pats liepajnieks. Atkrīt ceļš līdz Rīgai ar savu vai svešu automašīnu, auto novietošana, pēc tam vel kādam jābrauc pakaļ. Izvēlējamies turoperatoru no Liepājas ar būrvīgu nosaukumu "Mārītes". Pirms tam gandrīz pusgada laikā bija ļoti daudzi izvērtēti, ar daudziem bijām runājuši gan pa tālruni, gan sazinājamies caur internetu. Biju izsūtījis ap 1000! piedāvājumu braukt uz Norvēģiju draugiem un paziņām, kolēģiem un svešiem cilvēkiem. Neviens nepieteicās!!!!!!! Runājuši bija, zvanījuši bija, interesējušies bija - bet nekā! Savādi! Laikam jau tomēr tie ceļojumi, kuru ir virs Ls 250 nav tik pievilcīgi. Bet zemas cenas varbūt ļoti neprognozējamas.

Galu galā braucam. Viss ir nokārtots, samaksāts, iegādāts. Mazās grupas dēļ bijām spiesti braukt ar mazu autobusu (15 vietas). Tad, kad piebrauca pie mūsu mājas šīs "baltais gulbītis" es nodomāju, ka nu ir ziepes. Bet ātri atmetu sliktas domas un noskaņojos uz pozitīvu braukšanu. Un teikšu, ka beigās es pa īstam novērtēju šo mazo busiņu. Mēs bijām braukuši tur, kur lielais autobus nebrauc, apstajamies tur, kur gribējam neviss varējam. Komanda bija kompakta un draudzīga. Ceļojums pagāja bez neviena starpgadījuma. Autiņš izturēja un tas liecina, ka šoferis bija to sagatavojis un pozitīvi uzladējis.

Līdzi paņēmam dzeramo ūdeni, kurš noderēja vienīgi pirmajās divās dienās. Pēc tam lietojam ūdeni no Norvēģijas krāniem un viņš izrādījās gardāks par mūsējo pirkto. Vot alkoholu gan vajadzēja ņemt vairāk, jo tad kad bijām nosaluši staigājot pa lietu (Stokholma) nebija ar ko ārstēties. Bet jābūt uzmanīgiem - Norvēģija nav Eiropas dalību valsts un tur alkoholu ievest nedrīkst. Labi, ka mums nebija pārbaudes! Bet veikalos tur tikai alus kādas 4 šķirnes un tas viss. Ja gribi ko stiprāku, tad jāmeklē specializētus alkohola veikalus, kur tev iedod katalogu un kad esi gatavs pirkt, atnes prasīto no kaut kurienes.

Par naudām runājot - esam paņēmuši gan skaidro Kr 1000, gan Eiro 150, gan karti "VISA" (ar VISA Elektron tur ir probleās, nevisur viņa der). Diviem cilvēkiem pietika ar Ls 300 mūsu naudā papildus izdevumiem (muzēji, saldējums, bānīši, pacelāji, ēdiens un dzēriens). Labāk nemēģināt skaitīt uz mūsu naudu, paliks žēl. Tāpēc, ja gribas tad jāņem un viss. Protams jādomā par nākošām dienām uz priekšu, jo var iztērēties vienā dienā. Bergenā jauzmanās - čaļi šmaucās ar cenām par vaļa kūpinājumiem. Pēc tam skaidro, ka sajauca gramus ar kronām un otrādi. Nu pagaršojam mes to gaļu Ls 36 par kg. Liellops ar zivju garšu un tas bija viss. Krevetes likās garšīgākas. Suvenīri arī tur nebija no lētākājiem, bet ja labi pameklē un klausi gidi, tad viss kārtībā, varējām iepirkties arī ko lētāku.

Ceļojums bija piepildīts labi, gan ar saturu, gan ar laiku, apmeklējumiem, brīvo laiku. Žēl, ka Stokholmā neesam laicīgi pasūtījuši biļetes uz planetāriju "Kosmonova", kad bijām atnākuši līdz tam tad biļetes uz seansiem jau bija izpirkti. Tomēr vasara, bērni, atvaļinājumi. Bet, kad bijām 1994 gadā septembrī, tad gan viss bija kārtībā un verējām nopirkt un apskatīt lielāko tajā laikā Eiropā 3-D kinoteātri ar 16 video projektoriem un 40 diprojektoriem. Tagad "Kosmonova" ir otrā vietā Eiropā. Bet toties pabijām ļoti labā muzējā, tajā paša ēkā. Vērts ir paskatīties. Pie tam vel, ka mums tas izdevās nezinu - pa velti.

Ja braucat ar Stokholmas metro jāņem vērā, ka varat arī neatgriezties savā sākumpunktā. Mēs viņam pabraucam garām divas reizes. Vilcieniņš nedaudz piebremzē stacijā un neapstājās. Pa to laiku, pa skaļruni tika kaut kas paziņots Zviedru valodā, ko mēs lagā nesapratām. Un tad, kad laiks bija jau iztecējis devamies ar kājām uz ostu. Tas aizņēma nepilnu stundu.

Cilvēki ir atsaucīgi un redzot, ka mēs kaut ko skatamies un meklējam kartē, paši piedāvā palīdzību. Augustā mēnesī Norvēģijā tikai sākās zemeņu un ķiršu laiks. Labāk turēt pa rokai Kr 40, ja gribas ko pa ceļam uzēst no augļiem. Citur stāv vienkārši galds ar safasētiem gardumiem un cena. Bet pārsvarā stāv kāda vča tantiņa un iekasē naudiņu, jo mūsu tūristi mēdz piedzīvot kaunu un paņemt ne tikai augļus bet arī iepriekšējo tūristu samaksāto. Uz prāmja piestātnes nopirkām skumbriju vakumā - tā bija garšīgāka nekā pie mums Latvijā (varbūt vienkārši gribējās ēst). Vel bija garšīga čerešņa un svaigi ceptas bulciņas lielveikalos. Veikali arī ir dažādi, ar dažādām cenām. Mums patika veikala tīkls "KIWI".

Braucot nospriedām, ka ja pie mums neļautu politiķiem zagt, atrastu Baltijas jūrā naftu un pārietu uz kronu - mēs dzīvotu tik pat labi, ka Norvēģi. Tur viss likās ir nobremzēts. Neviens nekur nesteidzās, pat aitas ceļa malā lēnāk pa mūsējām aitām kožļā savu "žvačku". Neskatoties uz šaurajiem ceļiem - nevienas avārijas neredzējām. Par laika apstakļiem runājot: mums veicas kā nevienam - tad, kad apstajamies spīd saule un nelīst, iesēžamies autobusā sāk līt lietus. 2007 gada ceļojumā braucām jūlija mēnesī - tad ir daudz iespaidīgaki ūdenskritumi, vairāk sniega kalnos. Pēc temperatūras varbūt bija nedaudz siltāks laiks. Citi brauc ziemā - tad gan nezinu, ko viņi var tur redzēt. Bet lai nedusmojās - es nebiju ziemā, nav ar ko salīdzināt.

Nobraucām ap 3600 km ar autobusu, kādi 1000 km ar prāmjiem pa Baltijas jūru un teikšu, ka viss ir atkarīgs no pozitīva noskaņojuma, labas kompānijas un labas ceļojuma organizācijas. Par kempingiem teikšu, ka nebūs lieki paņemt līdzi pledu un divus palagus - tas noder tur, kur nav gultas veļas. Ja nebūtu ierobežujumu naudas ziņā, tad varētu izvēlēties protams arī dārgākus un "krutākus" hosteļus ar brokastīm, bet tā, kā cilvēks vienmēr meklē kur lētāk it sevišķi šajos laikos, tad piedodiet ir jāguļ atbilstoši savam makam. Viens mums patika gan kempings, tas bija kaut kur pie Bergenas ja es nemaldos. Mēs viņu nosaucām "Pie Sema", jo īpašnieku sauca Sems. Viņš ir no ASV pensionēts vīrs, kurš nopirka nedaudz zemes pie ezera un ierīkoja ļoti labu kempingu ar visām ekstrām (atsevišķās 1 stāvu 2 vietīgas gultas, TV, šīkās mēbeles un t.t.).

Laikam būs gana rakstīt, jāatstāj arī citām reizēm.

Visu labu jums ceļotāji - lasītāji, lai jums veicas.